آموزش ساخت پسورد قوی برای اسنپ چت

پنج‌شنبه ۸ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
لوگوی اسنپ چت پشت عبارت های مخلتف
برای اطمینان از امنیت حساب اسنپ چت خود باید از گذرواژه‌ای قدرتمند استفاده کنید تا به راحتی توسط سودجویان پیدا نشود.
تبلیغات

شبکه‌های اجتماعی متعددی در دنیای مدرن امروز وجود دارند که هدف همه‌ی آن‌ها جذب کاربران بیشتر است. در کنار اینستاگرام، تیک تاک و فیسبوک،‌ مورد دیگری نیز به نام اسنپ چت (Snapchat) وجود دارد که می‌توانید در آن تصاویر و فیلم‌های خود را به اشتراک بگذارید.

شاید از خود بپرسید اسنپ چت چیست؟ به همین دلیل ابتدا توضیح مختصری درباره‌ی آن به شما ارائه می‌دهیم. اسنپ چت اپی چندرسانه‌ای و یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوبی است که در گوشی‌های هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید و iOS اجرا می‌شود. می‌توانید ازطریق آن، تصاویر و فایل‌های ویدیویی را برای مخاطبتان ارسال کنید که اصطلاحا به آن‌ها Snaps گفته می‌شود؛ تمام موارد ارسالی پس از مشاهده کاربران، ناپدید خواهند شد. البته بیشتر کاربران ایرانی از آن به عنوان برنامه‌ای دارای فیلترهای تصویری مختلف و خلاقانه استفاده می‌کنند.

اما امنیت حساب کاربری نیز مسئله‌ی مهمی تلقی می‌شود، خصوصا برای شبکه اجتماعی‌ای که تصاویر و فیلم‌های شخصی شما در آن هستند. باید برای امنیت اطلاعات خود از پسورد قوی برای اسنپ چت استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم به شما نحوه ساخت گذرواژه‌ای قدرتمند را آموزش دهیم.

کپی لینک

ثبت نام در اسنپ چت

قدم اول در برای استفاده از اسنپ چت، ثبت نام در آن است. در نتیجه ابتدا به صورت گام‌به‌گام مراحل ثبت نام در این شبکه اجتماعی را به شما آموزش می‌دهیم.

  • ابتدا اپلیکیشن Snapchat را از فروشگاه برنامه دانلود و سپس نصب کنید.
  • پس از اجرای برنامه، روی Sign Up کلیک کنید.
  • در مرحله‌ی بعدی، پس از کلیک روی Continue از شما خواسته می‌شود به اپ اجازه دهید که به مخاطبان شما دسترسی داشته باشد.
نصب اسنپ چت از گوگل پلی
انتخاب گزینه Sign Up در اسنپ چت
اجازه دسترسی به مخاطبان
  • در مرحله بعد، در باکس اول اسم کوچک و در دومی نام خانوادگی خود را بنویسید.
  • حال تاریخ تولدتان به میلادی را وارد کنید.
  • در این مرحله نام کاربری شما به صورت خودکار ساخته و نمایش داده می‌شود. اگر از آن راضی نیستید می‌توانید با کلیک روی Change my Username، نام کاربری را تغییر دهید. در نهایت روی Continue کلیک کنید.
اضافه کردن تاریخ تولد
نمایش یوزرنیم در اسنپ چت
اضافه کردن پسورد در اسنپ چت
  • حال نوبت به ساخت پسورد برای اسنپ چت رسیده است. گذرواژه اسنپ چت حداقل باید ۸ کاراکتر باشد.
  • یک پسورد هشت رقمی برای اسنپ چت تایپ کرده و روی Continue کلیک کنید.

نکته: در بخش بعدی به طور کامل درباره ساخت پسورد قوی صحبت می‌کنیم.

  • حال ایمیل خود را وارد و دوباره روی Continue کلیک کنید.
  • در این قسمت از شما خواسته می‌شود مخاطبان خود را بررسی کرده و کسانی که اسنپ چت دارند را بیابید. می‌توانید برای رد شدن از این مرحله روی Skip بالای صفحه کلیک کنید.
  • در قسمت بعد هم می‌توانید Bitmoji خود را بسازید. برای رد شدن از این مرحله روی Skip بالای صفحه کلیک کنید.
اضافه کردن ایمیل در اسنپ چت
اضافه کردن دوستان به اسنپ چت
انتخاب گزینه Sign Up در اسنپ چت
نمایش یوزرنیم در اسنپ چت
  • اکنون تنها باید به اسنپ چت اجازه دسترسی به دوربین و میکروفون دستگاه را بدهید.

به همین راحتی حساب اسنپ چت شما ساخته شد.

کپی لینک

برای اسنپ چت چه پسوردی مناسب است؟

حال سراغ مسئله‌ی مهمی می‌رویم و آن نحوه ساخت پسورد قوی برای اسنپ چت است. این عبارت چند حرفی می‌توانید امنیت حساب شما را تامین کند یا باعث شود اطلاعاتتان لو برود. درنتیجه باید برای پیدا کردن مطمئن‌ترین گذرواژه تمام موارد مهم را در نظر گرفت.

هنگام ساخت رمز عبور برای اسنپ چت، باید حداقل از هشت کاراکتر استفاده کنید. با این حال، برای حداکثر تعداد کاراکتر محدودیتی وجود ندارد، بنابراین کاربران می‌توانند پسورد خود را تا آنجا که دوست دارند طولانی و پیچیده کنند. هرچه تعداد کاراکترهای گذرواژه اسنپ چت بیشتر باشد، حدس زدن یا هک کردن آن دشوارتر است.

حال قصد داریم به مهم‌ترین نکات ساخت پسورد امن‌تر برای اسنپ چت اشاره کنیم. در ادامه ویژگی‌های مهم یک پسورد مناسب را ذکر می‌کنیم:

  • حداقل دارای هشت کاراکتر باشد.
  • حداقل یک حرف بزرگ در آن استفاده شده باشد.
  • حداقل یک حرف کوچک در آن استفاده شده باشد.
  • حداقل دارای یک عدد باشد.
  • برای افزایش امنیت می‌توان از یک نماد نیز در آن استفاده کرد.

نمونه رمز عبور نادرست اسنپ چت

نمونه رمز عبور درست اسنپ چت

snapchatpassword

Snapchatp@ssword1

اگر این الزامات رعایت نشود، پیام خطایی نمایش داده خواهد شد. اگر گذرواژه کوتاه باشد پیام «Password must be at least 8 characters long» و اگر به اندازه کافی پیچیده نباشد «Your password is too simple. You may use uppercase, lowercase, numbers, or symbols in your passwords to make them more secure» به شما نشان داده می‌شود.

هنگام ساخت پسورد قوی برای اسنپ چت به نکات زیر توجه داشته باشد:

  • نباید از نام، نام کاربری، شماره تلفن، تاریخ تولد یا هر اطلاعات شخصی دیگری به عنوان بخشی از رمز عبور خود استفاده کنید.
  • می‌توانید از اپلیکیشن های مدیریت پسورد استفاده کنید که در بیشتر آن‌ها بخشی برای ساخت گذرواژه‌های پیچیده نیز تعبیه شده است.
  • گذرواژه‌های معروف را استفاده نکنید.
  • سعی کنید گذرواژه اسنپ چت شما با حساب‌ شبکه‌های اجتماعی دیگر متفاوت باشد.
  • از رمزهای عبور طولانی استفاده کنید.
کپی لینک

ساخت پسورد قوی برای اسنپ چت

خوشبختانه، کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید برای ساخت پسورد منحصر به فرد و قوی برای اسنپ چت یا هر یک از حساب‌های آنلاین خود انجام دهید. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین‌ها را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

کپی لینک

استفاده از تولیدکننده رمزعبور

می‌توانید از اپلیکیشن‌های مدیریت رمز عبور برای ساخت پسوردهای قدرتمند استفاده کنید. همچنین این برنامه‌ها دارای قابلیت ذخیره تمام رمزعبورهای شما در جای امن هستند.

در ادامه چند نمونه از بهترین اپلیکیشن‌های مدیریت و تولید رمزعبور ذکر شده‌اند:

  • Bitwarden
  • Zoho Vault
  • KeePass
  • LogMeOnce
کپی لینک

از جملات و عبارات کمک بگیرید

می‌توانید برای اینکه پسورد نهایی بسیار پیچیده‌تر شود، از جملات و عبارات خاص مانند اشعار کمک بگیرید. در ادامه به طور کامل روش انجام این کار را توضیح می‌دهیم.

به جای انتخاب یک کلمه، یک عبارت (بیت شعر، جمله و ...) را انتخاب کرده و اولین حروف، اعداد و علائم نگارشی را از آن عبارت بگیرید تا ترکیبی به ظاهر تصادفی از کاراکترها ایجاد کنید. حتی می‌توانید حرف اول یک کلمه را با یک عدد یا نماد جایگزین کنید تا امنیت آن بیشتر شود. جایگزینی کلمات با علائم نگارشی نیز می‌تواند آن را پیچیده‌تر کنند.

در ادامه چند مثال را مشاهده می‌کنید:

عبارت اصلی

گذرواژه

I first went to Disneyland when I was 4 years old and it made me happy

I1stw2DLwIw8yrs&immJ

My friend Matt ate six doughnuts at the bakery café and it cost him £10

MfMa6d@tbc&ich£10

نکته مهم: می‌توانید از اشعار یا ضرب المثل‌های فارسی استفاده کنید. اما قبل از آن باید عبارت مورد نظر را با حروف انگلیسی نوشته و سپس آن را به رمزعبور تبدیل کنید. به عنوان مثال «ندارم دستت از دامن به جز در خاک و آن دم هم» به «Nadaram Dastat az Daman Be Joz Dar Khak O Aan Dam Ham» تبدیل می‌شود.

کپی لینک

با نمادها شکلک بسازید

برای اینکه بتوانید در پسورد خود از نمادها استفاده کنید و نگران فراموشی آن نباشید، می‌توانید به کمکشان شکلک‌هایی بسازید که در خاطرتان بماند.

در ادامه چند شکلک مختلف که توسط نمادها ساخته شده‌اند را مشاهده می‌کنید. می‌توان آن‌ها را به راحتی در رمزعبور استفاده کنید.

شکلک‌های ساخته شده توسط نمادها

:(

:)

=(

;)

;(

3>

:]

:/

)8

D:

در این مقاله سعی کردیم بهترین روش‌های ساخت پسورد قوی برای اسنپ چت را آموزش دهیم. اگر بتوانید گذرواژه‌ای بسازید که ویژگی‌های یادشده را داشته باشد، دیگر نیازی نیست نگران لو رفتن اطلاعات حساب خود باشید.

با این روش‌ها حتی یک پسورد هشت رقمی برای اسنپ چت نیز می‌توانید امنیت حسابتان را تضمین کنید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. لطفا اگر شما نیز از روش خاصی برای ساخت گذرواژه‌های قوی استفاده می‌کنید، آن را در بخش نظرات با دیگر اعضای زومیت به اشتراک بگذارید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات