حضور در زمین رقیب؛ بلواسکای حساب رسمی در شبکه اجتماعی تردز افتتاح کرد

جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۳
مطالعه 1 دقیقه
لوگو اپلیکیشن بلواسکای و تردز روی گوشی
بلواسکای با استفاده از مشکلات نظارتی تردز، به‌دنبال جذب کاربران ناراضی این پلتفرم اجتماعی است.
تبلیغات

شبکه‌ی اجتماعی بلواسکای به‌دنبال بهره‌برداری از مشکلات نظارتی تردز است. درحالی‌که کاربران تردز به دلیل مشکلات حذف پست‌ها و اکانت‌ها، متا را به ترک این پلتفرم تهدید کرده‌اند، بلواسکای در تردز حساب کاربری رسمی ایجاد کرد و به این بحث‌ها پیوست.

آدام موسری، رئیس اینستاگرام اعلام کرد که شرکتش بررسی مشکلات نظارتی تردز را آغاز کرده، اما هنوز راه‌حلی ارائه نشده است. بسیاری از کاربران دلیل این مشکلات را عملکرد نادرست سیستم‌های نظارت مبتنی‌بر هوش مصنوعی می‌دانند.

بلواسکای با شوخی اعلام کرد به دلیل گفت‌وگوهای موجود در تردز، در این پلتفرم حساب کاربری ایجاد کرده است تا اطلاعات بیشتری در مورد تفاوت‌های بلواسکای و تردز به‌اشتراک بگذارد. بلواسکای تأکید کرد که مثل متا، رتبه‌ی محتوای سیاسی را نسبت‌به سایر پست‌ها کاهش نمی‌دهد.

متا قبلاً تصمیم گرفته بود محتوای سیاسی را به کاربران پیشنهاد نکند که البته این اقدام با واکنش منفی برخی سازندگان محتوا مواجه شد. آن‌ها باور دارند تصمیم متا، دسترسی به آنچه اقشار خاص می‌گویند را محدود می‌کند.

بلواسکای سیستم نظارتی متفاوتی نسبت‌به تردز دارد که به کاربران اجازه می‌دهد ابزارهای نظارتی دلخواه خود را از سازمان‌های مستقل انتخاب کنند. این پلتفرم از کد منبع‌باز، قابلیت جابه‌جایی حساب‌ها و انتخاب الگوریتم‌ها نیز پشتیبانی می‌کند.

شاید بلواسکای نتواند نظر تعداد زیادی از کاربران تردز را جلب کند، اما بازخوردهای این افراد ازجمله نیاز به بهبود ساختار مکالمات و اتصال به پروتکل ActivityPub، به بلواسکای کمک می‌کند خدمات بهتری ارائه دهد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات