این لانچر زبان طراحی «متریال یو» گوگل را در همه اپلیکیشن‌ها اعمال می‌کند

چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
تنظیمات پالت رنگی اندروید ۱۲
لانچر Niagara با اضافه‌کردن ویژگی‌های جدید، طراحی متریال یو گوگل را در آیکون تمام اپلیکیشن‌ها اعمال می‌کند.
تبلیغات

یکی از بهترین اپلیکیشن های اندروید لانچری محبوب به نام Niagara است. از دلایل محبوبیت این لانچر می‌توان به انعطاف‌پذیری و منحصربه‌فرد‌بودن درزمینه‌ی شخصی‌سازی صفحه‌ی اصلی گوشی‌های اندرویدی اشاره کرد.

نیاگارا در حال کار روی بخش جدیدی به نام Anycon است که شامل گروهی از آیکون‌ها با مضمون متریال یو گوگل است. این آیکون‌ها صرف‌نظر از اینکه کدام برنامه‌ها از این طراحی پشتیبانی می‌کنند، آن را روی همه‌ی این برنامه‌ها اعمال و اجرا می‌کنند.

گوگل هنگام معرفی اندروید ۱۲ ویژگی‌ای به نام متریال یو را معرفی کرد که طراحی اپلیکیشن‌ها و بخش‌های مختلف گوشی‌های اندرویدی از‌جمله گوشی پیکسل را بر‌اساس عناصر موجود در والپیپر اعمال‌شده‌ی کاربر تغییر می‌داد.

این طراحی شامل بخشی بود که تغییرات انجام‌شده را روی آیکون‌ها نیز اعمال می‌کرد؛ اما به‌دلیل پشتیبانی‌نکردن برخی آیکون‌ها از این طراحی، حس واحدی به کاربر منتقل نمی‌شد. این روند حتی در اندروید ۱۳ هم ادامه یافت.

طرح های مختلف لانچر نیاگارا

لانچر نیاگارا با معرفی گروه جدیدی از آیکون‌ها سعی کرده است تا این مشکل که حس خوشایندی به کاربر القا نمی‌کند، تا حدودی مرتفع سازد.

براساس بیانیه‌ی رسمی، نیاگارا توضیح داده است که چگونه این طراحی را روی همه‌ی اپلیکیشن‌ها اعمال می‌کند. این شرکت در‌ادامه توضیح داد که برای هر اپلیکیشن آیکون‌های سفارشی در‌دسترس خواهد بود تا مضمون برنامه و طراحی مدنظر را به کاربر منتقل کنند.

نیاگارا می‌گوید: «بیش از یک سال در حال کار روی الگوریتم‌های قدرتمندی بودیم که برنامه‌ها را براساس مضمون آن‌ها طبقه‌بندی می‌کند و صرف‌نظر از اینکه برنامه‌ی مدنظر در کدام طبقه‌بندی قرار داشته باشد، بدون هیچ مشکلی طراحی متریال یو را روی آن اعمال می‌کند. دلیل نام‌گذاری بسته‌ی جدید آیکون‌های ما نیز این است که طراحی متریال یو را روی هر برنامه‌ای اعمال می‌کند.»

مدل جدید آیکون‌های نیاگارا ایده‌ی خوبی برای اعمال کامل طراحی متریال یو محسوب می‌شود؛ اما هنوز به‌اندازه‌ی طرح‌های ارائه‌شده‌ی برخی از شرکت‌های سازنده‌ی گوشی قوی نیست که در دستگاه‌های خود ارائه می‌کنند؛ مانند طرحی که در گوشی ناتینگ اعمال می‌شود و آیکون‌ها را به اعمال طراحی تک‌رنگ مجبور می‌کند.

آیکون‌های ارائه‌شده‌‌ی نیاگارا برای تناسب بیشتر با متریال یو گوگل در سبک‌های مختلفی ازجمله استیکر و آب‌رنگ دردسترس خواهند بود.

در‌حال‌حاضر، این قابلیت در وضعیت بتا به‌سر می‌برد و در آینده به‌طور گسترده‌ای منتشر خواهد شد. باید توجه کرد که برای بهره‌بردن از قابلیت Anycon در آینده، باید مبلغی حدود ۱۰ دلار به نیاگارا پرداخت کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات