دادگاه عالی برزیل: شبکه اجتماعی ایکس برای ادامه فعالیت باید ابتدا جریمه را پرداخت کند

شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
لوگو شبکه اجتماعی ایکس / X روی گوشی
دادگاه برزیل اعلام کرد که ایکس همه‌ی تعهدات خود را عملی کرده است، اما باید جریمه‌ها را پرداخت کند تا رفع فیلتر شود.
تبلیغات

دیوان عالی برزیل روز جمعه اعلام کرد که پلتفرم اجتماعی ایکس هنوز باید بیش از پنج میلیون دلار جریمه‌‌ی معوقه، از جمله یک جریمه‌ی جدید را پرداخت کند تا بتواند فعالیت خود را در این کشور ادامه دهد.

هفته‌ی گذشته شرکت ایکس به دادگاه برزیل اطلاع داد که به دستورات آن‌ها برای جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست پایبند است و درخواست کرد که ممنوعیت این پلتفرم را بردارد.

به‌گزارش رویترز، قاضی الکساندر دی موراس با حکمی پاسخ داد که ایکس و نماینده‌ی قانونی آن در برزیل باید با پرداخت مجموع ۱۸٫۳ میلیون رئال (۳٫۴ میلیون دلار) جریمه‌ی معوقه که قبلاً توسط دادگاه تعیین شده بود، به‌همراه جریمه‌ی جدید ۱۰ میلیون رئالی (۱٫۸ میلیون دلار) موافقت کنند.

به‌گفته‌ی منبع نزدیک‌ به ایکس، این شرکت احتمالاً همه‌ی جریمه‌ها را پرداخت می‌کند، اما احتمال دارد به جریمه‌ی اضافی ۱۰ میلیون رئالی‌ای که پس از ممنوعیت پلتفرم توسط دادگاه تعیین شده است، اعتراض کند.

شبکه‌ی اجتماعی ایکس از اواخر آگوست (اوایل شهریور) در برزیل، یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین بازارهایش، فیلتر شد. مسدودیت ایکس پس از آن رخ داد که قاضی دی موراس این پلتفرم را متهم کرد که به دستورات مربوط به جلوگیری از نفرت‌پراکنی اعضای جامعه‌ی راست افراطی و تعیین نماینده‌ی قانونی محلی پایبند نبوده است.

ایلان ماسک که دستورات دی‌ موراس را محکوم کرد و او را دیکتاتور نامید، در هفته‌ی گذشته و زمانی که وکلای ایکس اعلام کردند این پلتفرم نماینده‌ی محلی منصوب می‌کند و به دستورات دادگاه پایبند خواهد بود، از مواضع خود عقب‌نشینی کرد.

در تصمیم روز جمعه، دی موراس اعلام کرد که ایکس ثابت کرده که اکنون حساب‌ها را مطابق با دستورات دادگاه مسدود کرده و نماینده‌ی قانونی مورد نیاز را در برزیل معرفی کرده است.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات