آغاز رفع‌فیلتر ایکس در برزیل؛ کاربران از دسترسی بدون نیاز به VPN خبر می‌دهند

پنج‌شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۶
مطالعه 1 دقیقه
ایکس / X روی نمایشگر موبایل
شبکه‌ی اجتماعی ایکس به‌تدریج رفع فیلتر می‌شود و مجددا در اختیار کاربران برزیلی قرار می‌گیرد.
تبلیغات

شبکه‌ی اجتماعی ایکس، پس از صدور حکم دادگاه عالی برزیل مبنی‌بر رفع فیلتر به دلیل رعایت قوانین قضایی، روز چهارشنبه مجدداً برای برخی از کاربران برزیلی بدون VPN در دسترس قرار گرفت.

آناتل، رگولاتوری مخابرات برزیل، اعلام کرد که به ارائه‌دهندگان اینترنت دستور داده تا دوباره به کاربران اجازه‌ی دسترسی به ایکس را بدهند. به‌گزارش رویترز، برخی از کاربران از قبل به این پلتفرم دسترسی داشتند.

برخی از برزیلی‌ها هنوز قادر به دسترسی به ایکس نیستند. آناتل می‌گوید زمان لازم برای در دسترس قرارگرفتن ایکس به روش‌های اتخاذ شده توسط هر ارائه‌‌دهنده‌ی اینترنت بستگی دارد.

الکساندر دی موراس، قاضی دیوان عالی برزیل، که درگیر اختلاف چند ماهه با ایلان ماسک بود، اخیرا به رفع فیلتر ایکس چراغ سبز نشان داد تا مجددا در بزرگترین کشور آمریکای لاتین در اختیار کاربران قرار بگیرد.

قاضی موراس اعلام کرد که پلتفرم ایکس جهت‌گیری خود را تغییر داده و به طور کامل به احکام قضایی صادرشده عمل کرده است، بدین ترتیب، کلیه‌ی شرایط لازم برای از سرگیری فعالیت در برزیل را دارد. ایلان ماسک، مدیرعامل ایکس، پیش‌تر تعهد کرده بود که در برابر اجرای این احکام مقاومت کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات