اسنپ چت (snapchat) چیست و آموزش نصب و دانلود اسنپ چت
امروزه دنیای ما در اینترنت غوطهور شده و انسان زمان حال در دنیای مجازی زمان زیادی صرف میکند. یکی از دلایل حضور افراد در اینترنت شبکههای اجتماعی هستند که میتوانند چشمان کاربران را ساعتها به خود خیره کنند. از معروفترینشان میتوان به اینستاگرام، تیکتاک، فیسبوک و اسنپ چت اشاره کرد. در مقالهی پیشرو سعی میکنیم مورد آخر را بهطور کامل معرفی کنیم تا آن را بیشتر بشناسید.
محبوبیت اسنپ چت در میان کاربران سراسر جهان و علیالخصوص در میان جوانان، بهشدت افزایش پیدا کرده؛ اما ممکن است کار کردن با آن، کمی سخت به نظر برسد. در مقالهی پیشرو قصد داریم اطلاعات مهمی درباره اسنپ چت، روش کار کردن با آن و سایر نکات قابل توجه درباره این شبکهی اجتماعی را بیان کنیم.
اسنپ چت (snapchat) چیست؟
اسنپ چت را میتوان اپی چندرسانهای و یکی از شبکههای اجتماعی محبوبی معرفی کرد که در گوشیهای هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید و iOS اجرا میشود. میتوانید ازطریق اسنپ چت، تصاویر و فایلهای ویدیویی را برای مخاطبتان ارسال کنید که اصطلاحا به آنها Snaps گفته میشود؛ تمام موارد ارسالی پس از مشاهده کاربران، ناپدید خواهند شد.
اسنپ چت (snapchat) مانند واتساپ قابلیت چت کردن نیز دارد اما میتوان مهمترین تفاوتشان را ناپدید شدن پیام پس از خوانده شدن دانست.
بد نیست بدانید امکان تغییر تنظیمات توسط شما نیز وجود دارد؛ در حقیقت میتوانید تنظیمات را به گونهای تغییر دهید که باعث ناپدید شدن پیامها پس از گذشت ۲۴ ساعت از زمان مشاهده توسط کاربران شود. حذف چتها هم با ضربه زدن مجدد روی آنها، امکانپذیر است. تفاوت اصلی اسنپ چت را میتوان ناپدید شدن پیام و فایلهایی دانست که بهتازگی ارسال شدهاند.
اسنپ چت، یکی از بهترین شبکههایی است که میتواند برای انتشار محتوای خاص، مقالات کوتاه و داستانهای تصویر-محور مناسب باشد.
دانلود اسنپ چت و نصب اسنپ چت (snapchat)
اکنون که اطلاعاتی درباره اسنپ چت به اشتراک گذاشتیم، احتمالاً دوست دارید آن را استفاده کنید. اولین قدم برای انجام چنین کاری این است که اسنپ چت را روی دستگاه تلفن همراه یا تبلت خود دانلود و نصب کنید. در ادامه با مراحل دانلود و نصب اپ مذکور آشنا میشوید.
- ابتدا فروشگاه برنامهها را در دستگاه تلفن همراه یا تبلت خود اجرا کنید.(لینک دانلود: اندروید - iOS)
- در کادر جستجو، «Snapchat» را تایپ کنید و وقتی آیکون ظاهر شد، روی آن ضربه بزنید.
- برای شروع دانلود اسنپ چت روی Install ضربه بزنید.
- روی Accept ضربه بزنید تا به اپلیکیشن اجازه داده شود به دوربین و سایر گزینههای دستگاه شما دسترسی داشته باشد.
- برای اجرای برنامه روی Open ضربه بزنید.
به همین راحتی اسنپ چت روی دستگاه شما نصب شده و میتوانید از آن استفاده کنید.
کاربرد اسنپ چت
پس از دانلود برنامهی اسنپ چت از گوگل پلی یا اپ استور، باید از آدرس ایمیل خود بهعنوان حساب کاربری استفاده کنید و وارد اپلیکیشن شوید. در ادامه نیازمند اطلاعاتی همانند تاریخ تولد و شماره تلفن خواهید بود تا بتوانید احراز هویت را انجام دهید. همچنین باید نام کاربری و رمز عبور هم انتخاب کنید. با وجود این که از ایمیل برای ساخت حساب کاربری استفاده کردهاید، اما میتوانید نام کاربری را تغییر دهید.
اسنپ چت به داشتن دسترسی به دوربین گوشی شما برای تصویربرداری و فیلمبرداری نیاز دارد. میتوانید با استفاده از نماد موجود در سمت راست قسمت بالا، میان دوربینهای سلفی و عقب دستگاه جابهجا شوید. برای ثبت تصویر یا ضبط فیلم، باید دکمهی موجود در پایین صفحه را فشار دهید. فرستنده پیام میتواند محدودیت زمانی تعیین کند. هنگامی که مخاطب، اسنپ شما را ببیند و از آن خارج شود، قطعاً ناپدید خواهد شد.
سه رابط اصلی وجود دارد. هنگامی که روی برنامه ضربه بزنید، صفحه دوربین باز میشود. بخشی با عنوان Discover در سمت راست صفحه وجود دارد که تمام استوریهای جدید مخاطبانتان را نمایش میدهد. در نهایت برای ارسال پیام و چت کردن هم باید به سمت چپ صفحه دوربین مراجعه کنید.
برای چت کردن، صرفاً باید روی نام مخاطب موردنظرتان، ضربه بزنید. همچنین میتوانید ایموجی، اسنپ یا عکسی را هم از گالری در چت، ارسال کنید؛ البته عملکرد اسنپچت فراتر از چت ساده است و شامل مواردی همانند چت گروهی هم میشود.
در صورتی که بهتازگی وارد این برنامه شدهاید، باید نکات مهمی را بدانید که در ادامه بررسی خواهیم کرد.
افزودن دوستان به اسنپ چت (snapchat)
پس از ثبت نام، اسنپ چت درخواست ارائه مجوزهای لازم برای دسترسی به اطلاعات موردنیاز را خواهد کرد؛ شما باید مجوزهای لازم را تأیید کنید تا برنامه بتواند به صورت خودکار، تمام مخاطبان شما را شناسایی کند.
مخاطبان شما میتوانند نام کاربری خود را در اختیارتان قرار دهند یا اسنپ کد را اشتراکگذاری کنند؛ این کار همانند نمایش کد QR است که شما اسکن میکنید و بهصورت خودکار اضافه خواهید کرد. همچنین اسنپ چت افرادی را به شما معرفی میکند که براساس دوستان متقابل، انتخاب میشوند. شما میتوانید با ضربه زدن روی نمایهی پروفایل اسنپ چت در سمت چپ بالای صفحه دوربین، اسنپ کد خود را پیدا کنید.
شرایط سنی کاربران اسنپ چت
اسنپ چت هنگام ثبتنام، تاریخ تولد شما را خواهد پرسید. شما باید حداقل ۱۳ سال سن داشته باشید تا بتوانید از این اپلیکیشن استفاده کنید.
در صورتی که سن شما کمتر از ۱۳ سال باشد، به نسخه کودکان SnapKidz هدایت خواهید شد. نسخه مخصوص کودکان اسنپ چت به کاربران زیر ۱۳ سال اجازهی انجام اقداماتی همانند نوشتن کپشن را میدهد، اما امکان ارسال پیام وجود ندارد.
در حالت کلی تمام کاربران میتوانند برای استفاده از قابلیتهای اسنپ چت، سن بیشتر از ۱۳ سال را اعلام کنند و بدین ترتیب از تمام قابلیتهای اسنپ چت بهرهمند شوند. ۷۴ درصد کاربران اسنپ چت در ردهی سنی ۳۴ سال و ۴۵ درصد در ردهی سنی ۱۸ الی ۲۴ سال هستند که بیشتر آنها بهصورت روزانه چندین بار از اپلیکیشن استفاده میکنند.
دیلیت اکانت اسنپ چت (snapchat)
دلایل زیادی برای حذف اکانت اسنپ چت وجود دارد که از آنها میتوان به نگرانی بابت حریم خصوصی و کاهش زمان کار با تلفن اشاره کرد. اگر بخواهید، میتوانید بهراحتی حساب خود را بههمراه تمام دادههای مرتبط با آن حذف کنید.
اسنپ چت به شما اجازه نمیدهد حساب خود را مستقیماً ازطریق برنامه حذف کنید. برای حذف اکانت اسنپ چت در آیفون یا دستگاههای اندرویدی، باید ازطریق لینک موجود در صفحهی پشتیبانی اسنپچت وارد صفحهی حذف حساب شوید.
پیشتر تیم زومیت مقالهای کامل دربارهی نحوهی انجام این کار نوشته است که میتوانید با کلیک روی «آموزش حذف اکانت اسنپ چت در گوشیهای اندروید، آیفون و دسکتاپ» به آن دسترسی داشته باشید.
ویژگی های جالب اسنپ چت
برنامه اسنپ چت دارای ویژگیهای زیادی همانند اسنپ استریک و فیلترهای مختلف است که برای تمام کاربران شناخته شده نیست؛ در صورتی که قصد استفاده از این شبکه اجتماعی را دارید، باید با آنها آشنا شوید. در ادامه شما را با چند مورد از ویژگیهای اسنپ چت آشنا خواهیم کرد.
اسنپ استریک
زمانی که شما و یکی از مخاطبانتان برای چند روز متوالی، حداقل یک اسنپ در طول روز تبادل کنید، در اصطلاح حالت مذکور اسنپ استریک (Snapstreaks) نامیده میشود. هنگامی که شما ۵ روز متوالی این کار را انجام دهید، یک ایموجی شعلهی آتش نمایان خواهد شد. در صورتی که تبادل اسنپ تا ۱۰۰ روز طول بکشد، ۱۰۰ ایموجی خواهید دید. سرانجام یک ایموجی ساعت شنی وجود دارد که نشان میدهد انجام این کار به پایان رسیده است.
ایموجیهای اسنپ چت
اسنپ چت سرشار از ایموجیهای متنوع بوده و بد نیست بدانید که اسناد رسمی آنلاین کمپانی هم مملو از ایموجی است. توجه داشته باشید که شکلکها بهصورت تصادفی نمایش داده نمیشوند. تقریباً تمام ایموجیها دارای معنی خاص، هدف یا ماجرایی در پشت پرده هستند.
روش افزایش امتیاز اسنپ چت
کسب جایزه در اسنپ چت را که البته جنبه سرگرمی دارد، نمیتوان در ارتقاء وضعیت کاربری مؤثر دانست، بلکه افزایش امتیاز هم حائز اهمیت است. روشهایی وجود دارد که میتوانند شما را بهعنوان کاربر فعال جلوه دهند؛ این روشها عبارتاند از:
- ارسال اسنپ
- دریافت اسنپ
- افزودن سایر دوستان به اسنپ چت
- ایجاد تعداد زیادی استوری اسنپ چت
- حفظ اسنپ استریک
- استفاده مجدد از برنامه اسنپ چت پس از مدتی غیبت
تأیید حساب کاربری
آیا میدانید امکان تأیید حساب کاربری در اسنپ چت، همانند توییتر و فیسبوک، وجود دارد؟ چهرههای مشهور جهان که در زمینههای مختلف ورزشی، هنری، موسیقی و سایر موارد، فعالیت دارند، میتوانند حساب کاربری خود را تأیید و رسمی کنند.
اسنپ چت برای نمایش حسابهای کاربری که مورد تأیید قرار گرفتند از تیک آبی رنگ استفاده نمیکند، اما نباید تعجب کنید که برای نمایش این حسابهای کاربری از ایموجی استفاده شود. نکته جالب این است که هر شخص میتواند ایموجی مخصوص خود را انتخاب کند؛ بهعنوان مثال لوئیس همیلتون، راننده فرمول یک از پرچم شطرنجی و آرنولد شوارتزنگر هم از ایموجی عضله دست استفاده میکنند.
URL شخصی در اسنپ چت
اسنپچت با استفاده از اسنپ کد، ایدهی استفاده از کدهای QR را بهعنوان روشی برای ارتباط با افراد و تعامل با پلتفرمی محبوب، مطرح کرد. آنها توانستهاند موفقیت خود در این زمینه را اثبات کنند. برخلاف سایر شبکههای اجتماعی که از URL برای معرفی و ایجاد شناسه مخصوص کاربران استفاده میکنند، اسنپ چت سراغ اسنپ کد رفته و زحمت زیادی هم برای کاربران نداشت.
البته شرایط در سال ۲۰۱۶ میلادی تغییر پیدا کرد. سایر افراد با استفاده از اسنپ کد یا URL، میتوانند شما را بهعنوان دوست و مخاطب جدید، اضافه کنند. URL شخصی شما با فرمت زیر وجود دارد:
www.snapchat.com/add/username
امکان جابهجایی میان دوربینها هنگام فیلمبرداری
بیشتر برنامههای دوربین گزینهای اختصاصی برای جابهجایی میان حسگرهای عقب و سلفی دارند؛ اما اسنپ چت فاقد چنین دکمهای است. البته نبود گزینهی مذکور بدین معنا نیست که امکان جابهجایی میان سنسورها وجود ندارد. شما میتوانید هنگام فیلمبرداری، روی نمایشگر ضربه بزنید تا جابهجایی سنسورها انجام شود.
قرار دادن افراد در بالای لیست
بهطور طبیعی افرادی هستند که ما با آنها بیشتر از سایر کاربران ارتباط داریم و منطقی است که شما بخواهید این گروه از افراد و استوریهای آنها را در بالای لیست قرار دهید. میتوانید روی حساب کاربری مخاطب موردنظرتان ضربه بزنید و از بخش تنظیمات، وارد گزینهی Edit Name شوید. در ادامه باید قبل از نام آنها، واژهی A را اضافه کنید تا بدین ترتیب، مخاطبان موردنظرتان در بالای لیست نمایش داده شوند.
ایجاد اختصاصی فیلتر های اسنپ چت (snapchat)
امکان ایجاد فیلتر و لنزهای اختصاصی در اسنپ چت وجود دارد، اما متأسفانه باید هزینه پرداخت کنید. انجام چنین کاری با اپلیکیشن امکانپذیر نیست و برای این کار باید وارد وب سایت آنلاین Create.snapchat.com شوید. هزینهای که لازم است پرداخت کنید هم به موقعیت مکانی، اندازه و مدت زمان استفاده شما بستگی دارد.
ویرایش کردن در اسنپ چت
با اینکه اسنپ چت نمیتواند جایگزین خوبی برای ویرایشگرهای تصاویر در اندروید یا گوشی آیفون باشد، اما میتوانید محتوای تصویری خود را قبل از انتشار، اندکی ویرایش کنید. بهعنوان مثال امکان تغییر سایز ایموجی، افزودن متنهای با استایل خاص و چرخاندن تصاویر قبل از انتشار، وجود دارد.
تماشای ویدیو به صورت زنده (Live Video)
اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی بود که اسنپ چت از جدیدترین ویژگی خود با عنوان تماشای ویدیو بهصورت زنده رونمایی کرد. کاربران نمیتوانند لحظات زندگی خود را به صورت لایو منتشر کنند، اما امکان مشاهده اخبار زنده و رویدادهای قابل توجه در جهان، وجود دارد. این قابلیت برای هماهنگی با شروع بازیهای المپیک زمستانی به کارگیری شد و شاهد استفاده CNN و سایر کانالهای قابل توجه از این قابلیت بودیم.
حقایق جالب در مورد اسنپ چت
تا این بخش از مقاله سعی شد اطلاعات کاملی درباره اسنپ چت و ویژگیهای آن را بیان کنیم. در ادامه قصد داریم شما را با چند حقیقت جالب درباره اپ مذکور آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.
وجود بیشتر از ۳۴۷ میلیون کاربر فعال در اسنپ چت
آخرین دادهها نشان میدهد که در سهماهه دوم ۲۰۲۲، اسنپ چت روزانه ۳۴۷ میلیون کاربر فعال در سراسر جهان داشته است که یعنی این افراد حداقل هر ۲۴ ساعت یک بار به اپ سر زدهاند. آمار یادشده افزایش ۱۸ درصدی را نسبت به ۲۹۳ میلیون کاربر در سال گذشته نشان میدهد.
شرکت توسعهدهنده پیشرفت خود را به رشد مداوم و پایدار تعداد کاربران اسنپ چت در سراسر جهان نسبت داد. استفاده مردم از اپ مذکور در آمریکای شمالی کمترین میزان افزایش را تجربه کرد و تنها چهار درصد بیشتر از سهماهه دوم ۲۰۲۱ بود. در مقایسه، رشد سالانه تعداد کاربران اسنپ چت در اروپا ۱۰ درصد اعلام شد. تعداد کاربران این شبکه اجتماعی در خارج از اروپا و آمریکای شمالی بسیار سریعتر از این دو منطقه در حال رشد بوده است.
در سهماهه دوم سال ۲۰۲۲، تعداد کاربران اسنپ چت در سایر نقاط جهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش یافت و به ۱۶۲ میلیون نفر رسید.
محبوبیت بالای اسنپ چت میان جوانان
آمار منتشرشده از اسنپ چت نشان میدهد که چقدر اپ مذکور در بین نسلهای جوان محبوب است. تقریباً از هر ۱۰ نفر، شش نفر (۵۹ درصد) از تمام کاربران اینترنت ۱۳ تا ۲۴ ساله ایالات متحده آمریکا از این برنامه اشتراکگذاری عکس استفاده میکنند.
توسعهدهندگان آن فهمیدهاند که نسل جوان از پلتفرمهای رسانه های اجتماعی چه میخواهد. با مشخص شدن مخاطبان هدف، سازندگان اسنپ چت متوجه خواستههای کاربران شدهاند و اپلیکیشنی تولید کردهاند که نیازهای آنان را برطرف میکند.
۵۴ درصد کاربران اسنپ چت، مونث هستند
برای کسانی که قصد بازاریابی در اسنپ چت را دارند، مهم است جامعه هدف خود را به خوبی شناسایی کنند. توجه داشته باشید که ۵۴ درصد کل کاربران این شبکه اجتماعی را بانوان تشکیل میدهند.
تبلیغات ویدیویی عمودی در اسنپ چت
تبلیغات ویدیویی عمودی به تبلیغاتی گفته میشود که با نگه داشتن گوشی در حالت عمودی، قابلیت تماشا دارد. شاید شما تعدادی از این تبلیغات ویدیویی را مشاهده کرده باشید، اما آیا میدانید اسنپ چت در این زمینه پیشگام است؟ در حقیقت ایده تبلیغات ویدیویی از اسنپ چت بوده و این کار باعث راحت شدن مشاهده تبلیغات و افزایش بازدهی آن خواهد شد.
اسنپ چت، سلطان بازاریابی زودگذر
بازاریابی زودگذر مبتنی بر فیلم، تصویر و رسانه بوده که فقط برای مدت زمان محدود دردسترس قرار دارد. این بازاریابی باعث ایجاد نوعی احساس اضطرار میشود. همچنین شخصیتر از قیف بازاریابی به حساب میآید. بدون تردید میتوان اسنپ چت را بهعنوان یکی از بهترین پلتفرمهای بازاریابی زودگذر معرفی کرد.
پخش صدای ۶۴ درصد تبلیغات در اسنپ چت
پخش صدای تبلیغات در شبکه اجتماعی اسنپ چت در مقایسه با فیسبوک و سایر شبکههای اجتماعی، فوقالعاده به نظر میرسد؛ بهعنوان مثال، آمار پخش تبلیغات با صدا در فیسبوک معادل ۱۵ درصد بوده و این آمار برای Snapchat، معادل ۶۴ درصد است. وقت شما برای بهبود صدای تبلیغات در اسنپ چت، هدر نخواهد رفت.
Picaboo، نام اولیه اسنپ چت بود
یکی از حقایق جالب درباره اسنپ چت را میتوان نام اولیه آن عنوان کرد. این اپلیکیشن در حدود یک سال با نام Picaboo شناخته میشد.
اسنپ چت حاصل ۳۴ شکست مداوم
ایوان اشپیگل، بابی مورفی و فرانک رجینال براون، هنگام تحصیل در دانشگاه استنفورد روی پروژه اسنپ چت کار کردند. شبکه اجتماعی اسنپ چت که هم اکنون دردسترس قرار دارد، حاصل ۳۴ بار شکست مداوم بوده تا در نهایت بدین شکل منتشر شود.
اختلاف شدید میان توسعهدهندگان اسنپ چت
فرانک رجینال توسط دوستانش از پروژه اسنپ چت کنار گذاشته شده بود. با این که هیچ کس اطلاعاتی در این رابطه ندارد، اما فرانک ادعا میکند که اشپیگل و مورفی تمام پسوردهای سرور را تغییر دادند و یک ماه قبل از شروع کار این شبکه اجتماعی، ارتباط خود را با او قطع کردند.
سوالات متداول
بهعنوان آخرین بخش از مقاله، سراغ بعضی از سوالات متداول دربارهی اسنپ چت رفتهایم.
آیا در اسنپ چت عکس پخش میشود؟
از آنجایی که تصاویر پستشده و ارسالی در اسنپچت پس از ۲۴ ساعت پاک میشوند عدهای براین باورند که عکسهای آنها پخش نخواهد شد، اما آیا این تفکر درست است؟
ابتدا باید به این مسئله اشاره کرد که گیرنده یا گیرندگان میتوانند بهراحتی از پست شما اسکرین شات بگیرند. البته در صورت رخ دادن چنین اتفاقی، اسنپ چت به شما اطلاع میدهد اما برنامههای شخص ثالثی وجود دارند که به کاربران اجازه میدهند اعلان اسکرین شات را دور بزنند.
این بدان معنا است که احتمال دارد هر عکس شخصی که در اسنپ چت به اشتراک میگذارید، بدون اطلاع شما، پخش شود.
نکته دیگری که باید در نظر گرفت این است که عکسهای به اشتراکگذاشتهشده توسط اسنپ چت تا زمانی که توسط گیرندگان باز نشده باشند میتوانند تا یک ماه در سرورها باقی بمانند.
استوری اسنپ چت چیست؟
استوری اسنپ چت را میتوان مجموعهای از تصاویر فوری شما در طول یک روز یا رویداد دانست؛ استوری بخش اساسی و مهم از اسنپ چت به حساب میآید. تمام اسنپها به روشی که گرفته شدهاند، نمایش داده میشوند. آنها به مدت ۲۴ ساعت دردسترس قرار دارند و میتوانید تعداد نامحدودی را مشاهده کنید. با انتخاب گزینهی موجود در سمت چپ مرکز نمایشگر و ضربه زدن روی گزینه افزودن، میتوانید تصاویر یا فایلهای ویدیویی را به استوری اسنپ چت خود اضافه کنید.
چرا نوجوانان به اسنپ چت (snapchat) علاقه زیادی دارند؟
استدلالهای بسیار زیادی وجود دارد که براساس آنها میتوان گفت اسنپ چت، فیسبوک جدید است. شاهد همان رشد محبوبیت هستیم که در گذشته فیسبوک و مارک زاکربرگ با آن مواجه شدند.
در حالت کلی میتوان گفت اسنپ چت مخالف شبکههای اجتماعی سنتی است که هم اکنون هم استفاده میشوند. فیسبوک را میتوان مخزن خاطرات توصیف کرد؛ تصاویر شما را ایمن نگه میدارد، بهروزشدن استاتوسها از ۵ سال گذشته را یادآوری میکند و یکی از بهترین ابزارها برای ارتباط اجتماعی محسوب میشود.
اینستاگرام هم شما را ترغیب میکند که در کنار تعامل با دوستان و مخاطبان جدید، زندگی ایدهآل خود را هم به دیگران نشان دهید. اسنپچت با این دو شبکهی اجتماعی تفاوت دارد و بدون این که بخواهد پیچیدگی ایجاد کند، میتواند باعث برقراری ارتباط ساده میان شما و مخاطبانتان شود. ارسال اسنپ یا چت کردن سریع و آسان به شما اجازه میدهد تا به دوستان خود نشان دهید که چه فکری درباره آنها میکنید.
آیا اسنپ چت برای استفاده شما مناسب است؟
اسنپچت به سمت ردههای سنی نوجوانان و جوانان گرایش بیشتری دارد. همچنین اسنپ چت را میتوان مکانی بسیار عالی برای کسبوکارهایی دانست که بهدنبال سرمایهگذاری روی جمعیت آماری ۱۸ الی ۳۴ سال هستند. سعی کنید در محدودهی سنی خود باشید و پس از نصب برنامه، فرزندانتان را اضافه نکنید. فرزندان شما چیزی برای پنهان کردن ندارند، اما باید به حفظ حریم خصوصی آنها توجه داشته باشید.
اسنپ چت اپ عالی و سادهای است که با استفاده از آن، میتوانید لحظات مختلف زندگی خود را ثبت و ضبط کنید. نیازی نیست همانند سایر شبکههای اجتماعی، وقت زیادی را برای کار کردن و سرگرم شدن با آن اختصاص دهید. برنامه مذکور ارزش بالایی برای استفاده دارد؛ اما در صورتی که عملکرد آن مورد قبول شما نباشد، میتوانید بهراحتی از اسنپ چت خارج شوید و اپلیکیشن را حذف کنید.
جمعبندی
در حالت کلی اسنپ چت بهعنوان شبکهی اجتماعی، کاربردهای بسیار خوب و ایدههای جدیدی دارد که در سایر شبکههای اجتماعی مشاهده نمیشوند. این شبکه اجتماعی در میان نوجوانان و جوانان، طرفداران زیادتری دارد و بهترین مکان برای تبلیغات به حساب میآید. اما در نهایت این خود شما هستید که تصمیم میگیرد از چنین سرویسی استفاده کنید یا خیر.
این مقاله در ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ توسط مصطفی آرایشگر نوشته و در ۱۴ آبان توسط مصطفی عسگری بهروزرسانی شده است
نظرات