مدیرعامل اپیک‌گیمز: Find My اپل فناوری نظارتی خوفناکی است که نباید وجود می‌داشت

پنج‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
سرویس Find My اپل روی آیفون ۱۳ پرو مکس
از نظر مدیرعامل اپیک ‌گیمز فناوری ردیابی دستگاه‌های اپل به نام Find My بسیار ترسناک است و این فناوری نباید به این شکل وجود داشته باشد.
تبلیغات

تیم سوئینی، مدیرعامل اپیک گیمز، درباره سرویس Find My اپل در ایکس نوشت: «فناوری نظارت اپل فوق العاده وحشتناک است و این فناوری نباید وجود داشته باشد.»

سوئینی در ادامه توضیح داد که چندین سال پیش، بچه‌ای یک لپ تاپ مک را از ماشینش دزدید. سال‌ها بعد، سوئینی در حال بررسی Find My‌ بود و از آنجایی که لپ تاپ هنوز به حساب Apple ID او متصل بود، مکان دقیق خانه‌ای را که سارق در آن زندگی می‌کرد به او نشان داد.

نظر مدیرعامل اپیک گیمز مخالفان و موافقان خود را دارد؛ چراکه هدف اصلی سرویس Find My اپل، پیدا کردن دستگاه‌های گمشده یا دزدیده‌شده است. دستگاه‌های اپل تا زمانی که حساب کاربری کاربران حذف نشده باشد، به آن متصل می‌مانند؛ این ویژگی برای جلوگیری از سرقت طراحی شده است.

او در ادامه نوشت: «اگرچه این موضوع از نظر فنی درست است، اما نکته‌ی اصلی را نادیده می‌گیرد؛ شما نمی‌توانید مکان دستگاهی را که در اختیار شخص دیگری است، بدون ردیابی آن شخص پیدا کنید. افراد حق حریم خصوصی دارند. این حق شامل دزدها و حتی افرادی که دستگاه‌های دست دوم می‌خرند نیز می‌شود.»

مدیرعامل اپیک گیمز معتقد است که کشف و بازیابی یک دستگاه گم شده یا دزدیده شده باید با روند قانونی مناسب انجام شود و نباید به صورت خودسرانه در اختیار مالک دستگاه قرار گیرد. او بیان کرد که ویژگی Find My را در همه‌ی دستگاه‌هایش خاموش کرده است.

درحالی‌که ردیاب‌های AirTag اپل به‌دلیل استفاده توسط مزاحمان و دزدان، مورد انتقاد قرار گرفته‌اند، سرویس Find My‌ تابه‌حال منتقد جدی نداشته‌ است. سرویس Find My و قابلیت Activation Lock یکی از عوامل مهم بازدارنده‌ی سرقت دستگاه‌های اپل بوده‌اند. این شرکت اخیراً قابلیت Activation Lock را گسترش داده است تا اجزای گوشی آیفون را نیز در بر بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات