اجرای بازی‌های قدیمی ویندوز روی آیفون ممکن شد؛ اپل نخستین شبیه‌ساز PC را به اپ‌استور راه داد

یک‌شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵
مطالعه 1 دقیقه
اسکرین‌شات از اپلیکیشن UTM SE در اپ‌استور آیفون
شبیه‌ساز ویندوز برای آیفون، آیپد و هدست ویژن پرو منتشر شد.
تبلیغات

اپلیکیشن UTM SE با قابلیت شبیه‌سازی سیستم‌عامل‌های کامپیوتر وارد اپ استور شد. اپلیکیشن UTM SE، نخستین شبیه‌ساز PC موجود در اپ‌استور به‌حساب می‌آید و اجرای بازی‌های قدیمی ویندوز روی گوشی آیفون را ممکن می‌کند. این اپلیکیشن به‌صورت رایگان برای iPadOS ،iOS و VisionOS در دسترس است.

پس‌ از آنکه اپل در ماه ژوئن (خرداد و تیر)، از انتشار UTM SE ممانعت کرد، توسعه‌دهنده‌‌ی شبیه‌ساز اعلام کرد که به‌دلیل «تجربه‌ی پایین‌تر از انتظار» اپلیکیشن، برای دریافت تأییدیه‌ی اپل، دوباره اقدام نخواهد کرد.

تیم توسعه‌دهنده‌ی UTM SE با کمک تیم AltStore و توسعه‌دهنده‌ی دیگری که «با پیاده‌سازی واسط مجازی‌ساز QMEU TCTI، امکان توسعه‌ی نسخه‌ی جدید اپلیکیشن شبیه‌ساز بدون نیاز به تکنیک بهینه‌سازی Just-In-Time (JIT) را فراهم کرده است» سرانجام تأییدیه‌ی اپل را دریافت کرد.

شبیه‌ساز UTM SE، به‌صورت پیش‌فرض سیستم‌عاملی را اجرا نمی‌کند و برای دانلود سیستم‌عامل، کاربران را از طریق لینکی به وب‌سایت UTM هدایت می‌کند که دارای دستورالعمل‌هایی برای شبیه‌سازی سیستم‌عامل ویندوز XP و همچنین دانلود ماشین‌های مجازی پیش‌ساخته‌ی لینوکس است. امکان شبیه‌سازی سیستم‌عامل‌های Mac OS 9.2.1 و DOS نیز در اسکرین‌شات‌های منتشر‌شده از اپلیکیشن UTM SE توسط تیم توسعه‌دهنده، دیده می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات