مایکروسافت، DALL-E را به Paint اضافه می‌کند؛ با هوش مصنوعی اثر هنری خلق کنید

پنج‌شنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هوش مصنوعی DALL-E در مایکروسافت پینت / Microsoft Paint
مایکروسافت سرویس هوش مصنوعی DALL-E را به نسخه‌ی آزمایشی Paint اضافه کرده است تا بتوانید با دستور متنی، تصاویر هنری بسازید.
تبلیغات

مایکروسافت در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گوید نسخه‌ی آزمایشی جدید پینت (Microsoft Paint) در ویندوز ۱۱ میزبان ابزاری بر پایه‌ی هوش مصنوعی DALL-E شده است تا بتوانید متن را به عکس تبدیل کنید. ابزار موردبحث که Paint Cocreator نام دارد، بر اساس متنی که کاربر وارد می‌کند، اثر هنری می‌سازد.

تکنولوژی  Dall-E ؛ هیاهوی این‌ روزهای شبکه‌های اجتماعی [به همراه ویدئو]
تکنولوژی Dall-E ؛ هیاهوی این‌ روزهای شبکه‌های اجتماعی [به همراه ویدئو]
مطالعه '15

کاربران می‌توانند در داخل ابزار Paint Cocreator استایل هنری مدنظرشان را انتخاب کنند. پس از انتخاب استایل، Paint Cocreator سه نسخه‌ی مختلف از تصویر مدنظر شما را می‌سازد. پس از انتخاب تصویر مدنظر، می‌توانید آن را ازطریق اضافه‌کردن لایه‌های جدید ویرایش کنید. اضافه‌کردن لایه به تصاویر، یکی دیگر از قابلیت‌های جدید پینت است.

نسخه‌های قبلی DALL-E گاهی‌اوقات برای تفسیر درست متن‌ها و تبدیل آن‌ها به عکس با مشکل مواجه می‌شدند. فعلا مشخص نیست که DALL-E 3 در این زمینه چه عملکردی از خود نشان می‌دهد (OpenAI از بهبود عملکرد سرویس موردبحث خبر داده است).

ساخت عکس با هوش مصنوعی در مایکروسافت پینت / Microsoft Paint
اثر هنری هوش مصنوعی DALL-E در مایکروسافت پینت / Microsoft Paint

DALL-E تاکنون بارها به سوگیری جنسیتی و نژادی متهم شده و این موضوع کاربران پینت را نگران کرده است. مایکروسافت در بیانیه‌اش می‌گوید اقدامات مختلفی انجام داده است تا از ساخت تصاویر «آسیب‌زننده، توهین‌آمیز و نامناسب» جلوگیری کند. این شرکت جزئیات خاصی درباره‌ی اقداماتش ارائه نداده است.

Paint Cocreator تا چند هفته‌ی دیگر در دسترس تمامی کاربران ویندوز ۱۱ قرار می‌گیرد. در حال حاضر این قابلیت به‌صورت تدریجی برای کاربران نسخه‌ی آزمایشی ویندوز منتشر می‌شود.

کاربران برای دسترسی به نسخه‌ی پیش‌نمایش Paint Cocreator باید وارد فهرست انتظار شوند. پس از خروج از فهرست، ۵۰ امتیاز دریافت می‌کنید و با هر امتیاز می‌توانید مجموعه‌ی جدیدی از تصاویر بسازید. ممکن است در نسخه‌ی نهایی Paint Cocreator سیستم امتیازدهی تغییر کند تا کاربران به پرداخت هزینه‌ی اشتراک مجبور شوند.

نسخه‌ی پیش‌نمایش Paint Cocreator در دسترس کاربران انگلیسی‌زبان آمریکا، بریتانیا، فرانسه، استرالیا، کانادا، ایتالیا و آلمان قرار گرفته است. مایکروسافت در آینده پشتیبانی از زبان‌های بیشتر را به Paint Cocreator اضافه می‌کند.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات