با حکم دیوان عالی آمریکا، قوانین انحصارگرایانه اپ استور پابرجا می‌مانند

چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
چهره تیم کوک مدیرعامل اپل Tim Cook Apple از نمای نزدیک
دیوان عالی آمریکا گفته است که اپل می‌تواند قوانین اپ استور را بدون تغییر بگذارد تا ضربه‌ای مهلک به رؤیاپردازی‌های اپیک گیمز وارد شود.
تبلیغات

دیوان عالی ایالات متحده درخواست اپیک گیمز، توسعه‌‌دهنده‌ی فورتنایت را برای تغییر قوانین اپ استور رد کرد تا اپل فعلاً به‌لحاظ قانونی مشکلی برای تحمیل سیاست‌هایش به توسعه‌دهندگان نداشته باشد. اپیک از دادگاه خواسته بود که اپل را به تغییر فوری قوانین اپ استور مجبور کند.

قوانین اپ استور اعلام می‌کنند که توسعه‌دهندگان iOS اجازه ندارند کاربرانشان را به سرویس‌های مالی متفرقه هدایت کنند. درواقع طبق سیاست‌های اپل، تمامی پرداخت‌ها باید ازطریق سیستم مالی اپ استور انجام بگیرد تا اپل از هر پرداخت درون‌برنامه‌ای کارمزد کسب کند.

قاضی النا کیگن فعلاً توضیحی درباره‌ی دلیل صدور حکم جدید نداده است. قاضی کیگن خبر رد درخواست اپیک گیمز را نخستین‌بار ازطریق وب‌سایت رسمی دیوان عالی آمریکا اطلاع‌رسانی کرد.

پرونده‌ی خبرساز اپیک گیمز و اپل که پس از حذف فورتنایت از اپ استور شروع شد، احتمالاً به‌ این‌ زودی‌‌ها به‌پایان نمی‌رسد. در حکم اولیه، دادگاه علیه قوانین اپ استور موضع گرفته بود و همان بخش از حکم یکی از بردهای مهم اپیک گیمز در دادگاه بود.

قاضی دادگاه در زمان صدور حکم گفت که اپل با جلوگیری از هدایت کاربران به سیستم‌های مالی متفرقه، قانون رقابت ناعادلانه‌ی کالیفرنیا را نقض کرده است؛ اما دادگاه تجدیدنظر حوزه‌ی نهم ایالات متحده ماه گذشته دستور توقف همان بخش از حکم را صادر کرد تا اپل برای بردن پرونده به دیوان عالی، ۹۰ روز فرصت داشته باشد.

پس از پذیرش پرونده، اپیک گیمز از دیوان عالی درخواست کرد تا حکم صادرشده‌ی دادگاه تجدیدنظر حوزه‌ی نهم را رد کند. اپیک ادعا کرد که آن حکم به مصرف‌کنندگان و توسعه‌دهندگان آسیب می‌رساند.

سال گذشته، نهاد رگولاتوری هلند از اپل خواست که هدایت کاربران به سیستم‌های پرداخت متفرقه را برای عده‌ی خاصی از توسعه‌دهندگان امکان‌پذیر کند. اپل حتی در این مواقع نیز به‌دنبال دریافت کمیسیون جداگانه است؛ چون دریافت کمیسیون را در ازای تأمین امنیت اپ استور منطقی می‌داند.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات