با تغییرات جدید ردیت، اعتصاب گسترده ساب‌ردیت‌ها عملاً غیرممکن شد

سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
پولی شدن API ردیت
ردیت برای جلوگیری از اعتصاب ساب‌ردیت‌ها، تغییر وضعیت جوامع را بدون تأیید مدیران، غیرممکن کرد.
تبلیغات

ردیت تغییر بزرگی را در پلتفرم خود اعلام کرده است که طبق آن، کاربران برای تغییر وضعیت عمومی/خصوصی یا برچسب NSFW (محتوای نامناسب‌ برای‌ همه) یک ساب‌ردیت، نیاز به تأیید مدیریت دارند. با تغییرات جدید ردیت که بلافاصله اجرا می‌شوند، اعتصاب گسترده‌ی ساب‌ردیت‌ها عملاً غیرممکن می‌شود.

به گفته‌ی لورا نِستلر، نایب‌رئیس کامیونیتی در ردیت، تصمیم جدید نتیجه‌ی حوادثی در گذشته است که تغییرات ناگهانی در تنظیمات جوامع، عملکرد پلتفرم را مختل کرده بود.

او در پستی در r/modnews توضیح داد: «توانایی تغییر فوری تنظیمات نوع جامعه برای نقض قوانین ما و خراب کردن پلتفرم استفاده شده است.»

به‌گفته‌ی نستلر، تغییر جدید از زمان پیوستن او به ردیت (دو سال پیش از اعتراضات) مورد بررسی قرار گرفته بود و اعتراضات تنها روند پیاده‌سازی آن را سرعت بخشیده است. در پی اعتراضات گسترده در سال ۲۰۲۳، هزاران ساب‌ردیت به حالت خصوصی درآمدند تا اعتراض خود را نسبت به تغییرات قیمت API نشان دهند. هرچند این اعتراضات به افزایش آگاهی کمک کرد؛ اما به کاهش دسترسی به محتوا منجر شد و بر عملکرد جست‌وجو در پلتفرم یادشده تأثیر گذاشت.

طبق سیاست جدید، ردیت متعهد است که درخواست‌های تغییر وضعیت جوامع را ظرف ۲۴ ساعت بررسی کند. جوامع کوچک‌تر یا جدیدتر که کمتر از پنج هزار عضو دارند یا کمتر از ۳۰ روز از ایجاد آن‌ها گذشته، به‌طور خودکار تأیید خواهند شد؛ افزون‌براین، مدیران جوامع همچنان می‌توانند بدون نیاز به تأیید قبلی، موقتاً و به مدت حداکثر هفت روز ارسال پست یا نظرات را محدود کنند.

نستلر تأکید کرد که اگرچه تغییر در نحوه‌ی مدیریت ساب‌ردیت‌ها برای اطمینان از دسترسی کاربران به جوامع صورت گرفته، ولی اعتراض همچنان در ردیت مجاز است؛ البته او توضیح داد که هر اقدامی که به کاربران یا پلتفرم آسیب بزند، با مداخله روبه‌رو خواهد شد.

سیاست اخیر ردیت واکنش‌های متفاوتی را از سوی مدیران جوامع در پی داشت. در حالی که برخی دلیل این تغییر را درک می‌کنند، دیگران آن را به‌عنوان یک اقدام تنبیهی در پاسخ به اعتراضات سال گذشته می‌دانند. با وجود انتقادات، ردیت قصد دارد سیاست خود را اجرا کند و به ضرورت حفظ دسترسی به جوامع اشاره کرده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات