رویترز: آنتی‌ویروس کسپرسکی به‌دلیل نگرانی‌های امنیتی در آمریکا ممنوع می‌شود

پنج‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۸
مطالعه 1 دقیقه
لوگو کسپرسکی در پس زمینه سبز
دولت آمریکا احتمالا نرم‌افزار آنتی‌ویروس کسپرسکی را به‌دلیل نگرانی‌های امنیتی ممنوع می‌کند.
تبلیغات

خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی می‌نویسد که دولت ایالات متحده قصد دارد فروش نرم‌افزار آنتی‌ویروس شرکت Kaspersky Lab را به‌دلیل نگرانی‌های امنیتی، در آمریکا ممنوع کند.

منابع آگاه به رویترز گفته‌اند که ارتباطات نزدیک کسپرسکی با دولت روسیه باعث ایجاد خطرات امنیتی برای آمریکا می‌شود و به این شرکت (و دولت روسیه) اجازه می‌دهد اطلاعات حساس آمریکایی‌ها را به سرقت ببرند. مقامات آمریکا نگران نصب بدافزار روی کامپیوتر کاربران هستند.

انتظار می‌رود که ممنوعیت فروش آنتی‌ویروس کسپرسکی تا پیش از پایان پنج‌شنبه به وقت آمریکا، به‌صورت رسمی اعلام شود. رویترز می‌گوید که پس از ۳۰ روز، اجازه‌ی تجارت با آمریکایی‌ها از کسپرسکی گرفته می‌شود.

ممنوعیت دولت آمریکا شامل دانلود به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و فروش مجدد لایسنس کسپرسکی خواهد بود. کسب‌و‌کارهایی که مشغول استفاده از کسپرسکی هستند، ۱۰۰ روز برای پیداکردن جایگزین مناسب فرصت خواهند داشت.

ممنوعیت احتمالی کسپرسکی در آمریکا نتیجه‌ی تحقیقی دو ساله از سوی وزارت بازرگانی ایالات متحده است که در سال ۲۰۲۲ شروع شده بود. پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، دولت آمریکا به برخی از شرکت‌ها هشدار داد که دولت روسیه ممکن است نرم‌افزار کسپرسکی را اصلاح کند و خراب‌کاری انجام دهد.

با وجود مطرح‌شدن نگرانی‌های امنیتی، کارشناسان نگاه مثبتی به کسپرسکی دارند. برای نمونه سایت برجسته‌ی پی‌سی‌مگ از کسپرسکی به‌عنوان نرم‌افزاری بسیار مؤثر یاد کرده بود، اما در سال ۲۰۲۲ تصمیم گرفت که دیگر نصب این نرم‌افزار را به کاربران توصیه نکند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات

تبلیغات