مایکروسافت اج میزبان قابلیت تب عمودی می‌شود

یک‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت ویژگی تب‌ عمودی را که چهار ماه پیش وارد مرحله‌ی آزمایشی شده بود، در ماه جاری میلادی در دسترس تمامی کاربران مرورگر اج قرار می‌دهد.
تبلیغات

مایکروسافت سال گذشته‌ی میلادی وعده داد مجموعه‌ی جدیدی از قابلیت‌ها را به مرورگر اج (Microsoft Edge) اضافه کند که جالب‌ترین آن‌ها، تب‌ عمودی بود. غول ردموندی به‌تازگی اعلام کرده است ویژگی تب‌ عمودی در ماه جاری میلادی برای تمامی کاربران در دسترس قرار می‌گیرد؛ یعنی چهار ماه پس از انتشار نسخه‌ی آزمایشی از طریق کانال توسعه‌دهنده.

براساس گزارش انگجت، با فعال‌سازی این قابلیت، تب‌ها در پنلی عمودی در سمت چپ رابط کاربری مایکروسافت اج قرار می‌گیرند. چینش این پنل به‌ گونه‌ای است که عنوان هر تب به‌وضوح قابل ‌مشاهده باشد و کاربر بداند روی چه چیزی کلیک می‌کند. همچنین می‌توان روی گزینه‌ی فلش در بخش بالایی نوار تب کلیک کرد تا توضیحات مخفی شود.

قابلیت تب های عمودی مایکروسافت / Microsoft Edge در عمل

مایکروسافت اج در به‌روزرسانی ماه جاری میلادی، میزبان برخی بهبودها می‌شود تا سریع‌تر از قبل باز شود. این قابلیت ‌هنگام ورود کاربر به محیط دستگاه، اج را در پس‌زمینه باز می‌کند و اجرا شدن مرورگر حتی درصورتی‌که تمامی پنجره‌ها بسته شوند ادامه می‌یابد. مایکروسافت می‌گوید این کار باعث می‌شود زمان باز شدن مرورگر ۲۹ تا ۴۱ درصد کاهش پیدا کند. این قابلیت به‌صورت پیش‌فرض فعال می‌شود؛ اما امکان غیرفعال‌سازی آن در بخش تنظیمات وجود دارد. 

مایکروسافت همچنین از اضافه شدن راهی جدید به اج برای مشاهده‌ی تاریخچه‌ی جست‌و‌جو خبر می‌دهد. اج از این پس به‌ جای باز کردن صفحه‌ی کامل، یک منوی کشویی از نوار ابزار به ‌نمایش می‌گذارد. کاربران می‌توانند این منوی سبک را سنجاق کنند تا به‌سرعت به آن دسترسی یابند. 

مایکروسافت بهبودهایی هم در موتور جست‌و‌جوی بینگ اعمال می‌کند. صفحه‌ی نتایج جست‌و‌جو در بینگ از این پس مرتبط‌ترین نتایج را برجسته می‌کند. همچنین وقتی نشانگر ماوس را روی یکی از لینک‌ها نگه دارید، اطلاعاتی درباره‌ی آن ارائه می‌شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات