قابلیت بعدی جیمیل همان چیزی است که مدتها انتظارش را میکشیدیم
کاربران بهدلایل مختلفی مشترک ایمیلهای گروهی و خبرنامههای سایتها و فروشگاهها میشوند اما پس از مدتی که تعداد این اشترکها افزایش یابد، لغو اشتراک کمی چالشبرانگیز میشود و با صندوق ورودی جیمیل مملؤ از هزاران پیام خواندهنشده مواجه خواهند شد.
اکنون بهنظر میرسد گوگل روی توسعهی قابلیت جدیدی به نام Manage Subscriptions کار میکند که به کاربران جیمیل در مدیریت آسانتر اشتراکها کمک میکند. ویژگی مذکور برای سازماندهی و جداسازی سیل خبرنامهها و ایمیلهای تبلیغاتی طراحی شده است.
قابلیت جدید را وبسایت PiunikaWeb با بررسی نسخهی جدید اپلیکیشن جیمیل کشف کرد. این بهروزرسانی روش احتمالی عملکرد ویژگی مدیریت اشتراکها و خبرنامهها را نشان میدهد.
گزینهی Manage Subscriptions در نوار کناری جیمیل در دسترس قرار خواهد گرفت و با تحلیل الگوهای ایمیل شما، ایمیلهای مرتبط با اشتراکها را بهطور هوشمند دستهبندی میکند.
کدهای اپلیکیشن جیمیل نشان میدهند دستهبندی اشتراکها در این برنامه بر اساس تعداد ایمیلهای ارسالی از هر فرستنده در هر سه ماه انجام میشود. این دستهبندی شامل فرستندگانی است که کمتر از ۱۰ ایمیل، بین ۱۰ تا ۲۰ ایمیل و بیش از ۲۰ ایمیل در سه ماه گذشته برای شما ارسال میکنند. دستهبندی جدید به شناسایی سریعتر و آسانتر هرزنامهها یا اشتراکهای فراموششده کمک خواهد کرد.
فیلتر جدید جیمیل همهی اشتراکهای فعال ایمیل کاربر را در مکانی واحد جمعآوری میکند تا دسترسی به آنها سادهتر شود. همچنین، دکمهای برای لغو اشتراک در کنار نام و لوگو فرستندهی ایمیل تعبیه شده است که به کاربر اجازه میدهد بهسرعت از دست اشتراکهای ناخواسته خلاص شود.
ویژگی جدید جیمیل فعلاً در مرحلهی توسعه قرار دارد، اما نشانههایی از انتشار آن در آیندهی نزدیک بهچشم میخورد. کاربران ردیت گزارش دادهاند پیام پاپآپی درمورد قابلیت Manage Subscriptions مشاهده کردهاند و با ضربهزدن روی دکمهی Try it Now وارد صفحهی بارگذاری شدهاند؛ ظاهراً ویژگی مذکور درحالحاضر عملکرد صحیحی ندارد.
جیمیل اخیراً با افزودن دکمهی لغو اشتراک به نسخهی موبایلی خود، گام مهمی در جهت مدیریت بهتر اشتراکها برداشته است.
ویژگی جدید Manage Subscriptions بر اساس این قابلیت بنا شده و نویدبخش روشی سادهتر برای مرتبسازی صندوق ورودی و حتی دستیابی به رؤیای صفر شدن پیامهای ناخواسته در صندوق ورودی است.