ایکس احتمالاً به‌زودی در برزیل رفع فیلتر می‌شود

شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۴
مطالعه 1 دقیقه
ایکس به برزیل بر می گردد
شبکه‌ی اجتماعی ایکس با پذیرفتن حکم دادگاه عالی برزیل رفع فیلتر خواهد شد
تبلیغات

در اقدامی غافل‌گیر‌کننده، شبکه‌ی اجتماعی ایکس تسلیم دادگاه برزیل شد و قبول کرد که از دستورهای آن تبعیت کند. به‌گزارش نیویورک تایمز، براساس پرونده‌ی قضایی در‌صورتی‌که ایکس به درخواست دادگاه عالی برزیل پایبند باشد، در سراسر کشور رفع فیلتر خواهد شد.

وکلای ایکس می‌گویند که این شرکت دقیقاْ همان کاری را انجام داد که ایلان ماسک قول داده بود انجام ندهد؛ یعنی حذف حساب‌هایی که قاضی برزیلی دستور حذف آن‌ها را صادر کرده بود. براساس گفته‌های قاضی برزیلی، حساب‌های اعضای جامعه‌ی راست افراطی دموکراسی برزیل را تهدید می‌کند.

وکلای ایکس به سایر خواسته‌های قاضی برزیلی، ازجمله پرداخت جریمه و معرفی نماینده‌ی رسمی جدید ایکس در برزیل نیز عمل کرده است. این درحالی است که این شرکت سه‌ هفته‌ی گذشته را صرف مبارزه با فیلتر‌شدن ایکس کرد و به انتشار محتوای اعضای جامعه‌ی راست افراطی در برزیل ادامه داد.

انتشار محتوای اعضای جامعه‌ی راست افراطی به فیلترشدن ایکس به‌وسیله‌ی ISP‌های برزیلی منجر و درنهایت، سعی شد با کمک Cloudflare فیلترینگ را دور بزند. بااین‌حال، اوایل هفته اوضاع تغییر کرد و همان‌طور‌که گزارش‌ها خاطرنشان می‌کند، روز پنجشنبه شبکه‌ی اجتماعی ایکس با وکلای جدید دادگاه را ادامه داد. سپس روز جمعه پرونده‌ی جدید تشکیل شد و براساس آن، روز شنبه دادگاه عالی برزیل علاقه‌ی ایکس برای بازگشت به این کشور را تأیید کرد و به شرکت پنج روز فرصت داده است تا از دستور دادگاه پیروی کند.

تمام دستورهای دادگاه عالی برزیل با آزادی‌بیان و عقیده‌های ایلان ماسک در زمان مسدودی ایکس در تضاد است. با‌این‌حال، اکنون ایکس موافقت کرد از حکم دادگاه تبعیت کند. در‌نهایت، این شبکه‌ی اجتماعی پنج روز فرصت دارد تا حکم دادگاه را اجرایی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات