پیکسل استودیو معرفی شد؛ اپلیکیشن گوگل برای ساخت آفلاین عکس با هوش مصنوعی

سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
پیکسل استودیو
گوگل اپلیکیشن مولد و ویرایش تصویر پیکسل استودیو را رونمایی کرد که به‌طور آفلاین و با هوش مصنوعی روی گوشی‌های جدید پیکسل ۹ کار می‌کند.
تبلیغات

اگرچه معرفی سری پیکسل ۹ گل سرسبد رویداد Made by Google امسال بود، این شرکت اپلیکیشن جدیدی به نام «پیکسل استودیو» را نیز برای ایجاد تصاویر با هوش مصنوعی معرفی کرد. اپلیکیشن Pixel Studio از مدل زبانی با قابلیت پردازش محلی روی دستگاه برای تبدیل دستورهای متنی به تصاویر و ویرایش آن‌ها استفاده می‌کند. برای مثال، به‌کمک ابزارهای ویرایشی این اپلیکیشن می‌توانید اشیاء را در داخل فریم جابه‌جا یا حذف کنید یا بسته‌ به سلیقه، از سبک‌های هنری مختلف برای تولید تصویر بهره ببرید.

درحالی‌که بسیاری از مولدهای هوش مصنوعی به اشتراک‌های ماهانه‌ی پرهزینه نیاز دارند، پردازش آفلاین پیکسل استودیو کاربر را از پرداخت هرگونه هزینه‌ای فراتر از هزینه‌ی اولیه‌ی خرید گوشی پیکسل ۹ بی‌نیاز می‌کند. هنوز مشخص نیست که این اپلیکیشن برای دستگاه‌های قدیمی‌تر پیکسل نیز عرضه خواهد شد یا خیر.

پیکسل استودیو برای تبدیل دستورهای متنی به تصویر از ترکیب مدل سبک‌تری متکی‌بر تراشه‌ی تنسور G4 برای پردازش‌های محلی و مدل اختصاصی گوگل به نام Imagen 3 برای پردازش‌های ابری استفاده می‌کند. ازآنجاکه پردازش‌های متکی‌ به تراشه‌ به‌پای پردازش‌های سرورهای ابری قدرتمند گوگل نمی‌رسد، می‌توان انتظار داشت که نتایج تصاویر تولید‌شده به‌صورت آفلاین به‌اندازه‌ی پردازش‌های آنلاین باکیفیت و واقع‌گرایانه نباشند.

ناگفته نماندک ه برای نتایج باکیفیت‌تر، همچنان می‌توان از چت‌بات جمنای گوشی خواست تا به‌کمک سرورهای قدرتمند گوگل، تصویر هوش مصنوعی تولید کند. این قابلیت مدتی است که در اکثر دستگاه‌های اندرویدی دردسترس است؛ اما به اتصال به اینترنت نیاز دارد و نتایج آن به‌سرعت اپلیکیشن پیکسل استودیو نخواهد بود.

علاوه‌براین، در چت‌بات جمنای از ابزارهای ویرایش تصویر خبری نیست؛ بااین‌حال، گوگل در رویداد امروز بهبودهایی را برای جمنای معرفی کرد که اجازه می‌دهد با قابلیت درگ‌اند‌دراپ، تصاویر تولیدشده با هوش مصنوعی را مستقیماً در داخل ایمیل یا چت استفاده کنید.

اپلیکیشن پیکسل استودیو، تنها چند هفته پس از معرفی مولد تصویر Image Playground برای آیفون رونمایی شد. اپلیکیشن اپل مشابه با پیکسل استودیو، از مدل مبتنی‌بر دستگاه استفاده می‌کند و می‌تواند تصاویر را به‌صورت آفلاین تولید کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات