ایکس اولین گزارش شفافیت دوران ایلان ماسک را منتشر کرد؛ تعلیق ۱/۳ میلیون حساب متخلف

چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
لوگو ایکس X شبکه اجتماعی توییتر
ایکس در اولین شفاف‌سازی بزرگ خود پس از تصاحب این شرکت به‌دست ایلان‌ ماسک، اطلاعات عجیب و جالبی را درباره‌ی اقدام علیه‌ حساب‌ها منتشر کرده است.
تبلیغات

ایکس (توییتر سابق) اولین گزارش خود در یک سال گذشته را منتشر کرده است که دقیق‌ترین حسابرسی از اقدامات تعدیل محتوای خود را پس از تصاحب شرکت به‌دست ایلان ماسک را ارائه می‌دهد.

گزارش جدید ایکس اطلاعات جدیدی درباره‌ی نحوه‌ی اجرای قوانین ایکس به‌وسیله‌ی این شرکت ارائه می‌دهد؛ زیرا شرکت یادشده برای حفظ تبلیغ‌کنندگانی تلاش می‌کند که نگرانی‌هایی درباره‌ی ناسالم‌بودن این پلتفرم دارند.

گزارش ایکس که جزئیات حذف محتوا و تعلیق حساب‌ها از نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۴ را ارائه می‌کند، نشان می‌دهد که تعلیق‌ حساب‌ها از آخرین‌باری که این شرکت داده‌ها را به‌اشتراک گذاشته، بیش از سه برابر شده است. در طول این دوره، ایکس کمی کمتر از ۵٫۳ میلیون حساب را تعلیق کرد؛ در‌حالی‌که در شش ماه اول سال ۲۰۲۲ فقط ۱٫۶ میلیون حساب‌ کاربری تعلیق شده بودند.

گزارش شفاف‌ سازی شش ماهه اول سال ۲۰۲۴ ایکس
X

علاوه‌بر تعلیق‌ حساب‌های کاربری، ایکس ادعا می‌کند که بیش از ۱۰٫۶ میلیون پست را به‌دلیل نقض قوانین خود «حذف یا برچسب‌گذاری» کرده است. نقض سیاست رفتار نفرت‌آمیز ایکس تقریباً نیمی از این تعداد ۱۰٫۶ میلیونی، یعنی ۴٫۹ میلیون پست را تشکیل می‌دهد.

پست‌های حاوی توهین و آزار با ۲٫۶ میلیون و محتوای خشونت‌آمیز با ۲٫۲ میلیون، بخش زیادی از حذف‌ و برچسب‌‌گذاری‌ها را تشکیل می‌دهند. این اعداد داستان کاملی از وضعیت محتوا در ایکس را بیان نمی‌کنند؛ زیرا این شرکت بین پست‌هایی که حذف می‌کند و پست‌هایی که برچسب‌گذاری می‌کند، تمایز قائل نمی‌شود.

محتواهای نفرت‌آمیز، توهین‌آمیز و خشونت‌آمیز از جمله بزرگترین مشکلاتی هستند که پلتفرم ایکس با آن‌ها روبرو است.

درنتیجه، محتواهای نفرت‌آمیز و توهین‌آمیز و خشونت‌آمیز از‌جمله مشکلات بزرگی هستند که پلتفرم ایکس با آن‌ها روبه‌رو است. ایکس در این گزارش ادعا می‌کند که محتوای نقض قوانین کمتر از ۱ درصد از کل پست‌های به‌اشتراک گذاشته‌شده در این پلتفرم را تشکیل می‌دهد.

اعداد منتشر‌شده‌ی ایکس نشان می‌دهند که پیش از تصاحب توییتر به‌دست ماسک و آخرین گزارش شفافیت توییتر، افزایش زیادی در محتوای مشکل‌ساز وجود داشته است. به‌عنوان مثال، در نیمه‌ی دوم‌ سال ۲۰۲۱، آخرین‌باری که توییتر چنین داده‌هایی را به‌اشتراک گذاشته بود، این شرکت گزارش داد که حدود ۱٫۳ میلیون حساب را به‌دلیل نقض شرایط خدمات تعلیق و حدود ۴٫۳ میلیون حساب کاربری را بررسی کرده است.

ایکس تقریباً جزئیاتی از درخواست‌های دولتی برای اطلاعات یا حذف پست‌ها ارائه نداده بود؛ اما گزارش جدید در این زمینه بهبود درخورتوجهی را نشان می‌دهد. این گزارش می‌گوید که ایکس ۱۸٬۷۳۷ درخواست دولتی برای اطلاعات دریافت کرده است که اکثر این درخواست‌ها از داخل اتحادیه‌ی اروپا آمده و نرخ افشای گزارش‌شده ۵۳ درصد است.

ایکس ۷۲٬۷۰۳ درخواست نیز از دولت‌ها برای حذف محتوا از پلتفرم خود دریافت کرد. این شرکت می‌گوید که در بیش از ۷۰ درصد مواقع اقدام کرده است. در این فهرست، ژاپن اکثر قریب به اتفاق این درخواست‌ها را با ۴۶٬۶۴۸ درخواست و سپس ترکیه با ۹٬۳۶۴ درخواست ازآن خود کرده‌اند.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات