نرم‌افزار خاطره‌انگیز و قدیمی Winamp متن‌باز می‌شود

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
نرم افزار وینمپ | Winamp
نرم‌افزار پخش موسیقی کلاسیک وینمپ (Winamp) به‌زودی متن‌باز می‌شود و هر کسی می‌تواند ویژگی‌های دلخواهش را به برنامه اضافه کند.
تبلیغات

کاربران نسبتاً قدیمی به‌ یاد دارند که در دهه‌ی ۲۰۰۰ میلادی بسیاری افراد عاشق نرم‌افزار پخش موسیقی Winamp بودند. برنامه‌ی مذکور همچنان دردسترس قرار دارد اما استفاده از آن کمتر و کمتر شده است. اکنون شرکت سازنده‌ی Winamp قصد دارد این نرم‌افزار محبوب را متن‌باز کند.

طبق اعلام وب‌سایت رسمی Winamp، کل کد منبع این نرم‌افزار پخش موسیقی در تاریخ ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۴ (۳ مهر ۱۴۰۳) در دسترس عموم قرار خواهد گرفت؛ یعنی می‌توانید کد نرم‌افزار را دانلود کنید و آن را مطابق میل خود تغییر دهید.

هدف نهایی سازنده‌ی Winamp، تشویق افراد به توسعه‌ی ویژگی‌های جدید و جذاب برای این نرم‌افزار محبوب است.

مدیرعامل Winamp می‌گوید: «این تصمیمی است که میلیون‌ها کاربر را در سرتاسر جهان خوشحال می‌کند. تمرکز ما روی توسعه‌ی پلیرهای موبایل جدید و سایر پلتفرم‌ها خواهد بود. ما در جولای (تیر و مرداد ۱۴۰۳) پلیر موبایل جدیدی منتشر خواهیم کرد.» مالکیت Winamp همچنان در اختیار شرکت سازنده‌ی آن باقی می‌ماند.

Winamp در سال ۲۰۲۱ به‌طور کلی بازطراحی شد، اما تأثیر مورد انتظار شرکت سازنده را بر جامعه‌ی کاربران نداشت. از طرفی، رقابت در این حوزه با‌ وجود غول‌های رسانه‌ای مانند اسپاتیفای که کاتالوگ موسیقی بزرگی را با پخش‌کننده‌ی اختصاصی خود ارائه می‌دهند، به‌مرور زمان باعث کاهش نیاز به برنامه‌ی اضافه شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات