به‌روزرسانی بزرگ بینگ؛ مایکروسافت صفحه نتایج موتور جست‌وجو را با هوش مصنوعی غنی‌تر می‌کند

پنج‌شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو مایکروسافت بینگ / Microsoft Bing در پس زمینه مشکی
مایکروسافت با به‌روزرسانی بزرگ بینگ، نقش هوش مصنوعی را در نتایج موتور جست‌وجو پررنگ‌تر می‌کند.
تبلیغات

به‌روزرسانی جدید بینگ، نمایش پاسخ‌های تولیدشده با هوش مصنوعی را در اولویت قرار می‌دهد و نتایج جست‌وجوی سنتی را در حاشیه‌ی صفحه به‌نمایش می‌گذارد. طراحی جدید، فعلا برای تعداد محدودی از سؤالات اعمال شده است.

مایکروسافت نگاهی اولیه به ظاهر جدید تجربه‌ی جست‌وجوی بینگ ارائه کرده است. مثلا هنگام پرسیدن سؤال «وسترن اسپاگتی چیست؟» بینگ به‌کمک هوش مصنوعی ضمن ارائه‌ی یک سری موارد مهم از ویژگی‌های اصلی ژانر وسترن، توضیح می‌دهد که یک «زیرژانر از فیلم‌های وسترن تولیدشده توسط فیلم‌سازان ایتالیایی» است.

پاسخ‌های تولیدشده با هوشمصنوعی در نتایج جست‌وجو بینگ
Microsoft

به‌روزرسانی بزرگ بینگ هنوز به‌طور کامل دردسترس همه قرار نگرفته است. مشخص نیست که برحسته‌کردن نتایج هوش مصنوعی در جست‌وجوی بینگ، یک گزینه‌ی اختیاری برای کاربران محسوب می‌شود یا خیر.

گوگل ویژگی مشابهی به نام AI Overviews دارد که نتایج خلاصه‌شده با هوش مصنوعی را در بالای صفحه‌ی جست‌وجو نمایش می‌دهد. مدت کوتاهی پس از انتشار آن، کاربران متوجه شدند که AI Overviews برای برخی سؤالات، پاسخ‌های نادرستی ارائه می‌کند که گوگل را مجبور کرد برخی از پاسخ‌‌ها را به‌صورت دستی اصلاح کند.

پاسخ‌های هوش مصنوعی در صفحه‌ی نتایج بینگ
Microsoft

به‌روزرسانی جدید بینگ فراتر از خلاصه‌سازی کلی می‌رود. در همان سؤال «وسترن اسپاگتی»، پس از پیمایش پاسخ‌های اولیه، خلاصه‌ای درباره‌ی تاریخچه و ریشه‌های ژانر وسترن، همراه با ویدیوهای مرتبط، نموداری از بهترین و تاثیرگذارترین فیلم‌ها و حتی جزئیات موسیقی فیلم را خواهید دید. مایکروسافت منابع خود را در زیر هر بخش فهرست می‌کند و تمام لینک‌هایی که معمولاً روی آن‌ها کلیک می‌کنید در یک ستون نازک در سمت راست صفحه ظاهر می‌شوند. نمایش چنین حجم عظیمی از اطلاعات پیش روی کاربر، شاید برای برخی‌ها آزاردهنده باشد.

مایکروسافت می‌گوید تجربه‌ی جدید جست‌وجوی بینگ را با مدل‌های زبانی بزرگ و کوچک ترکیب می‌کند: «این سیستم، سؤال را درک و میلیون‌ها منبع اطلاعاتی را بررسی می‌کند، محتوا را به‌صورت پویا تطبیق می‌دهد و نتایج جست‌وجو را در قالب پاسخ‌های تولیدشده توسط هوش مصنوعی ایجاد می‌کند تا هدف پرس‌وجوی کاربر را موثرتر برآورده کند.»

مایکروسافت به‌منظور حفظ ترافیک وب‌سایت‌ها با استناد به داده‌های اولیه می‌گوید که «تعداد کلیک‌ها روی وب‌سایت‌ها را حفظ می‌کند.»

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات