بزرگ‌ترین آپدیت تاریخ برنامه گالری آیفون به‌نمایش درآمد

دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۷
مطالعه 3 دقیقه
یک گوشی آيفون  با اپلیکیشن Photos - با اسلاید بزرگ در بالای صفحه و دسته‌بندی‌های مختلف پایین صفحه در دست یک نفر
اپل اپلیکیشن Photos را در iOS 18 با قابلیت‌های تازه‌ای برای سازماندهی و سریع‌تر شدن روند جست‌وجوی تصاویر به روز کرد.
تبلیغات

اپل در WWDC 2024 از بازطراحی کامل اپلیکیشن Photos با انتشار iOS 18 خبر داد. اپلیکیشن گالریِ جدید آیفون، ناوبری آسان‌تری خواهد داشت و علاوه بر قابلیت‌هایی نوآورانه برای سازماندهی تصاویر، روش‌هایی تازه برای پیدا کردن تصاویر موردعلاقه‌تان از دوستان و خانواده گرفته تا سفرها و حیوانات خانگی، در اختیار کاربران می‌گذارد.

به‌گفته‌ی اپل، طراحی جدید اپلیکیشن Photos، با در دسترس قرار دادن تمام چیزهایی که کاربران نیاز دارند، باعث می‌شود تا آن‌ها زمان کم‌تری را صرف جست‌وجوی عکس‌های مورد نظر خود کنند.

یک گوشی آيفون  با جدول تصاویر اپلیکیشن Photos - همراه با فیلتر ماه و سال در پایین صفحه در دست یک نفر

یکی از تغییرات اصلی Photos، یکدست شدن اپلیکیشن به شکل نمایی واحد است که در بخش بالایی آن جدول تصاویر و بخش پایین گروه‌بندی‌های مختلف بر اساس موضوع قرار دارد.

جدول تصاویر در اپلیکیشن Photos همچنان بهترین جا برای مرور تاریخ‌های خاص، ماه‌ها و سال‌ها باقی می‌ماند. می‌توان با استفاده از گزینه‌ی فیلتر، عکس‌ها را به محتوای دلخواه محدود کرد. فیلتر کردن اسکرین‌شات‌ها با این ویژگی نیز ممکن است.

یک گوشی آيفون  با جدول تصاویر اپلیکیشن Photos و جدول تصاویر بالای صفحه و دسته‌بندی تصاویر پایین صفحه

اپلیکیشن Photos از قابلیت‌های هوش مصنوعیِ افزوده شده به iOS 18 برای مدیریت بهتر تصاویر استفاده می‌کند. در بخش پایین جدول تصاویر، عکس‌هایی که بیش‌تر برایتان مهم هستند به طور خودکار در مجموعه‌هایی بر اساس موضوعاتی چون زمان، افراد، خاطرات مورد علاقه، سفرها و موارد دیگر سازماندهی شده‌اند.

گوشی آيفون در دست یک نفر با اپلیکیشن Photos در صفحه‌ی Peoples and Pets

قابلیت جدید Recent Days، پس از فیلتر کردن موارد متفرقه چون تصاویر رسید‌ها، تصاویر را بر اساس روز مرتب می‌کند؛ هم‌چنین کادری حاوی پخش خودکار تمامی تصاویر موجود در گالری در بالای صفحه قرار دارد. در بخش Recent Days، می‌توان با کشیدن انگشت، مجموعه تصاویر متعلق به دیگر روز‌ها را نیز دید.

یک گوشی آيفون  با جدول تصاویر اپلیکیشن Photos و جدول تصاویر بالای صفحه و دسته‌بندی تصاویر پایین صفحه

‌امکان مشاهده‌ی مجموعه‌ها به صورت یک کلاژ و سپس ارسال آن‌ها به دیگران تنها با یک ضربه وجود دارد.

با اینکه پیش‌‌از‌این هم یافتن فردی خاص در گالری تصاویر آيفون ممکن بود؛ اما حالا خود اپلیکیشن، تصاویر افراد مورد‌علاقه‌ی شما را به طور خودکار گروه‌بندی می‌کند. با این ویژگی یافتن عکس‌های خانوادگی یا دوستانه ساده‌تر می‌شود.

ویژگی بعدی اپلیکیشن Photos، به جمع‌آوری و دسته‌بندی تصاویر سفرهای کاربر در یک جا و پخش یک اسلایدشو خودکار هنگام مرور بین آن‌ها اختصاص دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات