قدرت اروپا به گوگل چربید؛ تغییر جست‌و‌جوگر پیش‌فرض کروم ساده‌تر می‌شود

جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگوی گوگل کروم در میان دو صفحه با طراحی های مختلف
گوگل در راستای پیروی از قوانین جدید اتحادیه‌ی اروپا، روش تغییر موتور جست‌وجوی پیش‌فرض گوگل کروم را ساده‌تر می‌کند.
تبلیغات

گوگل در جهت بر‌آورده کردن قوانین جدید اتحادیه اروپا گام جدیدی برداشته است و قصد دارد روش تغییر موتور جست‌و‌جوی پیش‌فرض مرورگر محبوب خود یعنی کروم را ساده‌تر کند.

بر اساس گزارش منتشرشده در شبکه‌ی اجتماعی ایکس، در نسخه‌ی آزمایشی مرورگر کروم اکنون آیکون‌هایی کنار موتور‌های جست‌و‌جوی مختلف قرار دارند و جایگزین منوی کشویی قدیمی شده‌اند. بخش یادشده پس از نصب کروم جلوی کاربران ظاهر می‌شود و از آن‌ها می‌خواهد موتور جست‌و‌جوی پیش‌فرض خود را آن‌گونه که می‌خواهند انتخاب کنند.

بخش جدید انتخاب موتور جست‌و‌جوی پیش‌فرض گوگل کروم؛ نسخه‌ی کاربران اینسایدر

گزارش‌ها حاکی از آن است که بخش نام‌برده علاوه بر نسخه‌ی دسکتاپ، در اولین اجرای پس از نصب به کاربران دستگاه‌های اندرویدی نیز نشان داده خواهد شد.

سازنده‌ی انواع گوشی گوگل، همچون شرکت‌های اپل، مایکروسافت، متا، آمازون و بایت دنس این کار را در جهت برآورده کردن قوانین جدید وضع شده از سوی اتحادیه‌ی اروپا در حوزه‌ی بازار دیجیتال انجام داده است.

اتحادیه‌ی اروپا به دلیل نفوذ قابل توجه این شرکت‌ها بر کاربران و رقبا، چنین قوانینی را وضع کرده است. این قوانین برای هر پلتفرم، پیش‌نیازهایی سخت‌گیرانه تعیین می‌کنند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات