فیسبوک ازاینپس عملکرد پستها را بر اساس تعداد بازدید میسنجد
فیسبوک در اقدامی مشابه اینستاگرام، بازدید را بهعنوان معیار اصلی برای سنجش عملکرد محتوا در نظر گرفته است.
فیسبوک میزان بازدید را برای ویدیوها، تصاویر، پستهای متنی و سایر انواع محتوا اندازهگیری میکند. آدام موسری، مدیر اینستاگرام قبلاً هدف از این تغییر را سهولت درک عملکرد محتوا با استفاده از معیار یکسان در سرتاسر پلتفرم عنوان کرده بود. برای ویدیوهای Reels، هر بار پخش ویدیو یک بازدید بهحساب میآید، اما برای سایر پستها هر بار نمایش آن در صفحهی کاربر یک بازدید بهشمار میرود و حتی اگر کاربر محتوا را چندینبار ببیند، هر بار نمایش بهعنوان یک بازدید ثبت میشود.
متا علاوهبر تغییر معیار اصلی سنجش عملکرد پستها در فیسبوک، قابلیت نمایش تعداد بازدید را به پستهای تردز اضافه کرد. این اقدام در راستای شفافیت بیشتر برای تولیدکنندگان محتوا درمورد عملکرد محتواهایشان انجام میشود. اگرچه معیار مذکور احتمالاً برای برندها مفید باشد، اما برای کاربران عادی چندان کارآمد نخواهد بود. دانستن اینکه پست شما چند بار روی صفحهی کاربران نمایش مییابد، مفید است، اما توضیح دلیل آن موضوع کاملاً متفاوتی بهحساب میآید.
موضوع اهمیت بازدید فقط به فیسبوک و اینستاگرام و تردز مربوط نمیشود، بلکه از زمانی که ایلان ماسک توییتر را خریداری کرد نیز بازدید به یکی از اولویتهای آن تبدیل شد؛ شبکهی اجتماعیای که اکنون با نام ایکس شناخته میشود. البته بازدید، نمایش و سایر معیارها، ماهیت نسبی دارند و بهسادگی میتوان آنها را تغییر داد. پلتفرمهای اجتماعی در طول زمان بهروزرسانی میشوند و براساس اولویتهای تجاری خود، کاربران را تشویق میکنند به برخی معیارها بیشتر اهمیت دهند و درحالحاضر، تنها هدف متا این است که کاربران را به اسکرولکردن مدوام ترغیب کند.