یوتیوب علیه خرید اشتراک ارزان با VPN موضع گرفت

پنج‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگوی پلتفرم یوتیوب با نوار ال‌ای‌دی قرمز
گویا گوگل در حال شناسایی و لغو اشتراک‌های ارزان یوتیوب پریمیومی است که از طریق VPN خریداری شده‌اند.
تبلیغات

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، یوتیوب اشتراک‌های پریمیوم کاربرانی را که از وی‌پی‌ان برای پرداخت هزینه‌ی کمتری استفاده کرده‌اند، لغو می‌کند. در ایالات متحده، اشتراک ماهانه‌ی یک حساب کاربری ۱۳٫۹۹ دلار و در طرح خانوادگی ۲۲٫۹۹ دلار است. این اشتراک شامل مواردی مانند پخش بدون تبلیغات، دسترسی کامل به یوتیوب موزیک، پخش ویدیوها در پس‌زمینه و به‌صورت آفلاین برای حداکثر شش نفر می‌شود.

در برخی از کشورها، اشتراک یوتیوب پریمیوم می‌تواند تا ۹۰ درصد ارزان‌تر از قیمت آن در ایالات متحده باشد. یکی از روش‌های رایج برای دور زدن این محدودیت، استفاده از وی‌پی‌ان برای اتصال به سروری در کشوری با قیمت‌گذاری پایین‌تر مانند اوکراین است.

در این روش، عضویت در یک حساب کاربری شخصی تنها ۹۹ گریونا اوکراین می‌شود که کمی کمتر از ۲٫۵۰ دلار در ماه است. با این حال، برای ثبت نام به این روش به یک کارت پرداخت بین‌المللی نیز نیاز دارید تا اشتراک حتی پس از ثبت نام با استفاده از وی‌پی‌ان همچنان فعال باشد.

در حالی که روش‌های دیگری نیز برای انجام این کار وجود دارد، با این روش می‌توانید در مقایسه با پرداخت به نرخ محلی در هر ماه، مبلغ قابل توجهی صرفه‌جویی کنید. به نظر می‌رسد که این روش برای کسانی که از این حفره‌ی قانونی استفاده می‌کرده‌اند، دیگر کارآمد نیست؛ چراکه یکی از کاربران پس از تماس با پشتیبانی یوتیوب تأیید کرد که اشتراک پریمیوم او لغو شده و تا زمانی که از منطقه‌ی اصلی محل زندگی خود اقدام به ثبت نام مجدد نکند، سرویس او لغو خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات

تبلیغات