مایکروسافت اپلیکیشن گیم‌پس را با اپ موبایل ایکس‌باکس ادغام می‌کند

پنج‌شنبه ۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
ایکس باکس گیم پس مایکروسافت / Microsoft Xbox Game Pass بازی Halo و بتمن
مایکروسافت درحال ادغام اپلیکیشن‌های موبایل گیم‌پس و ایکس‌باکس با یکدیگر است.
تبلیغات

بنابر بیانیه رسمی وبسایت ایکس‌باکس، کاربران می‌توانند کل کتابخانه‌ی بازی‌های گیم‌پس را در اپلیکیشن موبایل ایکس‌باکس جستجو کرده و اشتراک خود را مدیریت کنند. همچنین اعضای گیم‌پس Ultimate می‌توانند جوایز خود را در این اپلیکیشن جدید دریافت کنند.

اپلیکیشن جدید ایکس‌باکس علاوه‌بر یکپارچگی با گیم‌پس، شامل چت گروهی، چت متنی پیشرفته، دسترسی به ضبط‌های بازی و امکان نصب از راه دور یا پخش از راه دور بازی‌ها نیز خواهد بود. با‌این‌حال، به‌دلیل اختلافات بین مایکروسافت و اپل در مورد بازی‌های ابری، همچنان امکان پخش این‌گونه بازی‌ها در اپلیکیشن‌های موبایل نصب شده در سیستم‌عامل‌های iOS یا اندروید ایکس‌باکس وجود ندارد. برای پخش این بازی‌ها روی تلفن همراه، کاربران باید از طریق مرورگر به آدرس xbox.com/play مراجعه کنند.

چندین اسکرین شات از یک برنامه موبایل
Microsoft

این تغییرات در اپلیکیشن موبایل گیم‌پس، تنها چند هفته پس از عرضه‌ی اشتراک ایکس‌باکس گیم‌پس Standard توسط مایکروسافت صورت می‌گیرد که با قیمت ۱۴٫۹۹ دلار در ماه، دسترسی به بازی‌های چندنفره را شامل می‌شود.

مایکروسافت همچنین حالت فشرده‌ی بازی‌های جدید خود را برای تمام کاربران رایانه‌های شخصی منتشر کرده و با اعمال برخی بهبودهای جزئی در اپلیکیشن ایکس‌باکس برای رایانه‌های شخصی، باعث صرفه‌جویی در فضای ذخیره‌سازی کاربران شده است. همچنین دارندگان کنسول‌ ایکس‌ باکس، دیگر نیازی به انتظار برای دانلود به‌روزرسانی‌های بازی نخواهند داشت و می‌توانند بلافاصله پس‌از انتشار به‌روزرسانی، بازی را شروع کنند.

یکی از تغییرات مهم دیگر، افزایش قیمت‌ها برای تمامی سطوح گیم‌پس است. به‌عنوان‌مثال، سطح Ultimate اکنون با قیمت ۱۹٫۹۹ دلار در ماه عرضه می‌شود؛ درصورتی‌که قبلاً قیمت اشتراک آن ۱۶٫۹۹ دلار بود.

بنابر گفته‌ی مایکروسافت، این افزایش قیمت‌ به‌منظور بهبود خدمات و ارائه‌ی محتوای بیشتر به کاربران انجام شده است. همچنین کاربران جدید دیگر نمی‌توانند برای سطح گیم‌پس کنسول ثبت‌نام کنند؛ هرچند اشتراک‌های موجود همچنان معتبر خواهند بود، اما اشتراک‌های جدید به سطح استاندارد منتقل می‌شوند.

این تغییرات بخشی از تلاش‌های مایکروسافت برای ساده‌سازی خدمات بازی‌های خود و ارائه‌ی گزینه‌های انعطاف‌پذیرتر برای گیمرها است. با این تغییرات، مایکروسافت امیدوار است که تجربه‌ی بهتری را برای کاربران خود فراهم و آن‌ها را به استفاده‌ی بیشتر از سرویس‌های خود ترغیب کند.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات