ادوبی لایت‌روم با پاک‌کن جادویی و بسیار تحسین‌برانگیز آپدیت شد

سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو ادوبی لایت روم / Adobe Lightroom
ادوبی اپلیکیشن لایت‌روم را با چند قابلیت هیجان‌انگیز مبتنی‌بر هوش مصنوعی آپدیت کرد.
تبلیغات

ادوبی چند ابزار جدید هوش مصنوعی به لایت‌روم اضافه کرد که هدفشان آسان‌ترکردن استفاده از این پلتفرم برای همه‌ی افراد با هر سطح دانش فنی حتی ازطریق گوشی است. ابزارهای جدید شامل ویژگی حذف سوژه‌ی موسوم‌ به Generative Remove می‌شود که فعلاً به‌صورت آزمایشی دردسترس قرار می‌گیرد.

قابلیت Generative Remove که با هوش مصنوعی Firefly کار می‌کند، اکنون در تمام نسخه‌های لایت‌روم (موبایل و وب و دسکتاپ) دردسترس است. ادوبی این ویژگی را «قوی‌ترین ابزار حذف سوژه‌ در لایت‌روم تا‌به‌امروز» توصیف می‌کند. Generative Remove به کاربران امکان می‌دهد تا اشیاء یا افراد ناخواسته در تصاویر را انتخاب و آن‌ها را با یک کلیک حذف کنند.

قابلیت Generative Remove در ادوبی لایت‌روم
Adobe

Generative Remove شباهت زیادی به «پاک‌کن جادویی» در گوشی گوگل دارد. برخلاف ابزار محبوب Content-Aware Fill فتوشاپ که سعی می‌کند با مطابقت‌دادن پیکسل‌های مجاور، فضاهای خالی را پر کند، ابزار جدید ادوبی سه نوع تغییر مختلف را برای جایگزینی سوژه‌ی حذف‌شده در نظر می‌گیرد و به کاربران اجازه می‌دهد تا گزینه‌ای را انتخاب کنند که به‌نظر طبیعی‌تر است.

نمونه‌هایی که ادوبی به‌نمایش گذاشته است، فرایند حذف سوژه از عکس را بسیار طبیعی و راحت جلوه می‌دهند. برخلاف بسیاری از ابزارهای مشابه، حذف سوژه در لایت‌روم هیچ‌گونه عناصر ناخواسته‌ای به تصویر اضافه نمی‌کند و تصاویر ظاهر طبیعی خود را حفظ می‌کنند.

قابلیت Lens Blur در ادوبی لایت‌روم
Adobe

ادوبی قابلیت دیگری به‌ نام Lens Blur مبتنی‌بر هوش مصنوعی را برای تمام کاربران لایت‌روم به‌صورت عمومی دردسترس قرار داد. این قابلیت می‌تواند با یک کلیک انواع مختلفی از جلوه‌های تارشدگی را در هر قسمت از تصویر اعمال کند و به‌طور خودکار عمق میدان دید را تخمین بزند تا تاری پس‌زمینه طبیعی‌تر به‌نظر برسد.

درحال‌حاضر، استفاده از قابلیت Generative Remove در دوره‌ی بتا رایگان است؛ اما بعدازآن احتمالاً از سیستم Generative Credit پیروی خواهد کرد که به‌وسیله‌ی سایر ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی Firefly استفاده می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات

تبلیغات