ابزار حذف پس‌زمینه به نرم‌افزار Photos ویندوز ۱۱ اضافه شد

شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
نرم‌افزار Photos در ویندوز ۱۱
نرم‌افزار Photos در ویندوز ۱۱ به‌روزرسانی‌های جدیدی را به‌صورت آزمایشی دریافت کرده که مهم‌ترین‌ آن‌ها، قابلیت حذف بک‌گراند تصاویر است.
تبلیغات

مایکروسافت در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گوید که با اضافه‌کردن چند ویژگی جدید، از‌جمله گزینه‌ی حذف پس‌زمینه‌ی عکس‌ها با یک کلیک، نرم‌افزار Windows Photos را پیشرفته‌تر کرده است. نسخه‌ی جدید این نرم‌افزار برای کاربران Windows Insider در‌دسترس قرار دارد که بعضی از قابلیت‌های نسخه‌ی فعلی را نیز بهبود بخشیده است.

امکان حذف پس‌زمینه، ویژگی برجسته‌ای است که چند هفته پس از اضافه‌شدن به Microsoft Paint، به Photos هم وارد شده است. همچون بعضی از نرم‌افزارهای ویرایش عکس دیگر، اکنون Windows Photos می‌تواند به‌صورت خودکار پس‌زمینه‌ی عکس‌ها را با یک کلیک حذف کند.

به‌روزرسانی نرم‌افزار Photos
به‌روزرسانی نرم‌افزار Photos

تصاویر پس از حذف بک‌گراند می‌توانند کپی یا ذخیره شوند. همچنین، گزینه‌ی جایگزین‌کردن پس‌زمینه با رنگ یا تصویر دیگر وجود دارد. احتمالاً نتایج گاهی اوقات ایدئال نخواهند بود؛ اما بهتر است در نرم‌افزارهای مایکروسافت که برای کارهای روزمره‌ مانند مشاهده‌ و ویرایش عکس‌ها یا گشتن در اینترنت استفاده می‌شوند، امکانات بیشتری وجود داشته باشد.

به‌روزرسانی نرم‌افزار Photos
به‌روزرسانی نرم‌افزار Photos

به‌روزرسانی نرم‌افزار Photos نحوه‌ی عملکرد ویژگی‌هایی مانند اشتراک‌گذاری عکس (Photo Sharing) و نوار فیلم (Filmstrip) را تغییر می‌دهد. اکنون کاربر می‌تواند عکس‌هایی که در حساب OneDrive آپلود شده‌اند، با استفاده از گزینه‌ی Share از داخل Photos به‌اشتراک بگذارد.

نوار فیلم که تصاویر دیگر در همان پوشه را در پایین برنامه نشان می‌دهد، اکنون به‌صورت پیش‌فرض مخفی شده است تا تجربه‌ی بهتری داشته باشیم. فشردن آیکون Filmstrip یا کلید F، آن را دوباره با تصاویر بندانگشتی بزرگ‌تر و اسکرول بار عریض‌تر نمایان می‌کند.

تغییرات دیگری نیز وجود دارد؛ مانند نمایش تایم‌لاین برای جست‌و‌جو برمبنای زمان در همه‌ی پوشه‌ها، دکمه‌ی پرینت در بالای صفحه برای دسترسی سریع‌تر به چاپ هنگام مشاهده‌ی یکی از تصاویر و بهبود ویژگی نمایش Slideshow به‌صورتی‌که کاربر بتواند عکس‌ها را با افکت‌های متنوع و موسیقی‌ پس‌زمینه‌ی دلخواه نمایش دهد.

همان‌طورکه قبلاً اشاره شد، فقط اعضای Windows Insider در‌حال‌حاضر می‌توانند به نسخه‌ی جدید نرم‌افزار Photos ازطریق Microsoft Store دسترسی داشته باشند. مایکروسافت قبل از اینکه نسخه‌ی به‌روزرسانی‌شده را برای کاربران عادی عرضه کند، زمانی را صرف جمع‌آوری بازخوردها و انجام بهبودهای بیشتر می‌کند.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات