مرورگر اج و کروم اکنون بهتر از قبل از تصاویر SVG پشتیبانی می‌کنند

شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
اج کرومیوم
مرورگرهای محبوب گوگل کروم و مایکروسافت اج، پشتیبانی بهتری را از تصاویر SVG خواهند داشت.
تبلیغات

مایکروسافت اج و گوگل کروم با وجود تقابلی جدی‌ که در بازار مرورگرها با یکدیگر دارند، هر دو بر‌پایه‌ی هسته‌ی مشترک کرومیوم توسعه داده شده‌اند. بااین‌حال، مایکروسافت در مرورگر اج ویژگی‌های اضافه زیادی را به کرومیوم اضافه می‌کند که گاهی اوقات نیز با استقبال چشمگیری مواجه نمی‌شوند. ویژگی جدیدی که ردموندی‌ها توسعه داده‌اند، تمام مرورگرهای برپایه‌ی کرومیوم از‌جمله اج و کروم را بهبود می‌بخشد.

بسیاری از کاربران حین استفاده از مرورگرها به استفاده از فرمت SVG (مخفف Scalable Vector Graphics) نیاز دارند؛ ولی پشتیبانی اکثر مرورگرها از این نوع تصویر رضایت‌بخش نیست؛ بنابراین، کاربران مجبورند به روش‌های پرزحمت و پیچیده‌ای مانند استفاده از DevTools متوسل شوند.

حالا مایکروسافت مشکل پشتیبانی SVG در مرورگرها را با بهبود Asynce کلیپ‌بورد API حل کرده است. این شرکت روش‌های خواندن و نوشتن API در تصاویر SVG را به‌روز کرده است تا بتواند کلیپ‌بوردی یکپارچه برای نرم‌افزارهای داخل سیستم و صفحات وب ایجاد کند.

مایکروسافت می‌گوید که اقدامش می‌تواند باعث شود تا تصاویر صفحات وب حافظه‌ی کمتری اشغال کنند. همچنین، کیفیت تصاویر SVG با بزرگ‌نمایی افت نمی‌کند و این می‌تواند مزیتی بزرگ برای فایل تصویری باشد.

مایکروسافت برای دسترسی بهتر کاربران به تصاویر SVG علاوه‌بر به‌روزرسانی برخی مشخصات کلیپ‌بورد API W3C برای پیاده‌سازی این بهبودها، تغییراتی را در کد منبع کرومیوم ایجاد کرده است؛ بنابراین، این تغییرات که هم‌اکنون ازطریق مایکروسافت اج ۱۲۴ دردسترس هستند، عملکرد مرورگرهای کرومیوم دیگر، مانند اوپرا و گوگل کروم را نیز بهبود خواهند بخشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات