اپل تسلیم شد و بالاخره به اسپاتیفای اجازه نمایش قیمت در اپ‌استور اتحادیه اروپا را داد

چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو اسپاتیفای / Spotify در نمایشگر گوشی در جیب شلوار
اپل در نهایت پس از نبرد حقوقی طولانی، به اسپاتیفای اجازه‌ی نمایش قیمت طرح‌هایش در اپ استور اتحادیه‌ی اروپا را صادر کرد.
تبلیغات

اسپاتیفای از امروز قیمت طرح‌های اشتراکی خود را برای کاربران آیفون در اتحادیه‌ی اروپا نمایش خواهد داد؛ اقدامی که نتیجه‌ی نبرد قانونی چند ساله بین اسپاتیفای و اپل محسوب می‌شود.

اسپاتیفای در بیانیه‌ای رسمی می‌گوید که کاربران آیفون در اتحادیه‌ی اروپا اکنون مواردی مانند پیشنهادهای تبلیغاتی و اطلاعات قیمت‌گذاری برای هر طرح اشتراکی را خواهند دید.

نمایش قیمت‌گذاری در اپلیکیشن اسپاتیفای اتحادیه‌ی اروپا
عدم نمایش قیمت‌گذاری در اپلیکیشن اسپاتیفای اتحادیه‌ی اروپا

کاربران آیفون کماکان نمی‌توانند با کلیک روی لینک‌ها، پرداخت خود را خارج از اپ استور انجام دهند. اسپاتیفای می‌گوید که به‌جای پذیرش قوانین پیچیده‌ی توسعه‌دهندگان اپل، طرح «حقوق خدمات استریم موسیقی» را می‌پذیرد. اپل این طرح را پس از پرداخت جریمه‌ی ۱٫۸۴ میلیارد یورویی (حدود دو میلیارد دلاری) در اوایل سال ۲۰۲۴ به‌دلیل نقض قوانین ضدانحصاری و «سوءاستفاده از موقعیت غالب خود» در استریم موسیقی معرفی کرد.

قانونی که اسپاتیفای از پذیرشش خودداری کرده، به توسعه‌دهندگان اتحادیه‌ی اروپا اجازه می‌دهد تا برای پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای خود لینک‌های خارجی درنظر بگیرند؛ اما بخشی از فروش خود از این طریق را به اپل پرداخت کنند. اسپاتیفای به‌وضوح نمی‌خواهد اینکار را انجام دهد و می‌گوید اپل «مالیات‌های غیرقانونی و غارتگرانه» را از توسعه‌دهندگان درخواست می‌کند.

اسپاتیفای از سال ۲۰۱۹ که برای اولین‌بار از اپل به‌دلیل قوانین اپ استور شکایت کرد، همواره با این شرکت در جدال حقوقی بوده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات