مایکروسافت برای رفع شلوغی در تنظیمات اج از گوگل کروم الهام می‌گیرد

چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۹
مطالعه 1 دقیقه
مرورگر اج کاناری
مایکروسافت با الهام‌گرفتن از گوگل کروم، تنظیمات مرورگر اج را اصلاح و سازمان‌دهی می‌کند.
تبلیغات

مایکروسافت اج بی‌شک یکی از مرورگر‌های برتر دنیا است. با‌این‌حال، این مرورگر به‌دلیل شلوغی تنظیمات و حجم ویژگی‌های غیرضروری با انتقاد کاربران مواجه می‌شود. حال مایکروسافت می‌خواهد صفحه‌ی تنظیمات اج را اصلاح کند تا ناوبری و تجربه‌ی کاربری آن را بیش‌ازپیش بهبود ببخشد.

براساس پستی که در شبکه‌ی اجتماعی ایکس مشاهده شد، مایکروسافت قصد دارد برای رفع شلوغی در تنظیمات مرورگر اج از گوگل کروم الهام بگیرد. غول ردموندی می‌خواهد با اضافه‌کردن پنل دسترسی سریع، کاربری را آسان کند و به تنظیمات نظم دهد. ردموندی‌ها از‌طریق گروه‌بندی فهرست طولانی تنظیمات آن را سازمان‌دهی می‌کند.

این تغییرات اکنون به مرورگر اج نسخه‌ی قناری (Canary) افزوده شده است. در نقشه‌ی راه مایکروسافت ۳۶۵، مایکروسافت تغییرات را با عنوان «مایکروسافت اج؛ ارتقای تنظیمات برتر و بهبود قابلیت ناوبری صفحه‌ی تنظیمات» ثبت کرده است.

با این تغییر مرورگر اج کاربرپسندتر خواهد شد. پنل جدید دسترسی سریع، دسترسی و پیمایش را آسان‌تر می‌کند و به کاربر امکان می‌دهد که با کلیک‌های کمتر دسترسی بیشتری داشته باشد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این تغییرات در اکتبر ۲۰۲۴ به مرورگر اج اعمال می‌شود. بااین‌حال، ممکن است برنامه‌های مایکروسافت دستخوش تغییرات شود. درنهایت، این غول دنیای فناوری قصد دارد میان‌برهای One-Click را به زیرمنوهای تنظیمات اج، از‌جمله System و Performance یا Appearance نیز بیفزاید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات