نرم‌افزار محبوب 1Password در آپدیت جدید به کد ریکاوری مجهز شد

پنج‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگو وان پسورد 1Password روی صفحه نمایش گوشی
نرم‌افزار مدیریت پسورد محبوب 1Password با اضافه‌کردن کد بازیابی، امکان ورود و راه‌اندازی امن و آسان‌تر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
تبلیغات

ابزار مدیریت رمزعبور محبوب 1Password برای راحتی هرچه بیشتر کاربران در راه‌اندازی دستگاه‌های جدید و بازیابی حساب‌های کاربری درصورت فراموشی گذرواژه‌ها، تغییرات مهمی اعمال کرده است.

برخلاف گذشته که راه‌اندازی 1Password روی دستگاه جدید به واردکردن کلید مخفی، ایمیل و سایر اطلاعات کاربری نیاز داشت، حالا این فرایند به شکل قابل‌توجهی ساده شده است. سیستم جدید صرفاً از کد QR برای راه‌اندازی روی دستگاه جدید و تأیید نهایی روی دستگاه اصلی استفاده می‌کند. 1Password تأکید می‌کند با وجود کاهش مراحل راه‌اندازی، امنیت همچنان در بالاترین سطح قرار دارد. این موضوع به‌لطف حذف نیاز به اطلاعات کاربری و برقراری کانال رمزنگاری‌شده بین دستگاه‌ها حاصل می‌شود. همچنین کد QR یک‌بارمصرف است و امنیت را بیش‌از پیش افزایش می‌دهد.

قابلیت جدید 1Password درحال حاضر به‌صورت آزمایشی در دسترس کاربران قرار گرفته و زمان انتشار نهایی آن برای عموم اعلام نشده است. پیش‌از ویژگی مذکور، برای ایجاد حساب کاربری در 1Password به ایمیل، رمزعبور و مهم‌تر از همه، کلید مخفی نیاز بود. از دست‌دادن کلید مخفی به‌معنای لغو دسترسی به حساب کاربری تلقی می‌شد، اما حالا با معرفی کدهای بازیابی، 1Password راه نجات بسیار امنی در‌نظر گرفته است.

طبق اطلاعیه 1Password، کد بازیابی به کاربر اجازه می‌دهد حتی درصورت فراموشی رمزعبور و کلید مخفی، به حساب کاربری خود دسترسی داشته باشد. این کد پس‌از ورود به حساب در دسترس قرار می‌گیرد و باید در جایی امن نگهداری شود. کاربر می‌تواند با استفاده از کد بازیابی، رمزهای‌ عبور و کلید مخفی جدیدی برای حساب خود تعریف کند. کد بازیابی قابلیت استفاده‌ی مجدد دارد، اما برای تکمیل فرایند بازیابی، تأیید ایمیل الزامی است.

قابلیت کدهای بازیابی از همین حالا دردسترس کاربران 1Password قرار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات

تبلیغات