قابلیت جذاب و کاربردی «هفته من» در اپلیکیشن فوتوز، گوگل را به دردسر انداخت

یک‌شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
آیکون گوگل فوتوز روی صفحه گوشی
بنیان‌گذار اپلیکیشن Retro، به شباهت انکارناپذیر ویژگی جدید اپلیکیشن فوتوز با این برنامه اشاره کرد.
تبلیغات

گوگل از ابتدای سال میلادی جاری درحال توسعه‌ی یک قابلیت جذاب و کاربردی در اپلیکیشن فوتوز به‌نام هفته من یا My Week است که کاربران می‌توانند با استفاده از آن، عکس‌ها و آلبوم‌های هفتگی خود را به‌طور خصوصی با دوستان و خانواده‌ی خود به‌اشتراک بگذارند.

کاربران می‌تواند دقیقاً مشخص کنند که می‌خواهند عکس‌های هفتگی را با چه کسانی به‌اشتراک بگذارند. امکان ارسال خودکار عکس‌ها‌ی هفتگی از مزیت‌های دیگر قابلیت هفته‌ی من محسوب می‌شود.

طراحی قابلیت هفته‌ی من اپلیکیشن فوتوز گوگل به‌همراه آلبوم‌های عکس
قابلیت هفته من اپلیکیشن فوتوز
طراحی اپلیکشن رترو در کنار آلبوم‌های عکس
طراحی اپلیکیشن اشتراک‌گذاری عکس Retro

اکنون رایان اولسون، بنیان‌گذار و مدیر ارشد فناوری اپلیکیشن اشتراک‌گذاری عکس Retro، ویژگی هفته‌ی من فوتوز را نوعی تقلید عنوان کرده است. اولسون در شبکه‌ی اجتماعی ایکس گفت که احساس می‌کنم این ویژگی را جایی دیده‌ام و سپس ویژگی هفته‌ی من را با اپلیکیشن Retro مقایسه کرد.

به‌نظر می‌رسد گوگل نه‌تنها از اپلیکیشن Retro تقلید کرده، بلکه از طراحی مشابهی برای ویژگی هفته‌ی من استفاده کرده است. چنین چیزی می‌تواند گوگل را به دردسر بیندازد و حتی آن را به دادگاه بکشاند.

ناتان شارپ، مدیرعامل رترو، بیان کرد که هنوز نگران نیست، زیرا ممکن است مانتین‌ویویی‌ها طراحی قابلیت هفته‌ی من را پیش از انتشار عمومی تغییر بدهند. شارپ می‌گوید: «در ابتدا ممکن است این نوع از تقلید عصبانی‌کننده باشد، اما وقتی بیشتر دقت کنید تقلید از طراحی برنامه‌ی ما از سوی یکی از بزرگان فناوری یعنی تیممان در مسیر پیشرفت قرار دارد.»

شارپ اعلام کرد که در صورت تغییر نکردن طراحی ویژگی هفته‌ی من اپلیکیشن فوتوز قبل از انتشار عمومی، پتانسیل رقابتی گوگل را دست‌کم نخواهد گرفت. باید دید که گوگل در نهایت چه تصمیمی خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات