ظاهراً مدیران تیک‌تاک از آثار منفی این پلتفرم بر نوجوان‌ها آگاهند

یک‌شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۳
مطالعه 1 دقیقه
لوگو تیک تاک و دادگاه
براساس اسناد مربوط به شکایت دادستان‌های آمریکا علیه تیک‌تاک، این شبکه‌ی اجتماعی از تأثیرات منفی‌ای که روی نوجوانان می‌گذارد، اطلاع دارد.
تبلیغات

طبق گزارش‌ NPR و رادیو عمومی کنتاکی، اسناد دادگاهی نشان می‌دهند که مدیران تیک‌تاک از آسیب‌های بالقوه‌ی این اپلیکیشن روی نوجوانان اطلاع دارند.

اوایل هفته جاری، ۱۴ دادستان کل ایالتی آمریکا از تیک‌تاک شکایت کردند و مدعی شدند اپلیکیشن یادشده به سلامت روان کودکان آسیب می‌زند. بخش اعظمی از اسناد شکایت‌ها ویرایش شده بود، اما گزارشگران موفق شدند به برخی از این اطلاعات دسترسی یابند.

بر اساس شکایت ایالت کنتاکی، تحقیقات داخلی تیک‌تاک نشان می‌دهد که استفاده از این پلتفرم اجتماعی بر سلامت روانی نوجوانان اثرات منفی دارد که ازجمله می‌توان به کاهش مهارت‌های تحلیلی، ضعف در شکل‌گیری حافظه، تفکر زمینه‌ای، مکالمه و همدلی و افزایش اضطراب اشاره کرد.

شکایت اخیر دادستان‌های ایالتی آمریکا علیه تیک‌تاک علاوه‌بر تأثیر پلتفرم یادشده بر نوجوانان به قابلیتی اشاره دارد که به والدین اجازه می‌دهد میزان استفاده‌ی فرزندانشان از اپلیکیشن مذکور را محدود کنند. ظاهراً این ویژگی به‌طور متوسط میزان استفاده‌ی روزانه‌ی نوجوانان از تیک‌تاک را فقط حدود ۱٫۵ دقیقه کاهش داده، درحالی‌که اپلیکیشن مورد اشاره، موفقیت قابلیت مذکور را بر اساس بهبود اعتماد عمومی به پلتفرم تیک‌تاک ازطریق پوشش رسانه‌ای، اندازه‌گیری کرده است.

سخنگوی تیک‌تاک انتشار بخش‌هایی از دادخواست NPR را کاملاً غیرمسئولانه توصیف و ادعا کرد که چنین کاری نقل‌قول‌های گمراه‌کننده را دست‌چین می‌کند و در نتیجه تعهد این شبکه‌ی اجتماعی به امنیت جامعه را تحریف می‌کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات