قابلیت‌های جادویی گوگل فوتوز وارد گوشی‌های سامسونگ می‌شوند

دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل فوتوز روی گوشی اندرویدی روی میز
قابلیت‌های جذاب و کاربردی ویرایش عکس گوگل فوتوز دردسترس دارندگان گوشی‌های سامسونگ گلکسی قرار می‌گیرند.
تبلیغات

گوگل به‌تدریج درحال انتشار قابلیت‌های ویرایشگر جادویی (Magic Editor) گوگل فوتوز روی گوشی‌های سامسونگ گلکسی است. این قابلیت‌ها اولین‌بار در ماه می (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۳) برای برخی کاربران ارائه شدند و حالا دردسترس طیف گسترده‌تری قرار گرفته‌اند.

بر اساس اعلام وب‌سایت 9to5Google، قابلیت ویرایشگر جادویی گوگل فوتوز حالا برای گوشی سامسونگ و تبلت سامسونگ در دسترس قرار دارد. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد بخش‌هایی از تصویر را حذف و جابه‌جا کنید یا ابعاد آن‌ها را تغییر دهید. برای مثال، می‌توانید شیء ناخواسته را حذف یا فردی را در تصویر جابه‌جا کنید و حتی ابعاد بخشی از تصویر را برای خنده‌دار شدن یا برجسته‌تر شدن، تغییر دهید.

با ویرایشگر جادویی گوگل فوتوز می‌توانید بخش‌هایی از تصویر را به‌حالت دلخواه درآورید. برای نمونه، می‌توان رنگ آسمان را به حالت غروب و طلوع تغییر داد. این ویژگی برای اولین‌بار در رویداد Google I/O 2023 سال گذشته برای گوشی‌های پیکسل معرفی شد. گوگل مدتی بعد اعلام کرد که قابلیت مذکور برای همه‌ی کاربران گوگل فوتوز دردسترس قرار خواهد گرفت، اما با محدودیت ذخیره‌ی رایگان ۱۰ تصویر در هر ماه. درواقع استفاده‌ی نامحدود از قابلیت مورد اشاره به خرید اشتراک ۱۰ دلاری ماهانه‌ی گوگل فوتوز نیاز دارد.

قابلیت های جادویی گوگل فوتوز
قابلیت های جادویی گوگل فوتوز

برخی از کاربران گوشی‌های گلکسی می‌توانند از قابلیت‌های مشابه ویرایشگر جادویی گوگل فوتوز در اپلیکیشن گالری پیش‌فرض One UI 6.1 استفاده کنند.

اپلیکیشن گوگل فوتوز اکنون قابلیت‌های جدید دیگری را هم ارائه می‌دهد که همه رایگان هستند و محدودیت ماهانه ندارند. ازجمله‌ی این ویژگی‌ها می‌توان به Adjust برای تغییر اشباع رنگ و اعمال جلوه‌ی HDR، ویژگی Cinematic Photos برای اعمال جلوه‌ی سینمایی، Collage Editor و Suggestions برای پیشنهاد تغییر ظاهر آسمان اشاره کرد. علاوه‌براین کاربران به قابلیت‌های دیگری مثل جلوه‌های ویدیویی (Video Effects) و Tools دسترسی خواهند داشت که شامل پاک‌کن جادویی، جلوه‌ی بوکه برای تصاویر پرتره و رفع تاری تصویر می‌شود.

گوگل می‌گوید قابلیت‌های جادویی ویرایش عکس در مراحل اولیه‌ی قرار دارند و روشی جدید برای ویرایش عکس‌ها محسوب می‌شوند. پس‌ از به‌روزرسانی گوگل فوتوز به جدیدترین نسخه و در صورت فعال‌شدن ویژگی‌های جدید، دکمه‌ی جدیدی را در گوشه‌ی پایین سمت‌ چپ صفحه مشاهده خواهید کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات