واتساپ به‌زودی به اپ‌های پیام‌رسان دیگر هم پیام ارسال می‌کند؛ البته فقط در اتحادیه اروپا

شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
لوگو واتساپ روی نمایشگر گوشی
براساس الزامات اتحادیه‌ی اروپا، متا امکان ارسال پیام از واتساپ به سایر پیام‌رسان‌ها را ممکن می‌کند.
تبلیغات

متا سرانجام جزئیات طرح جدیدش برای یکپارچه‌سازی چت‌های واتساپ و فیسبوک مسنجر با سایر پیام‌رسان‌ها را اعلام کرد. طرح جدید متا که مخصوص کاربران اروپایی است، به آن‌ها اجازه می‌دهد که پیام‌های واتساپ و مسنجر را در یک فضای مشترک با پیام‌های سایر اپلیکیشن‌ها مشاهده کنند یا پیام‌ها را جداگانه نگهداری کنند.

متا در حال ارتقای مسنجر و واتساپ است تا کاربران بتوانند به‌راحتی چت‌های خود را بین این دو پلتفرم و سایر اپلیکیشن‌های پشتیبانی‌شده، جابه‌جا کنند. متا می‌گوید فراتر از حداقل نیازهای یک سیستم پیام‌رسانی یکپارچه می‌رود و امکانات پیشرفته‌ای مثل واکنش‌های سریع، پاسخ‌های مستقیم، نشانگر تایپ و علامت خوانده‌شدن پیام را فراهم می‌کند.

فضای مشترک پیام‌رسانی در واتساپ و فیسبوک مسنجر
Meta

متا می‌گوید که از سال ۲۰۲۵، امکان ایجاد گروه‌های مشترک با کاربران دیگر در چت‌ پیام‌رسان‌های متفرقه و در سال ۲۰۲۷، امکان برقراری تماس‌های صوتی و تصویری از اپلیکیشن‌های متا به سایر پیام‌رسان‌های متفرقه را فراهم می‌کند.

محیط اپلیکیشن واتساپ پس از اعمال الزامات اتحادیه‌ی اروپا
Meta

متا به‌موجب قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه‌ی اروپا به‌عنوان پلتفرم «دربان» شناخته می‌شود؛ بدین معنی که باید خود را با الزامات اتحادیه‌ی اروپا سازگار کند. امکان ارسال پیام‌های واتساپ و مسنجر به سایر پیام‌رسان‌ها مانند iMessage، تلگرام، گوگل مسیجز و سیگنال، جزوی از همان الزامات محسوب می‌شود.

متا برای تحقق هدفش، با چالش‌هایی روبه‌رو خواهد بود. شرکت‌های دیگر که قصد دارند با واتساپ و مسنجر ادغام شوند، باید از پروتکل سیگنال مشابه استفاده کنند تا پیام‌ها خصوصی باقی بمانند. متا می‌گوید که پروتکل سیگنال را در صورت درخواست، در اختیار شرکای خود قرار خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات