آمار دانلود اپلیکیشن‌ها در سه‌ماهه سوم ۲۰۱۹ منتشر شد

یک‌شنبه ۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
آمار جدید نشان می‌دهد درحدود ۸۰ درصد از اپلیکیشن‌هایی که در بازه‌ی زمانی سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۹ دانلود شده‌اند، فقط به ۱ درصد از سازندگان اپلیکیشن‌ها تعلق دارند.
تبلیغات

مؤسسه‌ی پژوهشی Sensor Tower به‌تازگی تحقیقاتی گسترده روی اپلیکیشن‌ها انجام داده و به آماری بسیار جالب دست پیدا کرده است. براساس آمار این مؤسسه، درحدود ۱ درصد از سازندگان بزرگ اپلیکیشن‌ها در فروشگاه‌های آنلاین گوگل پلی استور و اپل اپ‌ استور توانسته‌اند ۸۰ درصد از میزان دانلود اپلیکیشن‌ها را در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۹ به‌خود اختصاص دهند. درواقع، ۹۹ درصد از سازندگان دیگر در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی برای ۲۰ درصد باقی‌مانده با یکدیگر رقابت کرده‌اند.

براساس آمار، ۸۰ درصد از کل دانلودها معادل ۲۹/۶ میلیارد دانلود است. ظاهرا تعداد اپلیکیشن‌ها در سال ۲۰۱۸ در گوگل‌پلی و اپ‌استور معادل ۳/۴ میلیون عدد بوده‌ که در‌مقایسه‌با سال ۲۰۱۴ تعداد آن‌ها به‌طور درخورتوجهی به‌میزان ۶۵ درصد افزایش یافته است. ۲۶ درصد از اپلیکیشن‌های مذکور در سال ۲۰۱۸ حداقل ۱٬۰۰۰ بار دانلود شده‌اند و آمار نشان می‌دهد این میزان در سال ۲۰۱۴ معادل ۳۰ درصد بوده است. به‌عبارت‌دیگر، در سال ۲۰۱۸ سهم اپلیکیشن‌هایی که تعداد دانلود آن‌ها از عدد ۱٬۰۰۰ عبور کرده، کاهش یافته است. این موضوع نشان می‌دهد هرچه زمان می‌گذرد، میزان توجه به شمار زیادی از اپلیکیشن‌ها کاهش می‌یابد و اپلیکیشن‌های معروف باعث می‌شوند دیگر اپلیکیشن‌ها گم شوند.

آمار دانلود اپلیکیشن در 2019

آمار Sensor Tower نشان می‌دهد به‌طور کلی ۷۹۲ هزار سازنده‌ی اپلیکیشن در اپ‌استور و گوگل پلی‌حضور دارند که ۱ درصد از آن‌ها معادل ۷٬۹۲۰ سازنده توانسته‌اند ۸۰ درصد از میزان دانلودها را در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۹ به‌ اپلیکیشن‌های خود اختصاص دهند. همان‌طورکه می‌شد حدس زد، فیسبوک یکی از شرکت‌هایی است که در بین ۱ درصد اشاره‌شده حضور دارد و آمار نشان می‌دهد اپلیکیشن مستقل این شبکه‌ی اجتماعی، تنها در بازه‌ی زمانی سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۹، به‌میزان ۶۸۲ میلیون بار در فروشگاه‌های آنلاین اپل و گوگل دانلود شده است. 

حقایق یادشده برای ناشران بازی‌های موبایلی نیز صدق می‌کند. براساس آمار Sensor Tower، تقریبا ۱ درصد از سازندگان بازی‌های موبایلی توانسته‌اند ۹/۱ میلیارد دانلود را به بازی‌های خودشان اختصاص دهند که این میزان به ۸۲ درصد از کل دانلودها ترجمه می‌شود. به‌عبارت‌دیگر، ۹۹ درصد از ناشران بازی‌های موبایلی در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۹ توانسته‌اند درمجموع دومیلیارد از دانلودها را به‌ خودشان اختصاص دهند که معادل ۱۸ درصد است از کل دانلودها است.

آمار دانلود اپلیکیشن در 2019

درزمینه‌ی کسب درآمد، فاصله‌ی بین توسعه‌دهندگان بزرگ با توسعه‌دهندگان کوچک‌تر بسیار بیشتر است. آمار نشان می‌دهد به‌طور کلی در سه‌ماهه‌ی سوم امسال ۲۲ میلیارد دلار درآمد عاید سازندگان اپلیکیشن‌ها شده که ۲۰/۵ میلیارد دلار از این مقدار، برای ۱ درصد از سازندگان به‌دست آمده است. به بیان بهتر، تنها ۷ درصد از ۲۲ میلیارد دلار گفته‌شده در بین ۱۵۱ هزار و ۵۶ توسعه‌دهنده‌ای توزیع شده است که شامل ۹۹ درصد از کل توسعه‌دهندگان می‌شوند. 

آمار دانلود اپلیکیشن در 2019

با مراجعه به وب‌سایت رسمی مؤسسه‌ی Sensor Tower می‌توانید آمار دیگری را نیز در‌این‌زمینه مشاهده کنید.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در‌این‌باره دارید؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات