اپلیکیشن Find My Device گوگل به رکورد ۵۰۰ میلیون دانلود در پلی‌استور رسید

پنج‌شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپلیکیشن Find My Device گوگل در پلی استور
تعداد دانلودهای اپلیکیشن Find My Device در پلی‌استور از مرز نیم میلیارد بار گذشت.
تبلیغات

اپلیکیشن Find My Device که همزمان با راه‌اندازی شبکه و ردیاب‌های جدید، به کار خود ادامه می‌دهد، توانست از مرز ۵۰۰ میلیون دانلود در گوگل پلی‌استور عبور کند.

Find My Device که در ۱۱ دسامبر ۲۰۱۳ (۲۰ آذر ۱۳۹۲) منتشر شد، برای سال‌ها تم سبز و سفید رنگ ثابتی داشت، اما گوگل در نهایت اوایل سال ۲۰۲۳ با الهام از زبان طراحی Material You، اپلیکیشن مذکور را بازطراحی کرد و با کنار گذاشتن رابط کاربری قبلی، امکان نمایش چرخشی دستگاه‌ها را فراهم ساخت. همچنین، امکان استفاده از حالت تیره به این برنامه اضافه شد.

اکنون با ورود به اپلیکیشن Find My Device گوگل با فهرست ساده‌ای از دستگاه‌ها روبرو می‌شوید که شبیه نسخه‌ی تحت وب این سرویس است. قبلاً با جستجوی عبارت Find my phone در موتور جستجوی گوگل، قابلیت مذکور را در اختیار کاربران قرار می‌گرفت، اما این امکان چند سال پیش حذف شد و درحال حاضر، استفاده از وب‌سایت یا اپلیکیشن Find My Device الزامی است.

اپلیکیشن Find My Device گوگل
اپلیکیشن Find My Device گوگل
اپلیکیشن Find My Device گوگل

Find My Device علاوه‌بر نمایش موقعیت و وضعیت باتری و شبکه‌ی گوشی‌های اندرویدی، تبلت‌ها، ساعت‌های مجهز به Wear OS، هدفون‌های Fast Pair و ردیاب‌های جدید روی نقشه، به شما اجازه می‌دهد کارهایی مثل پخش صدای هشدار، قفل دستگاه، افزودن پیام دلخواه و حذف اطلاعات دستگاه‌ را از راه‌دور انجام دهید.

با اینکه چیدمان Find My Device خیلی سرراست به‌نظر می‌رسد، اما همچنان جای خالی آیکون‌های اختصاصی برای دستگاه‌ها در آن احساس می‌شود. درحال حاضر، به‌جای عکس واقعی دستگاه، نمادی عمومی از گوشی هوشمند در این اپلیکیشن نمایش داده می‌شود.

گوگل اواخر سال ۲۰۲۳ درنهایت لوگوی اپلیکیشن Find My Device را نیز به‌روزرسانی کرد. بدین‌ترتیب رنگ‌های سبز و سفید کنار رفتند و لوگویی با الهام از رادار و با استفاده از تم چهار رنگ جایگزین آن شد.

نکته‌ی مهم اینکه راه‌اندازی شبکه‌ی Find My Device یا اتصال ردیاب‌ها به‌طور مستقیم ازطریق این اپلیکیشن وجود ندارد و درواقع ازطریق سرویس‌های گوگل‌پلی و صفحه‌ی Fast Pair که به‌صورت کشویی بالا می‌آید، مدیریت می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات