اینستاگرام ریلز میزبان تبلیغات می‌شود

شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
فیسبوک نمایش تبلیغات را به‌صورت محدود در اینستاگرام ریلز آغاز می‌کند. نمایش این تبلیغات ممکن است تا ۳۰ ثانیه طول بکشد؛ البته کاربر توانایی رد کردن آن‌ها را دارد.
تبلیغات

فیسبوک در حرکتی قابل پیش‌بینی، اعلام کرد قصد دارد نمایش تبلیغات را به‌صورت آزمایشی در اینستاگرام ریلز (Instagram Reels) که رقیب مستقیم تیک‎‌تاک محسوب می‌شود آغاز کند. تبلیغات آزمایشی ابتدا صرفا برای ساکنان هند، برزیل، آلمان و استرالیا به نمایش درمی‌آید؛ اما در ماه‌های پیش رو، نمایش تبلیغات اینستاگرام ریلز در کشورهای بیشتری آغاز خواهد شد.

به گزاش اندروید سنترال،‌ از ماه گذشته‌ی میلادی قابلیت آزمایشی جدیدی نیز به پلتفرم اینستاگرام اضافه شده است که به خالقان محتوا امکان می‌دهد محتوای بخش ریلز را در حساب کاربری فیسبوک به اشتراک بگذارند.

تبلیغات بخش اینستاگرام ریلز به‌صورت تمام‌صفحه‌ نمایش داده می‌شوند و پخش آن‌ها ممکن است تا حداکثر ۳۰ ثانیه طول بکشد. همچون دیگر محتوای ریلز، کاربران خواهند توانست کارهایی مثل لایک، نظردهی، نمایش، ذخیره، به‌اشتراک‌گذاری و رد کردن را به‌ هنگام دیدن محتوای تبلیغاتی انجام بدهند. فیسبوک می‌گوید نظارت دقیقی آغاز می‌کند تا اطلاعاتی از نحوه‌ی تعامل کاربران و کسب‌وکارها با تبلیغات اینستاگرام ریلز دریافت کند و «بهترین تجربه‌ی ممکن را برای جامعه ارائه بدهد.»

اینستاگرام ریلز که سال گذشته‌ی میلادی در پی افزایش ناگهانی محبوبیت تیک‌تاک معرفی شد، تاکنون در بازارهایی مثل هند (که تیک‌تاک در آن مسدود شده) به موفقیت چشم‌گیری دست پیدا کرده است. هند همچنین یکی از بزرگ‌ترین بازارهای واتساپ (که در مالکیت فیسبوک قرار دارد) به‌حساب می‌آید.

کارولین اورسن، قائم‌مقام واحد گروه تجاری جهانی فیسبوک، در گفت‌و‌گو با رویترز اعلام کرد که آزمایش جدید نشان می‌دهد حرکت روبه‌جلوی اینستاگرام ریلز بسیار «سریع و قوی» است.

فیسبوک همچنین قصد دارد تبلیغات استیکری را به بخش استوری پلتفرم خود اضافه کند. کسب‌وکارها استیکر اختصاصی می‌سازند و خالقان محتوا می‌توانند این استیکرها را در محتوای بخش استوری قرار بدهند. بخشی از  درآمدی که از این طریق برای کسب‌وکارها حاصل می‌شود، به اینفلوئنسرها می‌رسد. 

قابلیت‌های آزمایشی یادشده بخشی از تلاش گسترده‌‌ی فیسبوک برای ایجاد فرمت‌های تبلیغاتی جدید در پلتفرم‌های تبلیغاتی‌اش محسوب می‌شود. فیسبوک با روش‌های جدید راه‌های بیشتری به خالقان محتوا برای درآمدزایی ارائه می‌دهد و به برندها کمک می‌کند مخاطبان بیشتری جذب کنند. فیسبوک ادعا می‌کند پرداخت‌های تبلیغاتی در پلتفرم‌های مختلفش از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ بیش از ۵۵ درصد رشد کرده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات