نسخه جدید Cinebench عیار قدرتمندترین کارت‌های گرافیک را می‌سنجد

چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بنچمارک Cinebench 2024 روی مانیتور بزرگ
نسخه‌ی جدید بنچمارک محبوب Cinebench می‌تواند الگوریتم‌های رندر مشابهی را روی پردازنده‌ی مرکزی و پردازنده‌ی گرافیکی سیستم اجرا کند.
تبلیغات

شرکت ماکسون جدیدترین نسخه از بنچمارک Cinebench را رونمایی و منتشر کرده است. در بیانیه‌ی مطبوعاتی ماکسون به سه تغییر مهم در نسخه‌ی جدید Cinebench اشاره شده است: استفاده از موتور Redshift برای آزمودن عملکرد پردازنده و گرافیک، سازگاری با پلتفرم‌های بیشتر و تغییر رابط کاربری.

بزرگ‌ترین تغییر Cinebench 2024 بازگشت سیستم بنچمارک‌گیری از کارت گرافیک است. این قابلیت در دهه‌ی اخیر در نرم‌افزار Cinebench وجود نداشت. Cinebench جدید به‌لطف Redshift (موتور رندر پیش‌فرض Cinema 4D) می‌تواند الگوریتم‌های رندر مشابهی را روی پردازنده‌ی مرکزی و پردازنده‌ی گرافیکی اجرا کند.

بنچمارک Cinebench 2024 روی مک بوک پرو اپل

ماکسون می‌گوید بازگشت سیستم بنچمارک‌گیری از گرافیک به‌دلیل تغییراتی که پردازش‌های مدرن تجربه کرده‌اند، ضروری بود. نرم‌افزارهای ویرایش تصویر و ویدیو اهمیت زیادی برای قدرت گرافیکی کامپیوتر قائلند.

یکی دیگر از تغییرات مهم Cinebench 2024 سازگاری با پلتفرم‌های مختلف است. این ابزار بنچمارک با معماری قدیمی و پرکاربرد x86 و x64 و البته معماری مدرن Arm64 سازگار است و روی ویندوز و macOS اجرا می‌شود. مک های اپل سیلیکون و سیستم‌های ویندوزی مجهزبه پردازنده اسنپدراگون، از معماری آرم استفاده می‌کنند.

پیش نیاز سخت افزاری Cinebench 2024

تغییرات Cinebench 2024 باعث می‌شود این نرم‌افزار به سخت‌افزار مدرن‌تری برای اجراشدن نیاز داشته باشد. به گفته‌ی ماکسون، Cinebench 2024 صرفاً روی پردازنده‌هایی که از AVX2 پشتیبانی می‌کنند اجرا خواهد شد. بدین ترتیب پردازنده اینتل از معماری Haswell به‌بعد و پردازنده AMD از معماری Excavator به‌بعد با نسخه‌ی جدید Cinebench سازگار است.

موتور Redshift می‌تواند قدرت گرافیک‌های ساخته‌شده توسط AMD، انویدیا و اپل را بسنجد. فعلاً پردازنده‌های گرافیکی مجتمع و مجزای اینتل تحت پشتیبانی نیستند. ازطرفی دیگر، در حوزه‌ی موبایل خبری از پشتیبانی از گرافیک‌های Adreno و IMG و Mali نیست.

نسخه‌ی جدید Cinebench به سه برابر رم بیشتر نسبت‌به نسخه‌ی قبلی نیاز دارد. بدین ترتیب اگر سیستم شما کمتر از ۱۶ گیگابایت رم دارد، نمی‌توانید Cinebench 2024 را روی آن اجرا کنید. تمامی تغییرات موردبحث باعث می‌شوند که مقایسه‌ی مستقیم نتایج Cinebench R23 و Cinebench 2024 غیرممکن باشد.

برای دانلود Cinebench 2024 می‌توانید وارد وب‌سایت رسمی ماکسون شوید.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات