۱۳ ایالت آمریکا از تیک‌تاک به اتهام آسیب‌زدن به کاربران جوان شکایت کردند

چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
تیک تاک
تیک‌تاک به‌دلیل آسیب‌رساندن به نوجوانان توسط ۱۳ ایالت آمریکا، تحت پیگرد قانونی قرار گرفت.
تبلیغات

بنابر گزارش رویترز، سیزده ایالت آمریکا از تیک‌تاک به‌اتهام آسیب‌زدن به سبک زندگی کاربران جوان، شکایت کردند. شاکیان ادعا می‌کنند که طراحی تیک‌تاک به‌طور عمدی، اعتیادآور است و نوجوانان را برای مدت طولانی درگیر خود می‌کند که در نتیجه می‌تواند منجر‌به مشکلاتی مانند افسردگی، اضطراب و اختلالات بدنی شود.

لتیشیا جیمز، دادستان کل نیویورک، اظهار داشت که برخی از نوجوانان و جوانان در سراسر کشور به‌دلیل انجام چالش‌های تیک‌تاک، یا جان خود را ازدست‌داده و یا مجروح شده‌اند و در مواردی دیگر به‌دلیل ویژگی‌های اعتیادآور تیک‌تاک، احساس ناراحتی، اضطراب و افسردگی سنگینی را متحمل شده‌اند. او به یک پسر ۱۵ ساله در منهتن اشاره کرد که وقتی درحال انجام یک چالش داخل مترو بود، جان خود را از دست داد. مادر او بعداً ویدئوهای تیک‌تاک مرتبط با این چالش را در تلفن او پیدا کرد.

این شکایت‌ها همچنین به ویژگی‌های خاصی از تیک‌تاک اشاره می‌کنند که مشکل‌ساز هستند؛ مثل اعلان‌هایی که خواب را مختل می‌کنند، ویدئوهایی که ناپدید می‌شوند و کاربران را وادار به بررسی مکرر پلتفرم می‌کنند و فیلترهای زیبایی که به کاربران اجازه می‌دهند، ظاهر خود را تغییر دهند. اگرچه تیک‌تاک ابزارهایی را برای کمک به محدودکردن زمان استفاده از صفحه‌نمایش و تنظیم محتوا ارائه کرده است، اما همان‌طور که مشخص است، نتیجه‌ی مطلوبی از این اقدامات به‌دست نیامده است.

تیک‌تاک در پاسخ به این ادعاها اعلام کرد که مسائل طرح‌شده، گمراه‌کننده هستند و این شرکت به تلاش‌های خود برای حفاظت از کاربران، مخصوصاً جوان‌ها، با اقداماتی همچون اعمال محدودیت‌های زمانی برای صفحه‌نمایش و تنظیمات حریم خصوصی برای کاربران زیر ۱۶ سال، ادامه خواهد داد. این شرکت همچنین اعلام کرد که همواره با کارشناسان سلامت روان و والدین همکاری خواهد داشت تا محیطی امن‌تر برای کاربران جوان ایجاد کند.

این شکایت‌ها در‌حالی مطرح می‌شوند که تیک‌تاک با چالش‌های قانونی دیگری نیز مواجه است؛ از جمله قوانین جدیدی که ممکن است منجر به ممنوعیت این پلتفرم در آمریکا شود، مگر اینکه بایت‌دنس، شرکت چینی صاحب تیک‌تاک، موافقت کند که آن را بفروشد. این موضوع نشان‌دهنده‌ی نگرانی‌های گسترده‌تری درمورد تأثیرات منفی رسانه‌های اجتماعی بر سلامت روان جوانان است و احتمالاً منجر‌به تغییرات بیشتری در نحوه‌ی مدیریت و نظارت بر این پلتفرم‌ها خواهد شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات