بهترین اپلیکیشن های آموزش الفبای فارسی با بازی و سرگرمی

دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
مطالعه 8 دقیقه
برنامه آموزش الفبای فارسی
استفاده از صوت، تصویر و بازی ازجمله بهترین راهکارها برای آموزش الفبای زبان شیرین فارسی به کودکان است.
تبلیغات

آموزش الفبای فارسی یکی از ابتدایی‌ترین و مهم‌ترین مراحل تعلیم زبان فارسی برای کودکان و نوجوانان ایرانی است و اهمیت ویژه‌ای دارد. الفبای فارسی، پایه‌ی ایجاد توانایی‌های خواندن و نوشتن زبان مادری ما محسوب می‌شود و این مهارت اساسی می‌تواند در پیشرفت تحصیلی و فرهنگی کودکان نقش بسیار مهمی ایفا کند. با پیشرفت فناوری و دسترسی گسترده‌ به تبلت‌ و گوشی‌ هوشمند، اپلیکیشن‌های آموزش الفبای فارسی به‌عنوان ابزاری مؤثر و جذاب برای یادگیری این مهارت به وجود آمده‌اند.

در این مقاله، به معرفی بهترین اپلیکیشن‌های آموزش الفبای فارسی خواهیم پرداخت. این برنامه‌ها با استفاده از تکنولوژی و امکانات مدرن، تجربه‌ی یادگیری مفرح و تعاملی را برای کودکان و نوجوانان فراهم می‌کنند. همچنین، از طریق محتوای آموزشی باکیفیت و منسجم، به کودکان امکان می‌دهند که با لذت و علاقه به یادگیری الفبای فارسی بپردازند.

کپی لینک

بهترین برنامه های آموزش الفبای فارسی برای اندروید و آیفون

در ادامه برخی از بهترین برنامه‌های طراحی‌شده برای آموزش حروف الفبای فارسی به کودکان را برای دو سیستم‌عامل اندروید و iOS معرفی می‌کنیم.

کپی لینک

۱. الفبای فارسی (Farsi alphabet)

برنامه الفبای فارسی Farsi Alphabet
برنامه الفبای فارسی Farsi Alphabet
برنامه الفبای فارسی Farsi Alphabet
برنامه الفبای فارسی Farsi Alphabet

الفبای فارسی، برنامه‌ی آموزشی و سرگرمی فوق‌العاده و رایگان برای کودکان است و می‌توان از آن برای آموزش الفبای فارسی استفاده کرد. این اپلیکیشن با روش‌های تعاملی جذاب، کودکان را به یادگیری ترغیب می‌کند تا رونویسی حروف فارسی را به‌ بهترین شکل یاد بگیرند.

برنامه‌ی الفبای فارسی همچنین چندین بازی جذاب برای کودکان تدارک دیده تا انگیزه‌ی آن‌ها را برای یادگیری حرف فارسی افزایش دهد. اپلیکیشن مذکور همچنین رابط‌ کاربری بسیار زیبایی دارد و از تصاویر رنگی جذاب برای آموزش بهتر بهره می‌برد.

کپی لینک

۲. Alefba

برنامه آموزش الفبای فارسی Alefba
برنامه آموزش الفبای فارسی Alefba
برنامه آموزش الفبای فارسی Alefba
برنامه آموزش الفبای فارسی Alefba

Alefba نام اپلیکیشن هوشمند و سرگرم‌کننده‌ برای کودکان است که خواندن و نوشتن الفبای فارسی را با استفاده از روش‌های تصویری و شنیداری مثل انیمیشن و موسیقی و رسم مرحله‌به‌مرحله‌ی حروف آموزش می‌دهد.

الفبا حروف را با کمک آهنگ جدید، شاد و جذاب به کودکان می‌آموزد. این برنامه، کودک را با فرم‌های مختلف حروف فارسی آشنا می‌کند و کلمه‌های ساده را نیز به آن‌ها آموزش می‌دهد. پس‌ از ترسیم درست هر حرف، صدای گوینده و انیمیشن‌های ساده، کودک را تشویق به ادامه و رسم حرف بعدی می‌کند.

کپی لینک

۳. الفباهوش

برنامه الفباهوش
برنامه الفباهوش
برنامه الفباهوش
برنامه الفباهوش

یادگیری الفبای فارسی با آهنگ، تصاویر و بازی‌های سرگرم‌کننده ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌های الفباهوش است. قطعاً روش متنی برای آموزش هر موضوعی به‌خصوص برای کودکان خیلی ایدئال نیست و به‌همین ‌دلیل الفباهوش با رویکردی جدید و با استفاده از سرگرمی‌های متنوع سعی دارد الفبای فارسی را به‌طور کامل در ذهن کودک شما ثبت کند.

در برنامه‌ی الفباهوش بخش رنگ کردن حروف نیز به ثبت بهتر ساختار آن‌ها در ذهن کودکان کمک می‌کند، زیرا ترکیبی از تصویر و نوشتن ارائه می‌دهد که بسیار کارآمد است.

کپی لینک

۴. Lili & Lola. Persian Alphabet

برنامه آموزش الفبای فارسی Lili & Lola
برنامه آموزش الفبای فارسی Lili & Lola
برنامه آموزش الفبای فارسی Lili & Lola

الفبای فارسی را با لیلی و لولا در این بازی جدید سرگرم‌کننده، رنگارنگ و هیجان‌انگیز به کودکان ۳ سال به بالا بیاموزید. Lili & Lola Learn the Persian Alphabet از رابط کاربری مینیمال بهره می‌برد و کار با آن بسیار آسان است. شما می‌توانید حروف الفبای فارسی را به‌طور تکی انتخاب و با استفاده از صفحه‌ی لمسی خود، شکل آن‌ها را با انگشت ردیابی کنید.

بازی Lili & Lola Learn the Persian Alphabet با کل الفبای فارسی شروع می‌شود تا بچه‌ها ترتیب حروف را بهتر یاد بگیرند. این بازی از شخصیت‌های سرگرم‌کننده‌ی لیلی و لولا بهره می‌برد تا به روند آموزش الفبای فارسی به کودکان کمک کند. ازجمله ویژگی‌های جالب این برنامه می‌توان به تصاویر رنگارنگ، موسیقی عالی و روش‌های آموزشی خلاقانه اشاره کرد.

کپی لینک

۵. آموزش الفبا فارسی و انگلیسی

برنامه آموزش الفبا فارسی و انگلیسی
برنامه آموزش الفبا فارسی و انگلیسی
برنامه آموزش الفبا فارسی و انگلیسی
برنامه آموزش الفبا فارسی و انگلیسی

برنامه‌ی آموزش الفبا فارسی و انگلیسی به کودک شما کمک می‌کند با کشیدن دست خود روی حروف، آن‌ها را کامل کرده و روش صحیح نوشتنشان را یاد بگیرند. این برنامه پس‌ از کشیدن هریک از الفبای فارسی به کودکان امتیاز می‌دهد تا راحت‌تر آن‌ها را بیاموزند.

برنامه‌ی آموزش الفبا فارسی و انگلیسی همان‌طور که از نام آن پیدا است، امکان آموزش الفبای انگلیسی را نیز دارد و بنابراین کودک شما با مهم‌ترین زبان بین‌المللی جهان نیز آشنا خواهد شد. این برنامه تلاش می‌کند با محیطی پُر از تصاویر رنگی، صدای اشیاء و حیوانات و محیط کودک‌پسند، روند یادگیری الفبا را مثل بازی ارائه دهد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات