معرفی ۸ اپلیکیشن مترجم در سفر

چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵
مطالعه 9 دقیقه
بهترین اپلیکیشن‌های مترجم در سفر
در این مطلب بهترین برنامه‌های مترجم در سفر را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید به‌صورت آفلاین و آنلاین در سفر به زبان‌های مختلف ارتباط برقرار کنید.
تبلیغات

سفر زندگی ما را از یکنواختی خارج می‌کند و روح روان ما را جلا می‌دهد و فرصتی برای کشف فرهنگ‌ها، غذاها و سبک زندگی متنوع فراهم می‌کند. این امر باعث می‌شود تجربیات جدیدی به‌دست آوریم و خاطرات ارزشمندی خلق کنیم. باوجوداین، تفاوت زبان کشورها ممکن است مانع مهمی برای رسیدن به این اهداف باشد. برای مثال، گرسنه هستید و می‌خواهید ساندویچ بخرید؛ اما نمی‌دانید چه باید بکنید.

برقراری ارتباط با افراد محلی، گشت‌وگذار در مناطق ناآشنا می‌تواند مسئله‌ساز شود؛ ولی نگران نباشید؛ چراکه با کمک تکنولوژی می‌توانیم بر این موانع غلبه کنیم! این‌جاست که اپلیکیشن‌های مترجم به‌کمکتان می‌آیند و با غلبه بر موانع زبانی، سفری لذت‌بخش و بدون استرس را ممکن می‌سازند.

بنابراین، برای جمع‌کردن وسایل خود آماده شوید و گوشی هوشمند خود را بیرون بیاورید و سفری بدون مانع زبانی را در سراسر جهان آغاز کنید؛ اما قبل از اینکه به سفر بروید، اجازه دهید شما را با اپلیکیشن‌های مترجم بیشتر آشنا کنیم.

کپی لینک

تعریف اپلیکیشن‌های مترجم

اپلیکیشن‌های مترجم برای ترجمه‌ی زبان نوشتاری یا گفتاری از زبانی به زبان دیگر ساخته شده‌اند. این اپلیکیشن‌ها از الگوریتم‌های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی برای ترجمه‌ی متن یا گفتار یا حتی تصاویر درلحظه استفاده می‌کنند.

برای مثال، با ترجمه‌ی کلمه‌ی «عینک» از انگلیسی به زبان چک، الگوریتم این اپلیکیشن با درنظر‌گرفتن مفهوم و معنای آن، کلمه را تحلیل خواهد کرد. در این حالت، کلمه یا عبارت مرتبط به زبان چک «brýle» ترجمه می‌شود.

کاربردی‌‌ترین اپلیکیشن‌های مترجم در سفر

علاوه‌بر‌این، اپلیکیشن‌های مترجم از فناوری تشخیص گفتار برخوردارند که به آن‌ها کمک می‌کند تا زبان گفتاری را به متن نوشتاری تبدیل و سپس به زبان مدنظر تجربه کنند. ناگفته نماند که برخی اپلیکیشن‌ها نیز از فناوری (OCR) برای تشخیص متن درون تصاویر و سپس ترجمه‌ی آن استفاده می‌کنند.

کپی لینک

چرا اپلیکیشن‌های مترجم ناجی سفر هستند؟

سفرهای مختلف ازجمله سفرهای کاری برای پرورش و حفظ روابط و کشف بازارها و فرصت‌های جدید ضروری هستند. بااین‌حال، تفاوت زبان کشورها می‌تواند ارتباط را مختل کند و به ازدست‌دادن فرصت‌های تجاری منجر شود.

خوشبختانه اپلیکیشن‌های مترجم می‌توانند با ایجاد ارتباط و درک واضح بین افرادی که به زبان‌های مختلف صحبت می‌کنند، این مشکل را حل کنند. ترجمه‌های درلحظه و ویژگی‌های اپلیکیشن مترجم به پرکردن شکاف ارتباطی کمک می‌کند. این امر فرصت‌هایی برای سرمایه‌گذاری‌های تجاری موفق فراهم خواهد کرد.

کپی لینک

مزایای اپلیکیشن‌های مترجم

برنامه ترجمه در سفر با گوشی

به‌دلیل توانایی در شکستن موانع زبانی، اپلیکیشن‌های مترجم روزبه‌روز در میان زبان‌آموزان محبوب شده‌اند. در‌ادامه، برخی از مزایای اپلیکیشن‌های مترجم را بیان کرده‌ایم.

کپی لینک

ارتباطات چندزبانه

اپلیکیشن‌های مترجم ارتباط با افرادی که به زبان‌های مختلف صحبت می‌کنند، تسهیل ‌می‌کنند؛ به‌خصوص زمانی که به خارج سفر می‌کنید یا با افرادی از فرهنگ‌های مختلف در تعامل هستید.

کپی لینک

راحت ‌و بی‌دردسر

اپلیکیشن‌های مترجم بسیار کارراه‌انداز هستند و امکان ترجمه‌ی آنی متن یا گفتار را فراهم و آن‌ها را برای موقعیت‌هایی مطلوب می‌کنند که فرد عجله دارد یا مترجم حرفه‌ای دردسترس نیست.

کپی لینک

مقرون‌به‌صرفه

اپلیکیشن‌های مترجم می‌توانند جایگزین مقرون‌به صرفه‌تری برای استخدام مترجمان باشند؛ چراکه اغلب رایگان هستند یا با هزینه‌ی کم دردسترس قرار می‌گیرند.

کپی لینک

صرفه‌جویی در زمان

هدف از ساخت اپلیکیشن مترجم این است که با حذف نیاز به لغت‌نامه‌ها یا تلاش برای درک زبان‌های خارجی، در وقت و انرژی شما صرفه‌جویی شود.

کپی لینک

بهبود یادگیری

اپلیکیشن‌های ترجمه بازخورد لحظه‌ای درزمینه‌ی گرامر و واژگان و تلفظ ارائه می‌دهند و آن‌ها را به ابزاری عالی برای یادگیری زبان تبدیل می‌کنند. بدین‌ترتیب، افراد می‌توانند کلمات و عبارات جدید را یاد بگیرند و تلفظ آن‌ها را تمرین کنند.

کپی لینک

درک بهتر

اپلیکیشن‌های مترجم به درک زبان‌ها و فرهنگ‌های خارجی و بهبود اثربخشی ارتباطات و تسهیل گسترش روابط با افراد در زمینه‌های مختلف کمک می‌کنند.

پس از آشنایی با ویژگی‌های اپلیکیشن‌های مترجم، بیایید به‌سراغ چند اپلیکیشن برتر ترجمه برویم تا هنگام سفر از آن‌ها استفاده کنید.

کپی لینک

بهترین اپلیکیشن‌های مترجم

کپی لینک

گوگل ترنسلیت (Google Translate)

گوگل ترنسلیت

شما می‌توانید به‌‌رایگان با گوگل ترنسلیت ترجمه‌ی آنلاین را انجام دهید. این برنامه از ترجمه‌ی بیش از ۱۰۰ زبان دنیا از‌جمله متن و گفتار و تصویر پشتیبانی می‌کند. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا متن یا گفتار خود را به یک زبان وارد و ترجمه‌ی آنی را به زبان مدنظر خود دریافت کنند. علاوه‌بر‌این، گوگل ترنسلیت می‌تواند کل صفحات وب را ترجمه و ترجمه‌ی صوتی زبان‌های انتخابی را فراهم کند.

با گذشت سال‌ها، دقت ترجمه‌ی گوگل ترنسلیت به‌خصوص زبان فارسی بهبود درخورتوجهی یافته است. همچنین، این ابزار از ویژگی‌های دیگری مانند دانلود زبان‌ها برای استفاده آفلاین و ترجمه با دوربین بهره می‌برد. با این‌ کار ترجمه‌ی متن به‌صورت آنی ازطریق دوربین موبایل ممکن می‌شود.

شما می‌توانید هم در اندروید و هم در iOS از این اپلیکیشن و قابلیت‌هایش استفاده کنید.

کپی لینک

iTranslate

اپلیکیشن مترجم iTranslate

iTranslate اپلیکیشن مترجم رایگان و محبوبی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا به‌راحتی متن را ترجمه کنند. همچنین، در مکالمات صوتی بیش از ۱۰۰ زبان ازجمله زبان فارسی از آن پشتیبانی می‌کنند. ویژگی Offline Mode این اپ به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون هزینه‌های گزاف، متون را ترجمه کنند.

افزون‌براین، iTranslate شامل فرهنگ لغت، فرهنگ اصطلاحات و ویژگی‌های دیگر مانند ترجمه، اشتراک‌گذاری، علاقه‌مندی‌ها و تاریخچه است.

از ویژگی‌های دیگر iTranslate می‌توان به ترجمه‌ی آنی ازطریق دوربین و ترجمه‌ی آفلاین برای ۴۰ زبان و مکالمه صوتی باصدا اشاره کرد. به‌‌طور‌کلی، iTranslate ابزاری قدرتمند و همه‌کاره برای ارتباطات چندزبانه است. این اپلیکیشن در هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS درسترس قرار دارد.

کپی لینک

SayHi

اپلیکیشن مترجم سی های (sayhi)

SayHi اپلیکیشن ترجمه‌ی زبان است که به کاربران اجازه می‌دهد تا به‌صورت آنی با چندین زبان دنیا ارتباط برقرار کنند. از این اپلیکیشن بیش از ۱۰۰ زبان ازجمله فارسی پشتیبانی می‌کنند و متون نوشتاری و گفتاری را می‌تواند ترجمه کند. کاربران می‌توانند متن را وارد و در اپ صحبت یا حتی کاراکترهایی را برای ترجمه رسم کنند.

حالت خودکار (Auto Mode) به‌صورت خودکار گفتار را بدون فشاردادن دکمه تشخیص می‌دهد و ترجمه می‌کند. این ویژگی SayHi بسیار کاربردی است؛ چراکه کاربران می‌توانند در مکالمات عادی بدون وقفه صحبت کنند.

این سیستم شامل ویژگی تشخیص صدا است که صدای کاربر را شناسایی و به زبان هدف ترجمه می‌کند. افزون‌براین، ویژگی تاریخچه (History) به شما اجازه می‌دهد تا ترجمه‌های قبلی را سریع پیدا کنید. SayHi Translate هم در پلی استور گوگل و هم در اپ‌استور برای دانلود دردسترس قرار دارد.

کپی لینک

Microsoft Translator

اپلیکیشن مترجم در سفر Microsoft Translator

Microsoft Translator اپلیکیشن رایگان و چند‌منظوره‌ای است که با استفاده از متن، صدا، مکالمات و عکس‌ ازطریق دوربین ترجمه‌هایی به بیش از ۷۰ زبان ازجمله فارسی ارائه می‌دهد. اپ مذکور از حالت تقسیم صفحه‌نمایش برای ترجمه‌ی دوزبانه و چندنفره نیز بهره می‌برد. مایکروسافت ترنسلیتور با امکان دانلود زبان‌ها برای استفاده‌ی آفلاین، همراهی ایدئال برای سفرهای شما به‌شمار می‌آید.

این قابلیت برای بیش از ۱۰۰ نفر به زبان‌های مختلف دردسترس است. همچنین، می‌تواند ترجمه‌های پرکاربرد را برای استفاده در آینده ذخیره کند. به‌علاوه، کاربران می‌توانند ترجمه‌های خود را با اپلیکیشن‌های دیگر به‌اشتراک بگذارند. این اپ را می‌توانید برای اندروید یا iOS دانلود کنید.

کپی لینک

iTranslate Voice

اپلیکیشن مترجم iTranslate Voice

iTranslate Voice اپلیکیشن ترجمه‌ی زبان است که به کاربران اجازه می‌دهد کلمات و عبارات گفتاری را به‌سرعت ترجمه کنند. کاربران می‌توانند بدون انتظار برای ترجمه، به‌طور‌عادی با افراد دارای زبان‌های مختلف صحبت کنند. این اپلیکیشن امکان تبدیل متن به گفتار را فراهم می‌‌کند و به شما اجازه می‌دهد به ترجمه گوش دهید یا با شخص دیگری ارتباط برقرار کنید.

همچنین، این اپلیکیشن از چندین لهجه برای زبان‌های مختلف پشتیبانی و ارتباط با مردم مناطق مختلف را آسان‌تر می‌کند. شما می‌توانید ترجمه‌های پرتکرار را برای دسترسی سریع ذخیره کنید و از ویژگی دقت تشخیص صدا بهره ببرید.

این اپ ترجمه‌ی آفلاین را نیز ارائه می‌دهد و آن را حتی بدون اتصال به اینترنت به انتخابی عالی تبدیل می کند. iTranslate Voice را می توانید برای دستگاه iOS خود دانلود کنید.

کپی لینک

Dialog

اپلیکیشن مترجم Dialog

Dialog اپلیکیشن مترجم متن و گفتار است که بیش از ۱۰۰ زبان ازجمله فارسی را پشتیبانی می‌کند. از ویژگی‌های آن می‌توان به ترجمه با دوربین، حالت آفلاین، اپلیکیشن اپل واچ اشاره کرد. اپلیکیشن یادشده از قابلیت تشخیص گفتار پیشرفته و تشخیص زبان و دقت فراوان در ترجمه‌های لحظه‌ای نیز برخوردار است.

Dialog ترجمه‌های آنی را با یک ضربه فراهم می‌کند. دیالوگ انتخابی عالی برای کسانی است که نیاز دارند سریع و دقیق با زبان خارجی ارتباط برقرار کند. شما می‌توانید این اپلیکیشن را به‌راحتی از پلی استور گوگل و اپ‌استور دانلود کنید.

کپی لینک

Naver Papago

برنامه مترجم naver papago

اپلیکیشن مترجم پاپاگو را شرکت معروف Naver در کره‌جنوبی توسعه داده است. این اپ یکی از بهترین برنامه‌های ترجمه به‌خصوص برای زبان‌های آسیایی است. متأسفانه این اپلیکیشن قابلیت پشتیبانی از زبان فارسی را ندارد؛ اما از ۱۳ زبان پشتیبانی می‌کند و به ترجمه‌ی متنی، ترجمه‌ی تصویر، ترجمه‌ی صوتی، ترجمه‌ی آفلاین، ترجمه‌ی مکالمه، ترجمه‌‌ی دست‌خط، ترجمه‌ی وب‌سایت، دیکشنری و ابزار آموزشی برای مطالعه‌ی زبان‌های خارجی مجهز است.

پاپاگو امکان ترجمه‌ی فوری متن و تصویر و مکالمه را برای گفت‌وگوها فراهم می‌کند. ترجمه‌ی مکالمه که در آن می‌توانید با فردی خارجی به زبان یکدیگر صحبت کنید و ترجمه‌ی وب‌سایت با واردکردن URL از دیگر قابلیت‌های پاپاگو به‌حساب می‌آید. شما می‌توانید این برنامه را هم برای iOS و هم برای اندروید دانلود کنید.

کپی لینک

Voice Translator

اپلیکیشن مترجم Voice Translator App by BP Mobile

اپلیکیشن Voice Translator از ترجمه‌ی آنی صدا و متن بیش از ۱۰۰ زبان پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید از آن برای برقراری ارتباط و خواندن علائم و ترجمه متن از عکس‌ها استفاده کنید. این برنامه عبارات آفلاین و تشخیص زبان و حالت هوشمند متن‌به‌متن را نیز شامل می‌شود.

Voice Translator به دیکشنری آفلاین با ورودی صدا و پشتیبانی از اپل واچ با دردسترس‌بودن صدای مرد و زن مجهز است. کاربران می‌توانند سرعت صدا را کنترل کنند و عبارت ترجمه‌شده را با صدای بلند بشنوند. این اپلیکیشن کاربرپسند را می‌توانید از اپ استور دانلود کنید.

کپی لینک

جمع‌بندی

اپلیکیشن‌های مترجم برای ازبین‌بردن موانع زبانی و تسهیل ارتباط با افرادی که به زبان‌های مختلف صحبت می‌کنند، مفید هستند. آن‌ها ارتباطات چندزبانه، راحتی، مقرون‌به‌صرفه‌بودن، صرفه‌جویی در زمان، یادگیری بهبودیافته و درک بهتری از زبان‌ها و فرهنگ‌های خارجی ارائه می‌دهند.

هر اپلیکیشن مزایا و ویژگی‌های خاص خود را دارد. انتخاب اول در میان این فهرست، مترجم گوگل به‌دلیل همه‌کاره و روان‌ بودن آن است؛ اما به‌یاد بسپارید که درنهایت، انتخاب آن‌ها به نیازها و اولویت‌های شما بستگی خواهد داشت. اگر به یادگیری زبان نیز علاقه‌مند هستید، مقاله‌ی بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا حرفه‌ای و همچنین بهترین سایت های آموزش زبان انگلیسی رایگان را نیز می‌توانید مطالعه کنید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات