بهترین موزیک‌ پلیرهای ویندوز از Winamp تا Roon

جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
بهترین برنامه های پخش کننده ویندوز
گوش دادن به موسیقی یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها است و در این راستا برنامه‌های جذابی برای پخش آهنگ‌های موردعلاقه شما در ویندوز وجود دارد.
تبلیغات

پخش موسیقی از گذشته تا امروز یکی از سرگرمی‌های ما بوده اما شکل گوش دادنمان به آهنگ‌های مختلف تغییراتی چشم‌گیر داشته است. از واکمن‌های کمری سال‌های دور اکنون به پخش‌کننده‌های همراه کوچک و گوشی‌های هوشمند و کامپیوتر رسیده‌ایم.

اگر از کامپیوتر برای گوش دادن به موسیقی استفاده می‌کنید، برنامه‌های مختلفی دردسترس شما قرار دارد که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. در این مقاله می‌خواهیم بهترین موزیک پلیرهای رایگان و پولی را برای سیستم‌عامل ویندوز معرفی کنیم.

بهترین موزیک پلیرهای رایگان ویندوز

در این بخش بهترین پخش کننده موسیقی ویندوز را که می‌توانید به‌طور رایگان دانلود کنید به‌شما معرفی می‌کنیم.

۱. Winamp

برنامه Winamp

برنامه‌ی Winamp یکی از معروف‌ترین و البته قدیمی‌ترین برنامه‌های پخش موسیقی ویندوز است که به شما کمک می‌کند آهنگ‌های موردنظرتان را به‌راحتی گوش دهید. این ابزار از فرمت‌های WMA، WAV، MIDI، MP3 و بسیاری فرمت‌های صوتی دیگر پشتیبانی می‌کند. ازنظر بسیاری کاربران Winamp بهترین پلیر ویندوز است و همچنان از آن استفاده می‌کنند.

از ویژگی‌های جذاب Winamp می‌توان به تم‌ها و افزونه‌های مختلف اشاره کرد. این برنامه گرافیک‌های متحرک زیبایی هنگام پخش موسیقی نمایش می‌دهد که به‌طور خودکار براساس نوع آهنگ تغییر می‌کنند. این نرم‌افزار از اکولایزر پشتیبانی می‌کند و نسخه‌ی اندروید و macOS نیز دارد.

۲. Windows Media Player

ویندوز مدیا پلیر

Media Player ویندوز طوری طراحی شده که گوش دادن به موسیقی و تماشای محتوا را برای کاربران به فرایندی لذت‌بخش تبدیل کند. مدیاپلیر ویندوز، کتابخانه‌ی موسیقی با امکانات کامل دارد که به کاربران اجازه می‌دهد با سرعت بالا، فهرست‌های موسیقی خود را مرور و پخش کنند. این برنامه امکاناتی مثل ایجاد فهرست پخش را ارائه می‌دهد و فایل‌های صوتی فضای ذخیره‌سازی کامپیوتر ویندوزی شما را به‌طور خودکار شناسایی می‌کند.

۳. GOM Audio

موزیک پلیر GOM Audio

GOM Audio ازنظر سازنده‌ی این برنامه، بهترین برنامه پخش موسیقی ویندوز محسوب می‌شود که می‌توان با آن آهنگ‌های مختلف و همچنین پادکست‌ها را گوش داد. این ابزار امکان قطع پخش موزیک را در سه حالت استند‌بای، خاموش کردن و خروج از حساب کاربری ویندوز ارائه می‌دهد.

از دیگر ویژگی‌های GOM Audio می‌توان به پشتیبانی از پخش موسیقی با وضوح بسیار بالا و تنظیم محیط کاربری بهینه‌شده با مینی‌باند و تنظیمات نوار وظیفه‌ی فعال اشاره کرد. اگر به‌دنبال نرم‌افزار رایگان و بسیار باکیفیت برای پخش موسیقی در ویندوز هستید، این برنامه یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما خواهد بود.

۴. MusicBee

برنامه پخش موزیک MusicBee

برای پخش هرنوع فایل صوتی می‌توانید از برنامه‌ی MusicBee در محیط بهره ببرید. این نرم‌افزار طوری طراحی شده که نیازهای مرتبط با موسیقی را به‌طور کامل و دقیق برآورده کند. به‌عنوان مثال می‌توان صدا را با اکولایزر ۱۰ یا ۱۵ باند و جلوه‌های DSP تنظیم و از کارت‌های صوتی پیشرفته با پشتیبانی از WASAPI و ASIO استفاده کرد.

MusicBee می‌تواند صدای استریو را با صدای فراگیر ۵٫۱ میکس کند. از ویژگی‌های جذاب دیگر این برنامه می‌توان به پشتیبانی از برخی افزونه‌های Winamp، تم‌های متنوع و همگام‌سازی باز دستگاه‌های مختلف اشاره کرد.

۵. VLC media player

برنامه VLC media player

VLC یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین پخش‌کننده‌های محتوای چندرسانه‌ای ازجمله موسیقی در همه‌ی پلتفرم‌ها و به‌خصوص ویندوز است. این پرو‌ژه همچنین به‌طور متن‌باز ارائه می‌شود و از اکثر فایل‌های صوتی و پرتکل‌های مختلف پشتیبانی می‌کند.

ازجمله ویژگی‌های جذاب VLC می‌توان به پشتیبانی از انواع کدک‌ها و قابلیت اجرا روی همه‌ی پلتفرم‌ها مثل لینوکس، مک، iOS و اندروید اشاره کرد. این برنامه کاملاً رایگان است و هیچ جاسوس‌افزار، تبلیغات و ابزار ردیابی ندارد.

بهترین موزیک پلیرهای پولی ویندوز

در ادامه برخی از بهترین برنامه‌های پولی پخش موسیقی ویندوز را معرفی می‌کنیم.

۱. PowerDVD

برنامه پخش موسیقی PowerDVD

PowerDVD یکی از بهترین پخش‌کننده‌های موسیقی برای ویندوز محسوب می‌شود و همه‌ی نیازهای سرگرمی چندرسانه‌ای شما را برآورده می‌کند. این ابزار آهنگ‌های موردعلاقه‌ی کاربر را سازماندهی و فهرست پخش آن را مدیریت می‌کند.

ازجمله ویژگی‌های جذاب PowerDVD می‌توان به رابط‌کاربری بسیار جذاب، ابزارهای هوش مصنوعی جدید، پشتیبانی از اکثر فرمت‌های رایج ازجمله MP3، MP4، MOV، AVI، WMV و غیره اشاره کرد. این نرم‌افزار با DTS-HS، صدای دالبی و صدای فراگیر Hi-Res 7.1 سازگاری دارد تا بهترین کیفیت پخش موسیقی را ارائه دهد.

۲. VOX

برنامه Vox Premium

VOX یکی از بهترین پخش‌کننده‌های موسیقی ویندوزی است که به شما اجازه می‌دهد از آهنگ‌های موردعلاقه‌ی خود بیشتر لذت ببرید و راحت‌تر به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

برنامه‌ی VOX از فرمت‌هایی مثل FLAC، MP3، OGG و APE و دیگر فایل‌های موسیقی رایج پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توان به اکولایزرهای صدا، اشتراک‌گذاری آسان آهنگ‌ها، پخش صدای واضح و شفاف، ذخیره‌سازی نامحدود موسیقی در فضای ابری و پشتیبانی از پلتفرم‌های دیگر مثل مک و iOS اشاره کرد.

۳. Spotify

اسپاتیفای ویندوز

اسپاتیفای نیز ازنظر بسیاری از کاربران بهترین پخش کننده موسیقی ویندوز و سایر پلتفرم‌ها است. این برنامه به شما کمک می‌کند موسیقی یا پادکست موردنظرتان را با کیفیت بالا پخش کنید.

ازجمله ویژگی‌های Spotify می‌توان به بخش‌های مختلف، مجموعه‌ی هنرمندان، آلبوم‌ها، افراد مشهور و غیره اشاره کرد. این ویژگی‌ها درکنار پخش خودکار موسیقی، اشتراک‌گذاری آسان، نمایش مشخصات هنرمندان و پخش فایل‌های موجود روی فضای ذخیره‌سازی دستگاه، اسپاتیفای را به ابزاری بسیار کاربردی برای پخش موسیقی‌ تبدیل می‌کند.

۴. Roon

برنامه ویندوز Roon

با Roon همه‌چیز را درمورد موسیقی مرور، کشف و جمع‌آوری کنید. کاربران Roon با ابزارهای کاربردی و جذاب این نرم‌افزار می‌توانند تجربه‌ای جذاب از پخش موسیقی داشته باشند.

سازنده‌ی Roon ادعا می‌کند تأثیرگذارترین برند صوتی اجتماعی آسیا است. این پلتفرم بیش‌از ۴۰ میلیون آهنگ جدید را به زبان‌های مختلف دراختیار شنوندگان قرار می‌دهد. ابزار موردنظر همه‌ی آهنگ‌های کاربر را جمع‌آوری می‌کند و علاوه‌بر این نقد‌ها، عکس‌ها، متن آهنگ‌ها، ترانه‌سراها، تهیه‌کننده‌ها، تنظیم‌کننده‌ها و موارد دیگر را نیز نشان می‌دهد.

۵. Audirvana

برنامه پخش موسیقی Audivana

Audirvana ابزاری جذاب برای پخش صدا محسوب می‌شود و به شما کمک می‌کند فایل‌های صوتی را مدیریت کنید. این ابزار طیف وسیعی از تنظیمات را برای پخش بهترین موسیقی با بیشترین کیفیت دراختیارتان قرار می‌دهد.

برنامه‌ی Audirvana به شما اجازه می‌دهد کتابخانه‌ی رسانه‌های صوتی خود را به‌راحتی مدیریت و سازماندهی کنید. شما می‌توانید برنامه را ازطریق گوشی آیفون نیز از راه‌دور مدیریت کنید. ابزار مورد اشاره کامپیوتر ویندوزی کاربر را به منبع صوتی جذابی تبدیل و از انواع فایل‌ها پشتیبانی می‌کند.

شما برای پخش موسیقی روی کامپیوتر از چه نرم‌افزاری استفاده می‌کنید؟

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات