یکی از قدیمی‌ترین قابلیت‌های تلگرام به پیام‌رسان سیگنال اضافه می‌شود

چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
آیفون در حال نمایش صفحه سیگنال / Signal در اپ استور
قابلیت جدید اپلیکیشن سیگنال این پیام‌رسان را امن‌تر خواهد کرد.
تبلیغات

سیگنال طی چند هفته‌ی آینده پشتیبانی از نام کاربری را در اپلیکیشن خود آغاز خواهد کرد. این ویژگی که هنوز در مرحله‌ی بتا قرار دارد به کاربران اجازه می‌دهد که به جای شماره تلفن از نام کاربری برای ارتباط با دیگران استفاده کنند.

با رفتن به تنظیمات و انتخاب پروفایل می‌توان یک نام کاربری ایجاد کرد و به کمک کد QR یا لینک، آن را به‌اشتراک گذاشت. سایر کاربران می‌توانند با تایپ نام کاربری در نوار چت با شما ارتباط برقرار کنند.

استفاده از نام کاربری به‌جای شماره تلفن در پیام‌رسان سیگنال

براساس بیانیه‌ی سیگنال، این امکان وجود دارد هر زمان که بخواهید نام کاربری خود را تغییر دهید اما ممکن است سایر کاربران نام کاربری قبلی شما را برای خود ثبت کنند. سیگنال اولین‌بار پاییز گذشته آزمایش نام کاربری را آغاز کرد.

در سیگنال، برخلاف سایر پیام‌رسان‌ها، نمی‌توان از نام کاربری برای لاگین استفاده کرد؛ بلکه تنها راهی ارائه می‌دهد تا افراد بدون داشتن شماره تلفن به سرعت با شما ارتباط برقرار کنند.

نحوه‌ی ثبت نام کاربری در پروفایل اپلیکیشن سیگنال

نام کاربری شما در پروفایل یا جای دیگری نمایش داده نمی‌شود؛ در واقع سایر کاربران باید نام کاربری دقیق شما را بدانند تا با شما ارتباط برقرار کنند.

سیگنال علاوه‌بر نام کاربری، چند ویژگی امنیتی جدید ارائه می‌دهد که از بین آن‌ها می‌توان به مخفی کردن شماره تلفن اشاره کرد. این قابلیت در تنظیمات و بخش Who Can See My Number قابل شخصی‌سازی است.

سیگنال برای جلوگیری از جعل هویت دیگران در این برنامه توسط نام‌های کاربری، پیشنهاد می‌کند که با کدهای منحصر به‌فردی که برای کاربران در نظر گرفته شده است، شخصی که به آن پیام می‌دهید را تأیید کنید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات