اینستاگرام فید تمام‌صفحه را به‌صورت آزمایشی در دسترس قرار داد

چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اینستاگرام آزمایش فید تمام‌صفحه را برای برخی از کاربران آغاز کرده است. در این فید شاهد تصاویر و ویدئوهای طویل‌تری خواهید بود.
تبلیغات

تغییری که اینستاگرام (Instagram) به‌صورت آزمایشی و محدود روی کار آورده، شباهت‌های بین این اپلیکیشن و تیک تاک را بیشتر می‌کند. براساس آنچه The Verge به‌نقل از TechCrunch می‌نویسد اینستاگرام در حال آزمایش فید عمودی تمام‌صفحه است.

کاربر به محض باز کردن اپلیکیشن اینستاگرام تغییراتی را مشاهده می‌کند که باعث می‌شوند ویدئوها در این شبکه‌ی اجتماعی بیش از پیش در مرکز توجه باشند. آدام موسری، رئیس اینستاگرام، با انتشار ویدئویی در توییتر تأیید کرده که اینستاگرام در حال آزمایش تغییرات جدید است. آدام موسری می‌گوید شماری از کاربران در فید اصلی اینستاگرام، عکس‌ها و ویدئوهای طویل‌تری مشاهده خواهند کرد.

تصویری که توسط اینستاگرام منتشر شده، فیدی را به نمایش می‌گذارد که در آن شاهد پستی تمام‌صفحه هستیم. در این حالت آیکون کامنت، لایک و حتی کپشن و دیگر مشخصه‌ها به‌جای این‌که در زیر پست به نمایش دربیایند، روی آن قرار گرفته‌اند.

در بخش بالایی تصویر منتشرشده توسط اینستاگرام نوار مربوط به استوری‌ها دیده نمی‌شود. فردی به نمایندگی از متا می‌گوید زمانی که کاربر شروع‌ به اسکرول کند این نمای جدید را خواهد دید و در حالت عادی، استوری‌ها همچنان در نوار بالایی صفحه به کاربر نشان داده خواهند شد.

برای مشاهده در ابعاد اصلی روی تصویر کلیک کنید

بخش‌های Search و Reels و فروشگاه و آیکون صفحه‌ی پروفایل در نوار پایین صفحه قابل‌دسترس خواهند بود. نوتیفیکیشن‌ها، پیام‌ها و آیکون اضافه کردن پست جدید در بخش بالای صفحه‌نمایش داده خواهند شد. به گفته‌ی اینستاگرام، فید تمام‌صفحه نه‌تنها ویدئو بلکه تصاویر ساکن را نیز شامل می‌شود.

تصمیم اینستاگرام به استفاده از محتوای تمام‌صفحه در فید و افزایش شباهت به تیک تاک، چندان تعجب‌برانگیز نیست. این شبکه‌ی اجتماعی بارها تلاش کرده ویدئوهای کوتاه را در بین تولیدکنندگان محتوا و کاربران عادی جا بیندازد و حتی برای تولیدکنندگانی که در بخش Reels محتواهای برتر را می‌سازند پاداش نقدی در نظر گرفته است.

اینستاگرام در گذر زمان تلاش می‌کند تعداد بیشتری از کاربران تیک تاک را به سمت خودش بکشاند. متا، شرکت مادر اینستاگرام، در گزارش مالی اخیرش اعلام کرد بیش از ۲۰ درصد از کل زمان صرف‌شده توسط کاربران در این شبکه‌ی اجتماعی به بخش Reels مربوط می‌شود؛ همان قابلیتی که مشابه عملکرد تیک تاک است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات