چطور سبک نوشته‌ها را در پیام‌های ارسالی تلگرام تغییر دهیم؟

سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
تلگرام- سبک نوشته‌ها در پیام‌های ارسالی تلگرام
با انجام مراحلی ساده می‌توانید سبک پیام‌های تلگرام خود را قبل از ارسال تغییر دهید تا مخاطب شما تمایز و اهمیت آن را درک کند.
تبلیغات

گاهی‌اوقات باید روی کلمه‌ای خاص تأکید بیشتری داشته باشیم تا پیام‌ها و پست‌ها‌یمان در تلگرام واضح‌تر و شیواتر باشند؛ این کار با تغییر سبک نوشتار امکان‌پذیر است. پیش‌تر، یاد گرفتیم که چطور سبک نوشته‌ها را در پیام‌های ارسالی واتساپ تغییر دهیم. اکنون، به نحوه‌ی تغییر سبک نوشته‌ها در پیام‌های ارسالی تلگرام می‌پردازیم.

چگونه سبک فونت را در تلگرام تغییر دهیم؟

در تلگرام، سبک‌های مختلف فونت مانند Bold و Italic و Strikethrough وجود دارد که به شما امکان می‌دهد پیام‌های خود را متمایز سازید. بسیاری از کاربران از قابلیت‌های تغییر سبک نوشتار اطلاعی ندارند یا تنها گاهی از آن‌ها استفاده می‌کنند. توجه داشته باشید که تنها می‌توان سبک نوشتار را تغییر داد و تغییردادن شکل آن (فونت) ممکن نیست.

  • اپلیکیشن تلگرام را در گوشی خود باز کنید.
  • روی چتی که می‌خواهید پیام ارسال شود، ضربه بزنید.
  • پیامی را که می خواهید بفرستید تایپ کنید.
  • متن مورد نظر را برای تغییر سبک انتخاب کنید.
  • پس از انتخاب، طبق تصویر زیر بخشی را مشاهده خواهید کرد که باید روی آیکون سه‌نقطه ضربه بزنید. در گوشی‌های آیفون به‌جای سه‌نقطه باید گزینه‌ی Format‌ را لمس کنید و برای نسخه‌ی تحت وب نیز تنها باید راست‌‌کلیک کنید و به قسمت Formatting بروید.
انتخاب سبک فونت تلگرام
  • اکنون از میان گزینه‌های موجود به سبک‌های فونت دسترسی پیدا می‌کنید که در ادامه به توضیح هر مورد می‌پردازیم.

Quote: می‌توان در یک پیام از یک یا چند نقل قول (Quote) استفاده کرد. برای انجام این کار کافی است متن مورد نظر را انتخاب کنید و از میان گزینه‌ها روی Quote ضربه بزنید.

نقل قول تلگرام

Spoiler: کاربران می‌توانند ‌با استفاده از قابلیت اسپویلر تلگرام، قسمت‌هایی از متن را برفکی کنند و مخاطبان برای مشاهده‌ی متن مخفی‌شده باید روی آن ضربه بزنند.

قابلیت اسپویلر تلگرام

Bold: با انتخاب این گزینه، متن مورد نظرتان به‌صورت بولد (پررنگ‌شده) ارسال می‌شود.

پررنگ کردن متن ارسالی در تلگرام

Italic: با انتخاب گزینه‌ی Italic متن ارسالی به‌صورت ایتالیک (زاویه‌دار) نوشته می‌شود.

کج نوشتن (Italic) متن ارسالی در تلگرام

Mono: استفاده از سبک Mono برای برجسته‌سازی اهمیت یک کد، شماره، آدرس، یا فرمول در نوشتار شما بسیار مناسب است. با انتخاب گزینه‌ی Mono می‌توانید به این ویژگی دست پیدا کنید.

سبک Mono در تلگرام

Strikethrough: این گزینه روی متن مورد نظرتان خط می‌کشد. برای این کار روی Strikethrough ضربه بزنید.

خط زدن قسمتی از متن با ویژگی Strikethrough

Underline: با ضربه روی آیکن سه‌نقطه و انتخاب Underline، قسمتی از متن مورد نظرتان به‌صورت زیرخط‌دار دیده می‌شود.

زیر خط دار کردن (Underline) پیام ارسالی تلگرام

Create Link: برای سهولت خواننده و زیبایی متن، به‌جای قراردادن مستقیم لینک، می‌توان از ویژگی Create Link در تلگرام استفاده کرد. هنگامی‌ که یک کلمه یا عبارت در تلگرام به لینک تبدیل می‌شود، با لمس آن، کاربر به نشانی مشخصی در فضای وب هدایت می‌شود.

ساخت لینک در تلگرام

Regular: اگر متن بولد (پررنگ‌شده) باشد، با انتخاب Regular می‌توانید آن را به حالت عادی برگردانید.

نازک کردن یا regular متن تلگرام

تنظیم متن شاید کمی زمان‌بر باشد؛ اما برای اینکه مخاطب پیام شما را به‌خوبی درک کند و اهمیت آن را بفهمد، بهتر است که متن را به‌خوبی تنظیم کنید. به‌طور‌ کلی تغییر سبک پیام در تلگرام قابلیت مفیدی محسوب می‌شود که کاربر را از دانلود اپلیکیشن‌های جانبی بی‌نیاز می‌کند. امیدوارم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات