نحوه درآمدزایی کاربران در ایکس تغییر کرد

پنج‌شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱
مطالعه 1 دقیقه
لوگو شبکه اجتماعی ایکس / X روی گوشی
شبکه‌ی اجتماعی ایکس با تغییر سیاست‌هایش، درآمدزایی کاربران را وابسته به افزایش تعامل با یکدیگر کرد.
تبلیغات

ایکس (توییتر سابق) تغییری چشمگیر در نحوه‌ی درآمدزایی کاربران اعمال کرد. این پلتفرم از سال گذشته شروع‌به اشتراک‌گذاری درآمد با کاربران کرده بود و مبلغ پرداختی، از روی نمایش تبلیغات موجود در ریپلای پست‌ها به کاربران اشتراکی (دارای تیک آبی) تعیین می‌شد؛ اما ازاین‌پس درآمد نهایی وابسته به تعامل کاربران پریمیوم با پست‌ها است.

بدین ترتیب هرچه تعداد بیشتری از کاربران، اشتراک ایکس پریمیوم را بخرند و با پست سایر کاربران ایکس پریمیوم تعامل برقرار کنند، درآمد همه‌ی آن‌ها بیشتر خواهد شد؛ البته از لحاظ تئوری.

تغییر سیاست ایکس احتمالا در نهایت باعث افزایش فروش طرح اشتراکی ایکس پریمیوم می‌شود و قطعا به‌زودی تعداد ریپلای پست‌ها از سوی کاربران پریمیوم افزایش خواهد یافت.

بر اساس بیانیه‌ی مطبوعاتی ایکس، کاربرانی که به شیوه‌ی غیرواقعی بازدید پست‌هایشان را افزایش دهند، از طرح کسب درآمد حذف خواهند شد. مشخص نیست که چنین قانونی واقعا جلوی کاربران را می‌گیرد یا نه. ایکس می‌گوید: «صرفا تعامل‌های واقعی از سوی کاربران پریمیوم برای درآمد شما محاسبه می‌شوند.»

ایکس می‌گوید که از تاریخ ۸ نوامبر (۱۸ آبان)، تبلیغات به‌نمایش‌درآمده در ریپلای پست‌ها، روی درآمد کاربران اثر نخواهند گذاشت. به ادعای ایکس، حداکثر ۲۵ درصد از اشتراک‌های پریمیوم مستقیما در اختیار خالقان محتوا قرار می‌گیرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات