شبکه اجتماعی ایکس پس‌از پنج هفته مسدودی، در برزیل رفع فیلتر شد

چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
یک گوشی از نمای روبرو جلوی پرجم برزیل
پس‌از پنج هفته مسدودی، شبکه اجتماعی ایکس فعالیت خود در برزیل را از سر گرفت.
تبلیغات

بنابر گزارش ورج، دادگاه عالی برزیل ممنوعیت اعمال شده بر پلتفرم ایکس را لغو کرد. این ممنوعیت به‌دلیل عدم رعایت مقررات برزیل توسط این پلتفرم اعمال شده بود. یکی از دلایل اصلی این ممنوعیت، عدم همکاری ایکس در مسدودکردن حساب‌هایی بود که اطلاعات نادرستی از نظر قوانین کشور برزیل را منتشر می‌کردند.

پس از اعمال ممنوعیت فعالیت ایکس در برزیل، این پلتفرم مجبور شد تا به چندین دستور دادگاه عمل کند. الزامات دادگاه شامل پرداخت جریمه‌‌ای به مبلغ ۲۸ میلیون رئال (حدود ۵٫۱ میلیون دلار) و تعیین یک نماینده‌ی محلی در خاک برزیل بود. هرچند ایکس مبلغ جریمه را به یک حساب اشتباه پرداخت کرد و در روند اداری و قضایی اختلالاتی ایجاد شد؛ اما پس از همکاری‌های اداری، قاضی این پرونده در نهایت اعلام کرد: «ایکس تمام الزامات لازم برای ازسرگیری فوری فعالیت‌ خود در برزیل را برآورده کرده است و از نظر قضایی مشکلی وجود ندارد.»

با لغو ممنوعیت فعالیت ایکس در برزیل پس‌از پنج هفته مسدودی، کاربران این کشور دوباره به پلتفرم ایکس دسترسی پیدا کردند و می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند. این تصمیم همچنین می‌تواند به‌عنوان یک نمونه برای دیگر کشورها و پلتفرم‌ها در نظر گرفته شود که رعایت مقررات محلی چقدر بر روند فعالیت یک پلتفرم تاثیر‌گذار است.

حساب امور بین‌الملل ایکس در واکنش به خبر رفع مسدودی در برزیل نوشت: «ایکس افتخار می‌کند که به برزیل بازگردد. در طول این فرآیند، فراهم‌کردن دسترسی ده‌ها میلیون برزیلی به پلتفرم ما، در اولویت بود. ما همچنان از آزادی بیان در چارچوب قوانین، در هر جایی که فعالیت می‌کنیم، دفاع خواهیم کرد.»

این تصمیم دادگاه عالی برزیل نشان‌دهنده‌ی اهمیت رعایت مقررات محلی توسط پلتفرم‌های جهانی است. در دنیای امروز، پلتفرم‌های اجتماعی نقش بسیار مهمی در انتشار اطلاعات دارند و عدم رعایت مقررات می‌تواند عواقب جدی برای آن‌ها به‌همراه داشته باشد. این موضوع همچنین نشان‌دهنده‌ی قدرت و نفوذ دولت‌ها در تنظیم و کنترل فعالیت‌های پلتفرم‌های اجتماعی است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات