تیک‌تاک موزیک تعطیل می‌شود

سه‌شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
لوگو تیک تاک / TikTok عصر پس زمینه ساختمان و آسمان آبی
شرکت مادر تیک‌تاک موزیک یعنی بایت‌دنس اعلام کرد که فعالیت این سرویس موسیقی را به‌پایان می‌رساند.
تبلیغات

بایت‌دنس اعلام کرد که سرویس پخش موسیقی خود، یعنی تیک‌تاک موزیک را در ماه نوامبر (اوایل آذر ماه) تعطیل خواهد کرد.

در اطلاعیه‌ای که در وب‌سایت تیک‌تاک موزیک منتشر شده، آمده است: «متأسفانه به اطلاع شما می‌رسانیم که تیک‌تاک موزیک ۲۸ نوامبر ۲۰۲۴ (۸ آذر) بسته خواهد شد.» این سرویس در اندونزی، برزیل، استرالیا، سنگاپور و مکزیک دردسترس بود.

براساس اطلاعیه‌ی تیک‌تاک موزیک، مشترکان می‌توانند تا ۸ آذر از این سرویس استفاده کنند و پس از آن، تمدید اشتراک به‌طور خودکار لغو خواهد شد. کاربرانی که می‌خواهند لیست‌های پخش خود را به سایر سرویس‌های پخش موسیقی منتقل کنند، باید این کار را تا ۸ آذر انجام دهند و درخواست‌های بازپرداخت باید تا همان تاریخ ارسال شود.

اُله اوبرمن، رئیس جهانی توسعه‌ی کسب‌وکار تیک‌تاک موزیک، در بیانیه‌ای گفت: «ویژگی Add to Music ما قبلاً صدهامیلیون ذخیره‌ی آهنگ را به لیست‌های پخش در سرویس‌های پخش موسیقی شریک ما امکان‌پذیر کرده است. در پایان ماه نوامبر، تیک‌تاک موزیک را تعطیل خواهیم کرد تا بتوانیم بر هدف خود در پیشبرد نقش تیک‌تاک در افزایش گوش‌دادن به موسیقی و ارزش آن در سرویس‌های پخش موسیقی تمرکز کنیم که به‌نفع هنرمندها و ترانه‌سراها و صنعت موسیقی است.»

تیک‌تاک اعلام کرد که به همکاری با سرویس‌های پخش موسیقی ادامه خواهد داد و با آن‌ها رقابت نخواهد کرد. در ماه فوریه (بهمن ۱۴۰۲)، این شرکت ویژگی Add to Music را در تیک‌تاک راه‌اندازی کرد که به کاربران اجازه می‌دهد تا آهنگ‌ها را مستقیماً به لیست پخشی در سایر‌ سرویس‌ها نظیر آمازون موزیک و اپل ‌موزیک یا اسپاتیفای اضافه کنند.

تیک‌تاک موزیک در یکی از محصولات بایت‌دنس به نام Resso ریشه داشت که ابتدا در سال ۲۰۱۹ در هند و اندونزی راه‌اندازی شد و بعداً به برزیل گسترش یافت.

بایت‌دنس در سال ۲۰۲۳، نام Resso را در برزیل و اندونزی به تیک‌تاک موزیک تغییر و اندکی بعد آن را به سنگاپور و استرالیا و مکزیک گسترش داد. Resso در اوایل امسال در هند ممنوع شد.

تیک‌تاک موزیک به روشی محبوب برای کشف موسیقی به‌دست مردم تبدیل شده است و به‌عنوان سکوی پرتابی برای هنرمندان عمل می‌کند. طبق مطالعه‌ی تیک‌تاک و شرکت تحقیقات داده‌های سرگرمی Lumiate‌، تیک‌تاک تأثیر بسزایی بر افزایش ارزش هنرمندان از‌طریق پخش و تقویت احتمال دیده‌شدن موسیقی هنرمندان می‌گذارد.

بایت‌دنس که مالک پلتفرم توزیع موسیقی به نام SoundOn است، احتمالاً می‌خواست با تکیه بر محبوبیت تیک‌تاک، جریان‌ها را در اکوسیستم خود افزایش دهد؛ اما این سرویس فراتر از چند بازار، گسترش بین‌المللی نیافت.

تیک‌تاک موزیک اخیراً روابط پرتلاطمی را با صنعت موسیقی پشت‌سر گذاشته است. در اوایل امسال، Universal Music Group کاتالوگ موسیقی خود را پس از اختلافات بر سر حق امتیاز، از این سرویس خارج کرد.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات