تبلیغات بخش جستجوی اپ استور ازاین‌پس در ترکیه و عراق هم نمایش داده می‌شوند

پنج‌شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
لوگو اپ استور
اپل تصمیم گرفته تا سرویس تبلیغات اپ‌استور را گسترش دهد و حالا این سرویس در ۲۰ کشور جدید از جمله ترکیه و عراق دردسترس قرار گرفته است.
تبلیغات

پس از موفقیت امسال سرویس Search Ads اپل در کشور برزیل، اپل تصمیم گرفته تا سرویس تبلیغاتش را در کشورهای جدیدی ارائه کند. از امروز افراد و توسعه دهندگانی که مشتاق هستند تا از سرویس Search Ads استفاده کنند می‌توانند در کشور ترکیه و ۲۰ کشور دیگر خدمات اپل در این زمینه را مشاهده کنند.

چهار نوع تبلیغات در بخش جست‌وجوی اپ‌استور وجود دارد؛ تبلیغاتی که در بخش Today نمایش داده می‌شود. تبلیغاتی که در بخش جست‌وجو و پیش از وارد کردن عبارتی توسط کاربر قابل مشاهده هستند. تبلیغاتی که در بالای بخش نتایج جست‌وجو دیده می‌شود و نهایتاً تبلیغاتی که در انتهای صفحه‌ی محصول سایر اپلیکیشن‌ها وجود دارد.

اپل ادعا می‌کند که سرویس Search Ads به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا ۲ برابر بازدید و بازخورد بیشتری نسبت‌به قسمت جست‌وجوی عادی در اپ‌استور داشته باشند. همچنین توسعه‌دهندگان کوچک از این تبلیغات منفعت بیشتری می‌برند چراکه سرویس Search Ads از مدل فروش «هزینه به‌ازای هر کلیک» استفاده می‌کند و توسعه‌دهنده هنگامی موظف به پرداخت پول تبلیغات است که کاربر روی تبلیغ کلیک کرده باشد.

توسعه‌ای که در سرویس Search Ads انجام شده باعث شد تا این سرویس اکنون در ۹۱ کشور حضور داشته باشد. کشورهای جدید این لیست شامل ترکیه، الجزایر، مغولستان، مراکش، اسلواکی، ازبکستان، بلغارستان، غنا، بحرین، عراق، قبرس، ارمنستان، لوکزامبورگ، نپال، سریلانکا، لتونی، اسلوونی، استونی، قرقیزستان، کنیا و ایسلند می‌شود.

ممکن است توسعه‌دهندگان داخل این ۲۰ کشور پیش‌از این در سرویس Search Ads ثبت نام کرده باشند تا تبلیغات اپلیکیشن‌های آن‌ها به صورت جهانی در اپ‌استور نمایش داده شود اما از این پس تبلیغات این توسعه دهندگان به صورت هدفمند و برای کاربران این کشورها نمایش داده می‌شود.

دو سال پیش هنگامی که Search Ads برای صفحات محصول اپلیکیشن‌ها راه‌اندازی شد، دید منفی و فشار قابل توجهی از سوی جامعه ایجاد شد زیرا آگهی‌های مربوط‌به شرط‌بندی و قمار با کیفیت پایین در کنار اپلیکیشن‌های مستقل حرفه‌ای بی‌ربط نشان داده می‌شد. اپل در آن زمان با توقف نمایش این دسته آگهی‌ها و دسته‌بندی هدفمندتر تبلیغات سعی کرد تا این مشکل را برطرف کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات