مرور سال گذشته با ویژگی‌های جدید فیسبوک و اینستاگرام

جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
سال گذشته خود را با قابلیت «Year in Review» اینستاگرام و فیسبوک مرور کنید.
تبلیغات

متا، که قبلا با نام فیسبوک شناخته می‌شد، ویژگی «بازبینی سال» (Year in Review) را برای فیسبوک و اینستاگرام ارائه کرده است. در فیسبوک، کاربران می‌توانند کارت شخصی‌سازی شده «سالی با هم» (Year Together) خود را به اشتراک بگذارند که دوستان، احساسات، مکان‌ها و افرادی را که در سال ۲۰۲۱ برایشان مهم‌تر بوده‌اند را برجسته می‌کند. این ویژگی جدید از امروز تا ۳۰ دسامبر (۹ دی) در سراسر جهان در دسترس است.

به گزارش تک کرانچ، در اینستاگرام نیز کاربران می‌توانند کپسول زمانی پایان سال خود را در استوری به اشتراک بگذارند. این ویژگی از آرشیو استوری‌ها استفاده می‌کند، بنابراین کاربران می‌توانند حداکثر ۱۰ استوری را انتخاب و دوباره منتشر کنند. برای اینکه اینستاگرام شما را واجد شرایط دریافت این ویژگی بداند، باید در سال گذشته حداقل ۳ استوری به اشتراک گذاشته یا قابلیت آرشیو استوری‌ها را فعال کرده باشید. خود پلتفرم، چند استوری قدیمی را در بخش Playback به شما نشان می‌دهد، اما همچنین می‌توانید آنچه خودتان از سال گذشته بیشتر دوست دارید را به اشتراک بگذارید. در ابتدا پیامی در فید اینستاگرام نمایش داده شده و شما را به ساخت Playback خود دعوت می‌کند. این ویژگی جدید تا چند هفته در دسترس کاربران قرار خواهد داشت.

قابلیت مرور خاطرات فیسبوک

در سال‌های گذشته، کاربران اینستاگرام با استفاده از اپ‌ها و سایت‌های شخص ثالث، ۹ عدد از عکس‌های سال گذشته خود را کنار هم قرار داده و در پستی به اشتراک می‌گذاشتند. امسال، اینستاگرام روشی درون برنامه‌ای را برای کاربران خود ارائه می‌دهد تا محتوای پایان سال قابل اشتراک‌گذاری ایجاد کنند بدین شکل دیگر نیازی نیست از دیگر اپلیکیشن‌ها و سایت‌ها استفاده کنند.

هر دو ویژگی جدید فیسبوک و اینستاگرام کاملا قابل شخصی‌سازی‌ هستند تا کاربران بتوانند محتوا و پست‌های دلخواه خود را اضافه یا حذف کنند. متا خاطرنشان می‌کند که این دو ویژگی در چند روز آینده برای همه کاربران سراسر جهان ارائه می‌شود.

درواقع اکنون اینستاگرام و فیسبوک به دیگر غول‌های دیجیتالی پیوسته‌اند و هرکدام به شیوه خود سال گذشته کاربران را نشان می‌دهد. برای مثال، ردیت در این هفته آماری شخصی‌سازی شده در مورد عادات کاربران را منتشر کرد. اسپاتیفای نیز در قابلیت Wrapped خود به کاربرانش می‌گوید در سال گذشته بیشتر به چه موسیقی‌هایی گوش کرده‌اند. انتظار می‌رود اسنپ‌چت نیز به‌زودی ویژگی «داستان پایان سال» (Year End Story) خود را در دسترس کاربران قرار دهد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات